Gå til innhold

Stangemner til barn


Rune D

Anbefalte innlegg

Da jeg spurte barna mine Charlotte 8 år og Marcus 5år(6 i sommer) om de hadde lyst på egne fluestenger så ropte de JAAAA i kor 8).

Men så kom det noe litt mer tricky,de ville da ha en i rosa og en i blå selvfølgelig :rolleyes:.

Jeg har lett mye på nettet,men jeg finner ikke veldig mye av dette...

Er det noen her inne som vet om noen nettbutikker som har dette??

Vil vel tro at stenger rundt 7 fot er passe lengde....kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket rundt i det store internett og det er neimen ikke lett å finne disse fargene :-\.

I tillegg er det jo sinnsyke priser på frakt!!

40 dollar pluss/minus >:(.

Ungene har etter fars gode overtalelsesevner godkjent vanlige klinger,men da blå/rosa surringer ;).

Det er vel ingen her på forumet som har noen passende billige klinger liggende :rolleyes:???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

dersom du kjøper et blank så kan du lakke med billakk på sprayboks..... skap en aktivitet rundt det..... =mere stolte barn, for de har valgt fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går til en fargehandel som selger lakk til bilakkering, så kan de blande ønsket farge på sprayboks til deg. Om du da sier at du skal ha lakk som kan brukes på plastdetaljer så er den lakken "myk" og "tøyelig" nok. Den type lakk er brukt på støtfangere og andre myke materialer på biler.  Den skulle ikke sprekke.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer gutter - dere har akkurat satt i gang et prosjekt som kommer til å stjele år av deres eget fiske ;D

Dette tror jeg har vært omtalt i forumet før, men jeg tok i sin tid utgangspunkt i en 7' #2/3 stang som ble kappet til 6' (mest av bunnen, og ca 5cm av toppen).

Jr var vel ca 5-6 år da. Stangen ble lastet med et snøre i #6. Med kastelengder på ca 5m måtte det et såpass tungt snøre til for å få litt feeling.

Dette med barn og stanglengde er viktig. Er ungene små nok, vil en stang på f eks 8' virke på samme måte som om vi skulle stå med en enhånds på kanskje 13' - ikke akkurat morsomt i lengden.

Til slutt, ikke ta med poden til Rena - jeg hater skrikerunger langs elva......

Neida, ta de med i småelver hvor de får fisk, og la din egen stang ligge igjen hjemme. Det er oppskriften på suksess.

Tør påstå at jeg vet hva jeg snakker om. Kan faktisk skryte av at jeg har 3 fluefiskende barn, av 3 mulige.

Det jeg skrev innledningsvis er forresten også riktig, men for min del er det sannsynligvis den beste innvesteringen jeg noen gang kommer til å gjøre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fin info Vidar :D,både når det gjelder størrelser og at jeg da skal skal gå opp og ned langs Renaelva med to skrikerunger på slep på leting etter deg 8).

Fra spøk til alvor,de skal nok få prøve seg på noen bitevillige småfisk,slik at de skal bli minst like hekta på denne faenskapen som sin far,hehe.

De kommer som regel og prøver litt når jeg står på plenen og kaster litt,men stengene blir litt for voldsomme for dem...

Skal bli moro når de får noe som matcher deres størrelser 8).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...