Gå til innhold

flue.no


kurt floer

Anbefalte innlegg

Gjest Mergus Merganeser

De kunne de gjort som ALLE ANDRE i bransjen, nemlig markedsført dette som et eget brand alà Flue.no GTI NANO Fantastico og forført oss forbrukere med adskillig høyere pris! Men når de har valg å kalle dette "Best of China" synes jeg de fremstår mer rederlig enn de fleste andre i bransjen som kjøper sine produkter fra samme fabrikker og stemler sitt navn på dette!

Redelig? Dersom de har kjøpt kopier av stenger som andre har utviklet, er det jo så langt fra redelig som man kommer?

Eller mener du at det er fabrikker der nede som har utviklet egne stenger og selger til alle som måtte ønske å sette eget merke på? Hvilke stangmerker gjør dette? Og hvilke stenger er akkurat lik som disse som selges på flue, egentlig?

Eirik

Rederlig i den grad at de faktisk erkjenner opprinnelseland på sine produkter.. Kan jeg få sagt det klarere?!?! Jeg har forøvrig ikke i mine tidligere innlegg antydet at jeg VET hvilke andre brands disse selges under... Men det er ufattelig hvis Flue.no har sikret seg enerett på å selge disse stengene. Eller tar jeg feil??

Med det samme kan du sjekke om jeg har sagt at jeg synes kopiering er rederlig....

Om de da vet om dette er kopivarer utviklet av andre og kjøpt på bakrommet fra en fabrikkeier som trenger litt lommepenger er en helt annen sak. Da får vi heller ta diskusjonen om vi skal kjøpe kinavarer i det hele tatt.. Det kan bli en lang tråd det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest fredrik hoffmann

Nå er det nå engang sånn at  stenger utviklet i Norge i sammarbeid med produsenten i F.eks Kina er langt billigere enn utstyr designet og produsert i f.eks USA.

Vi snakker vel halve prisen, korrigert for nasjonale avgifter.

Det er heller ikke forbudt å ta bedre betalt for et godt innarbeidet varemerke. Det er i alle fall fjernt fra lureri som du kaller det...

ALT av amerikanske sportssko, fotballsko etc som selges for 1000- 2000 kroner er produsert i Kina men utviklet i vesten. Er det også uredelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de da vet om dette er kopivarer utviklet av andre og kjøpt på bakrommet fra en fabrikkeier som trenger litt lommepenger er en helt annen sak. Da får vi heller ta diskusjonen om vi skal kjøpe kinavarer i det hele tatt.. Det kan bli en lang tråd det!

Det er jo dette som er poenget mitt. Flue sier dette er samme stenger som selges under andre merkenavn. Er dette stenger som dette andre merket har utviklet (og vel da egentlig sitter på rettighetene til), er vel dette svært tvilsom business. Slik jeg ser det. Men jeg kjenner ikke til dette, derfor kommer jeg med spørsmål. Dersom en kinafabrikk selv har utviklet stenger, og selger til hvemsomhelst med forskjellige navn på, så er det ikke noe problem. Er det plagiater, er det svært uredelig - selv om man skulle erkjenne plagieringen. Synes jeg.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok att det bare er andre fabrikker der nede som kopierer.

fabrikken som har avtale med sage ville aldri funnet på og selge kopier av disse stengene.

Vet det var bare et eksempel, men nevner for ordens skyld at ingen fabrikk har "avtale" med Sage paa stenger. Sneller, ja men alle Sage stenger lages i USA. Bare saa det ikke oppstaar loese rykter igjen...  ;)

Ellers saa er betraktningen helt riktig -  de som har avtale med de store merkene kopierer IKKE.

Men det finnes hundrevis av agenter, gutter som driver uavhengig hjemme fra stua som faar tak i kjente stenger og faar de kopiert hos diverse fabrikker. Deretter "pusher" de disse stengene paa alle kontaktene sine. Ofte uavhengige butikker, nettbutikker osv. i Vesten.

Stengene blir aldri lik originalen, men noen av disse fabrikkene har blitt dyktige til aa lage fluestenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på lignende tilfelle er REC(Renewable Energy Corp.) produserte solcellene sine på flere fabrikker i kina, der var det en ansatt som plukket opp hvordan dette lages, han tok med seg dette og startet å produsere dette selv og er nå en av kinas rikeste menn...

Så slikt skjer! Det er det ingen tvil om, men om det er tilfelle her kan man ikke si noe om, det er jo flere tilfeller av det andre caset her, hvor en fabrikk fremproduserer et produkt og selger det til flere, IKEA og HTH selger nøyaktig samme kjøkken(en av modellene) med en forskjell, merket, IKEA/HTH, hvor det kjøpes fra samme fabrikk som har laget denne modellen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stenger til 5-6 tusen er bare tull spørr du meg selvom man er dreven og har vært i "gamet" lenge.. kjøpte meg ei stang til 300 her om dagen,en Ron Thompson. det er den beste stanga jeg noen gang har kastet med! og jeg har g.loomis,guideline og de fleste merker som koster svidd kort og mer enn det.. synes det er bra det kommer stenger som virker bra og mer enn det til en hyggelig og overkommelig pris! de fleste stenger/utstyr idag er kina uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på lignende tilfelle er REC(Renewable Energy Corp.) produserte solcellene sine på flere fabrikker i kina, der var det en ansatt som plukket opp hvordan dette lages, han tok med seg dette og startet å produsere dette selv og er nå en av kinas rikeste menn...

Så slikt skjer! Det er det ingen tvil om, men om det er tilfelle her kan man ikke si noe om, det er jo flere tilfeller av det andre caset her, hvor en fabrikk fremproduserer et produkt og selger det til flere, IKEA og HTH selger nøyaktig samme kjøkken(en av modellene) med en forskjell, merket, IKEA/HTH, hvor det kjøpes fra samme fabrikk som har laget denne modellen selv..

Ble nysjerrig nå.

Hvilken modell er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på lignende tilfelle er REC(Renewable Energy Corp.) produserte solcellene sine på flere fabrikker i kina, der var det en ansatt som plukket opp hvordan dette lages, han tok med seg dette og startet å produsere dette selv og er nå en av kinas rikeste menn...

Så slikt skjer! Det er det ingen tvil om, men om det er tilfelle her kan man ikke si noe om, det er jo flere tilfeller av det andre caset her, hvor en fabrikk fremproduserer et produkt og selger det til flere, IKEA og HTH selger nøyaktig samme kjøkken(en av modellene) med en forskjell, merket, IKEA/HTH, hvor det kjøpes fra samme fabrikk som har laget denne modellen selv..

Ble nysjerrig nå.

Hvilken modell er det?

Det skal jeg finne ut for deg ;)

Har et par bekjente som jobber på HTH og IKEA så skal finne ut eksakt modell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artig tråd dette ;D

Har brukt denne lenge nå. Beste jeg har hatt.

http://leichichina.en.alibaba.com/product/583634596-212390518/cheap_fly_fishing_machine_cut_reel.html

Tror dette er et ømt tema for mange som har utstyr til 100000,- i skap og skuffer.

Kjøp nå stenger og sneller fra norske butikker!!

Kjøp også stenger og sneller fra Kina!

pppartytime

Den snella ligner veldig på mange ulike snellebrands på markedet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En artig tråd dette ;D

Har brukt denne lenge nå. Beste jeg har hatt.

http://leichichina.en.alibaba.com/product/583634596-212390518/cheap_fly_fishing_machine_cut_reel.html

Tror dette er et ømt tema for mange som har utstyr til 100000,- i skap og skuffer.

Kjøp nå stenger og sneller fra norske butikker!!

Kjøp også stenger og sneller fra Kina!

pppartytime

Den snella ligner veldig på mange ulike snellebrands på markedet  ;D

Ja ligner på mye rart, merkeløs og flott snelle.Fin for meg som har lite eller ingen behov for å vise frem dyrt utstyr når jeg fisker. Det er nemlig mulig å fiske uten at det blir filmet i HD (se på meg kvalitet) oppløsning.

