eriken Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Hei. Er i bergen denne uken, og lurte på om det er noen bra vann til å fiske brunørret her omkring. eventuelt lokale regler og fiskekort/parkering/adkomst osv.. Trenger ikke røpe gromvannet ditt, berre eit heilt greit vann med fisk i. på forhånd takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Hvor i Bergen er du? Krohnegården mellom fyllingsdalen/laksevåg har greit med fisk, kan også treffe på noen greie over halvkiloen til tider Tror ikke det er fiskekort der oppe, uten at jeg tør vedde livet mitt på det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 23, 2012 Author Report Share Posted April 23, 2012 er på paradis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoneFishing Posted April 23, 2012 Report Share Posted April 23, 2012 Jeg har hatt to turer i Kalandsvannet de siste ukene, og må si at det vannet er driiiit fett! Dagskort for 25 kroner, og 50 får leie av båt. Fisken tar knallhardt, og snittvekten ligger på 3-400gram. Utrolig hyggelige mennesker som leier ut båter, og deler gode fisketips som har slått riktig begge gangene. Det er virkelig verdt en tur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Hvor har du hatt hell i kalandsvannet da? Har selv vært litt på nordsiden, der det er en del båtutleie. Finnes en liten øy der som jeg har hatt godt med hell rundt. Fått mange fisk på rundt 500 gram rundt øyen. Så der kan man jo prøve seg Må ha bil eller ta buss retning os for å komme seg dit. Man kan gå fra busstoppet og ned til vannet (200-300 meter). Noen som vet om det er noe særlig med vespertina/marginata i vannet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 24, 2012 Author Report Share Posted April 24, 2012 kor kjøper man kort til kalandsvatnet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helgev Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Det er 4-5 hus der det er skilta med fiskekortsalg. Enkelt å sjå frå vegen. Ein del av dei er bønder eller pensjonistar, så dei er som oftast heime Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoneFishing Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Den største viken helt nord i Kalandsvatnet har levert mye fisk! Der går det ann å kjøpe fiskekort og leie båt enten hos en mann som bor i Hamreveien 59 eller en i Osveien 294, da er denne viken lett tilgjengelig. Mest fisk har jeg fått på sørsiden, fra kismul til den store viken helt sør i vannnet. Hele dette området er artig å fiske i! Her har jeg også fått de største og sprekeste fiskene. Der kan du kjøpe fiskekort hos en mann i Kismulveien 117. Fisken er i full vigør allerede, så det er ingen grunn til å vente! Har fått mye fisk på svarte wollybuggere, spidere i march brown varianter, og nymfer av diverse slag. Mygg er sikkert også en sikker vinner... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helgev Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Eg har fiska i vatnet 30-40 gangar og aldri fått større fisk enn vel halvkiloen. Fisken er imidlertid sprek, og ein får stort sett alltid fisk der. Montana har eg hatt stort hell med. Har du GoneFishing opplevd å få særleg større fisk i vatnet? Spør av nysgjerrigheit Lenge sidan eg har prøvd sørsida av vatnet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoneFishing Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Forrige helg landet en kompis og jeg 46 fisk i båten iløpet av de timene vi var ute. Da var det 3-4 stykk som lurte seg opp mot 800gram... Større en dette har jeg ikke bevis for, men vil tørre å komme med påstanden at det MÅ være større fisk der. Jeg kommer hvertfall til å fortsette å lete etter den. Men jeg skal innrømme at vi begge gangene har vært litt forundret over at det er så store mengder fisk rundt 3-400gram, med så lite innslag av både mindre og større fisk. Det gøye i dette vannet er at 3-400grammeren tar som kilosfisker, og gir en åååårntli god kamp. Under kjøring av fisken er det ikke uvanlig at den like mye over vann som under... Definitivt et vann som har blitt et favoritt vann! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 De sier at det taes 3 kiloser det hvert år med garn og ruser av grunneierne.. Er visst 5 stammer med ørret i vannet, så det er nok stor forskjell på div steder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 24, 2012 Author Report Share Posted April 24, 2012 dette skal testes ikveld!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 24, 2012 Author Report Share Posted April 24, 2012 vatnet gav bra med fisk, fekk 12stk på 2,5timer. ingen tok på tørt, men buzzer va tingen. største rundt 700gr. drit gøy, takk for tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 ute i båt eller? Var det mye vak på gang? Høres ut som grei uttelling på så kort tid det Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 24, 2012 Author Report Share Posted April 24, 2012 Nei, var inne i ei vik nedenfor tonjes ett eller anna, i norde enden av vatnet. Var mykje vak, spesielt heilt i kveldinga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn Huse Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Konge Erik Bra uttelling på den turen ja, har du bilder så må du legge ut ein rap. på Sportsfiskaren og.. Bjørnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjetta Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Et tips er å kjøpe en liten bok utgitt av Bergen Sportsfiskere. Vil tro du kan få den på Sportsdepotet, pluss litt tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
GoneFishing Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Fantastisk! Gøy å høre at vannet leverte idag også! Var det Tonjes Broderier eller Systue eller noe slikt? Den viken har vi sett på, men ikke fisket i enda. Tydeligvis verdt en tur! Tusen takk for tilbakemeldingen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 24, 2012 Author Report Share Posted April 24, 2012 ja, det var det. tonjes broderier. og så var det god parkering. fast bunn, så det var fint å vade der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 24, 2012 Report Share Posted April 24, 2012 Er der jeg har fisket mest også. Men da fra kajakk 100 meter ut til den øyen som ligger på venstre side av viken. Fin plass det:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted April 25, 2012 Author Report Share Posted April 25, 2012 Ny dag, nye muligheta. Er det fisk i det vannet med nesttun og det lille vannet med krysset ned til hop? fiskekort? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 25, 2012 Report Share Posted April 25, 2012 Disse vannene henger sammen.. Og har vel vært mye preget av forurensing i siste 10 talls årene. Mye stor gjedde i disse vannene, så ikke særlig vakevillig ørret. Men det står i den lille håndboken fra Sportsfiskerne i Bergen at det finnes grov ørret i vannet. Tror det er fritt frem å fiske. Men ville ikke spist fisken for å si det sånn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted June 2, 2012 Author Report Share Posted June 2, 2012 Da skal eg tilbake til bergen for ei ny uke, er det noen småelver eller store bekker som leverere grei ørret i området? Send meg gjerne en pm, om du ønsker ett hysj,hysj opplegg. er og interesert i gode fiskevann Så kom igjen og hjelp en bondetamp i byen:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriken Posted June 4, 2012 Author Report Share Posted June 4, 2012 Hhmmm. Kor e alle dei hjelpsomme bergenserane? Ingen som kan gi et tips?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted June 4, 2012 Report Share Posted June 4, 2012 Har du bil? Isåfall, kom deg til ekso! 1 t og 20 min fra Bergen sentrum.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts