Gå til innhold

flue.no


kurt floer

Anbefalte innlegg

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Helt sikkert  8) Er ganske sikker på at Nikolai ikke fyller opp varelageret sitt med snører som ikke funker. ;)  

Dessuten er ikke disse linene markedsført i like høy grad som de dyre linene på markedet, og det hjelper vel noe på prisen det også ;)

Edit: så i ettertid at dette er opplyst i innledningsteksten..men er ikke akkurat så vanskelig å tenke seg til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg velge, så velger jeg bort kinesiske produkter. Et forferdelig diktaktur og et land som kontinuerlig bryter menneskerettighetene. At vesten lar lommeboka styre og finner seg i dette er for meg, i all min naivitet, komplett uforståelig. All honnør til Nobelkomiteen, og de Kinesiske reaksjonene viser bare hvilket styresett og menneskesyn vi har med å gjøre. Støtt frihetskampen i Kina!

[attachimg=1]

post-2261-1394989220825_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg velge, så velger jeg bort kinesiske produkter. Et forferdelig diktaktur og et land som kontinuerlig bryter menneskerettighetene. At vesten lar lommeboka styre og finner seg i dette er for meg, i all min naivitet, komplett uforståelig. All honnør til Nobelkomiteen, og de Kinesiske reaksjonene viser bare hvilket styresett og menneskesyn vi har med å gjøre. Støtt frihetskampen i Kina!

[attachimg=1]

Overtar gjerne din Kina produserte IPhone 4 S  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg like ;D

Dønn ærlig og uten fiksfakserier.

Snellefestene lignet da veldig på de som sitter på Orvis Helios, eller?

tro kopi! men nikolai skal ikke ha pes for plagiat, har handlet litt i butikken hans og det er enestående service hver eneste gang for min del (sagt med tanke på at dette fort kan skli ut her inne...)  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

<<ldet viser på morsom måte hvordan Nicco vet at han vil bli avslørt for å selge kinavare og ikke prøver å fordekker opprinnelses land..... kina snører er greie de... kok og farg dem og smil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Tillater meg en lite praktisk info om dette så det ikke blir en diskusjon med synsinger, rykter og usannheter. Mod. meg gjerne:

Det har vært en rivende utvikling av små og store butikker, privatpersoner og lykkejegere som skal importere ting fra Kina og østen forøvrig, sette sitt eget navn på det og selge det for en pris som ofte er urealistisk høy. Dette er kime til et vell av misforståelser og lurendreierier og ikke minst til stor forvirring for forbrukerene med dertil diskusjoner og vurderinger som tidvis har dreiet seg om faktisk det samme produktet bare med forskjellig logo og farge kanskje.

Det vi prøver på nå er ta inn det beste vi får tak i Kina og fremlegge dette på en ærlig måte som ikke skal kunne spekuleres i. Tanken er altså at kundene skal vite at de kjøper varer fra Kina og derfor er prisen ok på desse produktene og ikke noe "bullshit!". At konkurrenter og andre synes dette ikke er ok fordi de ikke fant på dette konseptet eller fordi deres egne overprisede produkter er avslørt og kanskje vil finne sin plass i denne diskusjonen er fullt mulig. At det er litt kontroversielt i denne bransjen å komme med et slikt konsept får jeg bare tåle. Det kommer uansett bare våre kunder og forbrukerne til gode. Har allerede fått noen reaksjoner fra etablerte i bransjen (som forunderlig nok også kjøper varer fra Kina). Om man ikke vil støtte Østenprodkuter i det hele tatt så kjøp f.eks en Scott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillater meg en lite praktisk info om dette så det ikke blir en diskusjon med synsinger, rykter og usannheter. Mod. meg gjerne:

Det har vært en rivende utvikling av små og store butikker, privatpersoner og lykkejegere som skal importere ting fra Kina og østen forøvrig, sette sitt eget navn på det og selge det for en pris som ofte er urealistisk høy. Dette er kime til et vell av misforståelser og lurendreierier og ikke minst til stor forvirring for forbrukerene med dertil diskusjoner og vurderinger som tidvis har dreiet seg om faktisk det samme produktet bare med forskjellig logo og farge kanskje.

Det vi prøver på nå er ta inn det beste vi får tak i Kina og fremlegge dette på en ærlig måte som ikke skal kunne spekuleres i. Tanken er altså at kundene skal vite at de kjøper varer fra Kina og derfor er prisen ok på desse produktene og ikke noe "bullshit!". At konkurrenter og andre synes dette ikke er ok fordi de ikke fant på dette konseptet eller fordi deres egne overprisede produkter er avslørt og kanskje vil finne sin plass i denne diskusjonen er fullt mulig. At det er litt kontroversielt i denne bransjen å komme med et slikt konsept får jeg bare tåle. Det kommer uansett bare våre kunder og forbrukerne til gode. Har allerede fått noen reaksjoner fra etablerte i bransjen (som forunderlig nok også kjøper varer fra Kina). Om man ikke vil støtte Østenprodkuter i det hele tatt så kjøp f.eks en Scott.

Nei, for de er kjent for å levere for dårlig service ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overtar gjerne din Kina produserte IPhone 4 S  ;D ;D ;D

Å nei du. Skal jeg begynne å gi fra meg kinaprodusert utstyr blir det nok lite igjen, dessverre. Ikke minst av fluefiskeutstyr.