Men det er en annen tråd.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

Du tror vel ikke at noen er så ufine at de handler her og setter sitt eget navn på??? ??? ???  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på lignende tilfelle er REC(Renewable Energy Corp.) produserte solcellene sine på flere fabrikker i kina, der var det en ansatt som plukket opp hvordan dette lages, han tok med seg dette og startet å produsere dette selv og er nå en av kinas rikeste menn...

Så slikt skjer! Det er det ingen tvil om, men om det er tilfelle her kan man ikke si noe om, det er jo flere tilfeller av det andre caset her, hvor en fabrikk fremproduserer et produkt og selger det til flere, IKEA og HTH selger nøyaktig samme kjøkken(en av modellene) med en forskjell, merket, IKEA/HTH, hvor det kjøpes fra samme fabrikk som har laget denne modellen selv..

Ble nysjerrig nå.

Hvilken modell er det?

Modellene jeg snakker om heter på IKEA, Høyglans rød, høyglans hvit.. osv.. :) Samme modell fører de på HTH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

dær var det mye snaks... ;D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

Du tror vel ikke at noen er så ufine at de handler her og setter sitt eget navn på??? ??? ???  ;D ;D ;D

Næhhæi.... Kan da vel ikke tenke meg at noen gjør slikt..??  lllol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

Du tror vel ikke at noen er så ufine at de handler her og setter sitt eget navn på??? ??? ???  ;D ;D ;D

Næhhæi.... Kan da vel ikke tenke meg at noen gjør slikt..??  lllol

Så du mener altså at du finner samme varer med merkenavnet Guideline, Loop, LTS, Eikre-fly, Zpey, Sølvkroken, Vangen osv. på? I så fall får du vise hvilke produkter og hvilke merkenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok att det bare er andre fabrikker der nede som kopierer.

fabrikken som har avtale med sage ville aldri funnet på og selge kopier av disse stengene.

Vet det var bare et eksempel, men nevner for ordens skyld at ingen fabrikk har "avtale" med Sage paa stenger. Sneller, ja men alle Sage stenger lages i USA. Bare saa det ikke oppstaar loese rykter igjen...  ;)

Ellers saa er betraktningen helt riktig -  de som har avtale med de store merkene kopierer IKKE.

Men det finnes hundrevis av agenter, gutter som driver uavhengig hjemme fra stua som faar tak i kjente stenger og faar de kopiert hos diverse fabrikker. Deretter "pusher" de disse stengene paa alle kontaktene sine. Ofte uavhengige butikker, nettbutikker osv. i Vesten.

Stengene blir aldri lik originalen, men noen av disse fabrikkene har blitt dyktige til aa lage fluestenger.

Ja bare ett eksempel , men dog ett dårlig ett, som du sier så lages stengene i USA :) hehe

men det er jo ingen tvil i att de prøver og kopiere de kjente merkene.

men piratkopier , helt lik , og med påtrykt feks Sage det er det vel heller dårlig med sammenlignet med feks andre produkter som feks levis bukser og annet drit man får kjøpt i syden ;) hehe

det er først da man snakker piratkopier, når også selve varemerket er påtrykt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

Du tror vel ikke at noen er så ufine at de handler her og setter sitt eget navn på??? ??? ???  ;D ;D ;D

Næhhæi.... Kan da vel ikke tenke meg at noen gjør slikt..??  lllol

Så du mener altså at du finner samme varer med merkenavnet Guideline, Loop, LTS, Eikre-fly, Zpey, Sølvkroken, Vangen osv. på? I så fall får du vise hvilke produkter og hvilke merkenavn.

