Gå til innhold

En av de bedre fluesnuttene jeg har sett


AAL

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Dritgod å kaste han i i rød og sort skjorte :rolleyes:

Såg ikke noe feil med kastet :)

TRekker stanga oppstrøms for å få en finere flyt. Men helt greit fra mitt ståsted. Har i hvert fall sitt mye verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritgod å kaste han i i rød og sort skjorte :rolleyes:

Såg ikke noe feil med kastet :)

TRekker stanga oppstrøms for å få en finere flyt. Men helt greit fra mitt ståsted. Har i hvert fall sitt mye verre.

Det mangler "rett linje" her. Se på armen. Kompensere for strømmen... Ok. Måtte se kastet en gang til og endret ikke mening  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritgod å kaste han i i rød og sort skjorte :rolleyes:

Såg ikke noe feil med kastet :)

TRekker stanga oppstrøms for å få en finere flyt. Men helt greit fra mitt ståsted. Har i hvert fall sitt mye verre.

Det mangler "rett linje" her. Se på armen. Kompensere for strømmen... Ok. Måtte se kastet en gang til og endret ikke mening  :)

Tuller du eller? Etter å ha sett klippet så sitter du igjen med pekefinger på hvordan han kastet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Dritgod å kaste han i i rød og sort skjorte :rolleyes:

Såg ikke noe feil med kastet :)

TRekker stanga oppstrøms for å få en finere flyt. Men helt greit fra mitt ståsted. Har i hvert fall sitt mye verre.

Det mangler "rett linje" her. Se på armen. Kompensere for strømmen... Ok. Måtte se kastet en gang til og endret ikke mening  :)

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler "rett linje" her. Se på armen. Kompensere for strømmen... Ok. Måtte se kastet en gang til og endret ikke mening  :)

?

Et slags reachcast/strekkekast...

Edit: Ser at han før kastet går har den samme bevegelsen, det ser litt snodig ut, enig i det.

Stanga ser ut til å ligge i AA-området 67-68, forresten.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne også, fra samme folk :)

Oj, denne serien har jeg gått glipp av Vindi! :) Takk :)

Og til dere som diskuterer kasteteknikken til rødskjorta; sikker på at han ikke lar vær å kaste i rett linje for å få et bedre flyt og unngå for tidlig striping? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne også, fra samme folk :)

Oj, denne serien har jeg gått glipp av Vindi! :) Takk :)

Og til dere som diskuterer kasteteknikken til rødskjorta; sikker på at han ikke lar vær å kaste i rett linje for å få et bedre flyt og unngå for tidlig striping? :D

Nei, det er jo nettopp det jeg påpeker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne også, fra samme folk :)

Oj, denne serien har jeg gått glipp av Vindi! :) Takk :)

Og til dere som diskuterer kasteteknikken til rødskjorta; sikker på at han ikke lar vær å kaste i rett linje for å få et bedre flyt og unngå for tidlig striping? :D

Nei, det er jo nettopp det jeg påpeker.

Aha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvis det er kastet til han med rød/svart skjorte på 00:40 dere diskuterer, så er det et veldig anvendelig fiskekast.

Legger reachen i samme bevegelse som der stoppen skulle ha kommet. Jeg bruker det ofte selv til korte og medium lengde fiskekast. Til lengre kast må man sette en mer kontant stopp før reachen eller luftmendinga settes, men altså til korte kast er dette gull for å få lang stripefri flyt  <<l

Forøvrig en meget stemningsfull og fin film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Enig med de foregående, herlig avslappet stemning og bare gode vibber!  <<l

Tja, skal man kritisere et kast som ser ut til å bringe flua dit han ønsker og som får fisken til å ta?  ;)

Om jeg skal kommentere noe, så legger jeg mere merke til et lite effektivt dobbelttrekk enn stangføringen hos han med med den rød-svarte skjorten. Når det er sagt, så er det et enkelt kast og han ser ut til å ha full kontroll og plasserer flua der han vil med et reachkast - og fisken tar!  8)

Hos den andre fluefiskeren (rundt 1:14) er dobbelttrekket så kort at det nok er hovedsaken til griserumpen vi ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...