Men på den annen side: Hver gang Kina kommer på agendaen så forbeholder jeg meg retten til å ta opp menneskerettighetsutfordringene i landet. Akkuart som Jonas Gahr Støre og andre vestlige politikere. Slik toer vi våre hender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Nicco kun er ute etter å "skåne"  forbrukere fra andre leverandører som overpriser sine kina podukter. Hva da med hans eget merke Lamar? Alt dette er utviklet fra bunnen av.....? Du har selv satt taperinger på snørene og fortommene som du selger? Og alt av fluebokser og nips er det Lamar selv som har utviklet. Eller er det andre som har stått for utviklingen? siden disse prises høyerer enn best of china tinga?

Synes det ble veldig "pro kina kopier tråd" her...

Jeg har jobbet noen år i bransjen, men har ingen bransjetilknytning nå lengre. Jeg har vært en del runder med kina firmaer og det er stor kvalitets og pris forskjell fra fabrikk til fabrikk. Å utvikle nye ting koster alltid penger, for vedkommende som utvikler dem. En del av Kina fabrikkene er derimot langt ifra trofaste med dem som har utviklet produktene og tatt utviklingskostnadene på produktet. Produktet lekkes så ut bakdøren, til alle som vil kjøpe. Jeg er sikker på at de stengene som nicco  feks. selger er gode, det er sikkert noen som har brukt tid på den fabrikken for å få satt aksjoner osv. Østen kopierer dessuten alt de ser over en lav lest, noe jeg personlig synes er litt synd. Hvem skal gidde designe nye ting når kopien nesten er ute på markedet før originalen?

Synes forresten de "nye best of china" snelle festene likner mistenkelig på en ganske stor amerikansk flue produsent sine... Tilfeldig? Neppe!

Ser at resten av gjengen her inne applauderer denne type produkter... Selv er jeg heller skeptisk til denne type markedsføring og  produkter...

At andre konkurrerende aktører reagerer på din markedsførig av disse produktene synes jeg ikke er rart i det hele tatt. Iallefall om det er de sitt produkt som har blitt kopiert og dumpes i pris. At det ikke er du personlig som har kopiert produktene , men har funnet de på en fabrikk i kina vet jeg ikke noe om.

Sjelden jeg gidder å lage noe særlig lyd fra meg her inne, og jeg har alltid holdt meg unna det meste av diskusjoner på dette forumet. Nå klarte jeg ikke dy meg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Meget bra og konstruktivt innlegg Trond. Er også helt enig i det du skriver.

Til dere som syns at kopier av et brand er en bra ting, Les boken Gomorra av Roberto Saviano, så får dere et lite innblikk i verden av kopierte produkter. Den er ikke vakker og er særdeles kynisk. Hvis man sitter og gir applauser til en kopiverden så pisser man også opphovsretten / varemerkesbeskyttelse i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste avstår nok fra å kjøpe seg kopier fra Kina..Har noen av dere sett kinesernes svar på Bmw X5? Tror neppe noen vil betale 1/4 av original prisen for å kjøre rundt i noe sånt ;D ;D

Dessuten ligger i det vår natur og anta at dyrere produkter er bedre. F eks; Sett 2 helt like brød ved siden av hverandre i butikkhylla med forskjellig emballasje. Pris på brød A = 10 kr Pris på brød B = 30 kr

Brødet til 30 kr vil garantert selge mest og best  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Skal man avstå kopiverdenen så kan man like godt hoppe naken i havet og vente på å dø av alderdom, da så si alt vi omgir oss med er kopier.

Good artists copy; great artists steal.

- Steve Jobs, 1996

En sanning med klar modifikasjon. Man velger å tolke ting selv og man har alltid valget å ikke støtte.

Sen er det stor forskjell på om man i god tro kjøper en produkt som man ikke har forutsettning å vite om det er en kopi eller ikke. Det er nå så en gang at kopidistribusjonen også er en del av ditribusjonsnettverkene helt ned på agenturnivå. Jeg husker ikke eksakt tall, men har for meg at det er så mye som over 80 % av all verdens båttransporttrafikk går gjennom en gigahavn i Neapel (Napoli) i Italia. Den havnen er helt styrt av Gomorra (en enklav av de tre organiserte brottssyndikatene i Italia, der Mafian er den desidert minste.). I den havnen skjer store omlastinger før produktene, ta for eks all elektronikk som produseres i Asia, skippes videre til for eks Norge. Iden prosessen skjer det mye som ikke vi eller noen myndighet har kontroll over. Derfor er det du sier en sanning med modifikasjon.

Det var mitt siste innlegg i debatten da jeg ikke ønsker å støtte denne diskusjonen ved å få denne tråden høyere opp blant andre tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Er man for et åpent marked så prissettes man markedskreftene. Ang Lamar produkter så er mange av desseproduktene på vei over i Best of China kategorien. Men det er ting i Lamar som er på specs fra meg ja i US. Og som håven som je forøvrig eksporterer til Japan er designet og laget for hånd av meg. Bra å se at denne nye kategorien skaper engasjement. Ha ei god helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte ikke dette helt. Er det kopier av stenger som andre har fått lagd i Kina? Nå kjenner jeg ikke til hvor og hvordan stenger produseres, men å kjøpe inn kopier av andres stenger er vel litt on the dark side? Eller er dette en fabrikk som lager de samme stengene i tusentall og selger til en masse forskjellige importører?

Uansett, i ånden er jeg på JBs lag.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...