Nødvendigvis ikke de merkene du nevner Erik, men med en slik katalog de må jo selge til noen. På noen av flueboksene er det f.eks direkte refferanser til C&F design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leter du lenge nok finner du referanser til alle de store merkene. Bilder fra websidene deres til og med. Men hvis du tror du faar samme vare saa blir du nok skuffet...  ;D

C&F bokser blir kopiert i boetter og spann. Kopiene duger de ogsaa, men C&F kvalitet er det ikke.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Slik snelle ønsker jeg meg  ;D

http://leichichina.en.alibaba.com/product/574695189-212390518/quality_raft_fishing_reel.html?tracelog=cgsotherproduct1

Med haspelsveiv og utveksling ;D ;D

Ellers har jeg sett litt i gjennom utvalget til våre kinesiske venner og sitter med den velkjente "har-ikke-jeg-sett-deg-før-følelsen"

http://leichichina.en.alibaba.com/productgrouplist-203717001/fly_fishing_tackle.html#products

Du tror vel ikke at noen er så ufine at de handler her og setter sitt eget navn på??? ??? ???  ;D ;D ;D

Næhhæi.... Kan da vel ikke tenke meg at noen gjør slikt..??  lllol

Så du mener altså at du finner samme varer med merkenavnet Guideline, Loop, LTS, Eikre-fly, Zpey, Sølvkroken, Vangen osv. på? I så fall får du vise hvilke produkter og hvilke merkenavn.

Kan godt være en eller flere av de merkene du nevner der..? Faller for sin egen urimelighet at det sitter en Kineser og designer f.eks en hel lik snelle også markedsført under et norsk brand. Eller kan det skje?? Kanskje det er en kineser som kopierer norske design og tekniske løsninger da? Jeg kunne godt lagt ut bilder her på forumet for å underbygge mine påstander, men jeg er IKKE interessert i å ødelegge for noen!! Det er da bra at det finnes kremmerånd i norsk fluefiskemiljø som velger å satse på å skape seg sin egen arbeidsplass - det er det ingen som helst tvil om!

Men at noen fra norske brand fornekter at det finnes kinesiske produkter som kun er påstemplet egen logo er en helt vannvittig påstand i min verden... Så får du bare fortsette å spørre etter konkrete eksempler, men jeg holder meg til mine prinsipper at jeg ikke er interessert i å ødelegge for noen!!!

Flue.no erkjenner at dette er kinesiske produkter og markedsfører dette som best of China. Om noen ikke liker at dette kommer fra Kina er det hver enkelts valg om de vil kjøpe det eller ikke! Hvis forbrukerens preferanser tilsier at han av prinsipp IKKE kjøper produkter fra Kina så velger han iallefall bort dette. Men hvem vet om han ikke kjøper det uvitende andre steder under andre brands....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et eksempel på lignende tilfelle er REC(Renewable Energy Corp.) produserte solcellene sine på flere fabrikker i kina, der var det en ansatt som plukket opp hvordan dette lages, han tok med seg dette og startet å produsere dette selv og er nå en av kinas rikeste menn...

Så slikt skjer! Det er det ingen tvil om, men om det er tilfelle her kan man ikke si noe om, det er jo flere tilfeller av det andre caset her, hvor en fabrikk fremproduserer et produkt og selger det til flere, IKEA og HTH selger nøyaktig samme kjøkken(en av modellene) med en forskjell, merket, IKEA/HTH, hvor det kjøpes fra samme fabrikk som har laget denne modellen selv..

Ble nysjerrig nå.

Hvilken modell er det?

Modellene jeg snakker om heter på IKEA, Høyglans rød, høyglans hvit.. osv.. :) Samme modell fører de på HTH.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flue.no erkjenner at dette er kinesiske produkter og markedsfører dette som best of China. Om noen ikke liker at dette kommer fra Kina er det hver enkelts valg om de vil kjøpe det eller ikke! Hvis forbrukerens preferanser tilsier at han av prinsipp IKKE kjøper produkter fra Kina så velger han iallefall bort dette. Men hvem vet om han ikke kjøper det uvitende andre steder under andre brands....??

For meg spiller det ingen rolle hvor en stang er laget. Jeg synes det bare er svært snodig å selge plagiater av andre stenger, og markedsføre dem som plagiater. Nå vet jeg ikke om de egentlig er plagiater, selvsagt, da de som har stål-peiling på dette markedet og produksjonen ikke har kommet med slike detaljer.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...