Gå til innhold

Fluefiske er for alle


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Min beste kasteopplevelse så langt i år, var på messa. Med far og sønn her.

Jeg, Henning og Tom kastet og hadde det trivelig som vanlig med andre fluefiskere på hver vår kant. Kastet og koste oss slik bare spesielt interesserte kan  <<l Så ville far og sønn her teste stenger, og gutten var ung, men jammen fikk han det til allikevel. Selvsagt uavhengig av stangmerke og alt. Dritkult, synes jeg. Den beste kasteopplevelsen under alle messedagene for min del. Punktum. Fluefiske er for alle. Selv om man sitter i rullestol.

7000321132_768ec3d8bd_b.jpg

Gutten hadde skikkelig dreisen på kastinga også - det var det kuleste av alt. La fine bukter så det stod etter. Det skal sies at han hadde gjort det før.

7000321460_d0e75193c8_b.jpg

Han var, i likhet med de fleste av oss, litt misfornøyd når buktene ikke satt som de skulle. Så minte jeg han på det viktige at; husk å være fornøyd hver gang det går bra, og ikke ha fokus på å være misfornøyd når det ikke går bra, og det ordtaket likte han godt  :) Det liker jeg godt også  <<l

7000321816_1ae66c132e_b.jpg

Med et slik ordtak i tankene, så kan ingen av oss feile, eller ha det annet enn moro  :) Ikke sant?

Vi to hadde det i hvert fall dritkult så lenge det varte  :) Dette er en fyr jeg kunne ha tenkt meg å hatt med på fisketur.

Henning som har tatt bildene. Snikfotografering kalles det, når man tror man sitter alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Dette likte jeg!  <<l <<l

Mener å huske at det er blitt tilpasset noen plasser i noen lakseførende elver for rullestolbrukere. Dette vil jeg gjerne se kommunene bruke mer penger på, og ikke bare i lakseførende elver, da det kan være for tungt for noen av brukerne i rullestol!! De fortjener virkelig flere slike tilpassede plasser, for som du sier - fluefiske er for alle :)  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kuuuuuuult, Andre  <<l

Skal selv ha med meg en kompis som har CP, på turer i år ;D Gleder meg! Og kaste med ene hånden, for så å legge stanga under armen og sveive med en venstre hånd som såvidt fungerer er ikke noe problem skrivern :) (Kan ikke prate)

Kommer til å bli knall morro  8)

Kongebra, Robin. Det liker jeg å lese.

Ja, Demir - fluefiske er for alle. Det skal i hvert fall være det, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat prøvde å dra i gang tilsvarende i et område i Østmarka.

Men da han selv fikk litt problemer, strandet det desverre.

Kommunen var egentlig positiv.

Det med å legge til rette for rullestoler rundt vann, trenger egentlig ikke "ødelegge" så mye for selve fisket/biotopen.

Man trenger bare bittelitt bredere og jevnere stier rundt de allerede populære vannene, og en liten utstikker der folk uansett går ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Bra André!

Plasser for rullestolbrukere på enkelte steder i Hemsil er vel noe jeg har etterspurt i rundt 15 år. Hvor mange har vi? Nada. Er direkte flaut!  :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bishop

Sann glede, fra alle på bildet. Veldig trivelig start på søndagen.  :)

Vet at de har lagd fiskeplass for rullestolbrukere i øvre delen av Kragerøvassdraget. Men det er alt for få. Desverre. Det er kanskje ikke alle som tror at de kan, selv om det ikke ser slik ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare to plasser jeg vet om hvor det er ordnet plasser for fiske for rullestolbrukere. Den ene er like ved E-6, mener det er der elva Tunna(mener det er den) i Nord-Trøndelag renner under veien. Er en ganske så fin rasteplass der også.

Den andre plassen er i Hessdalen, på vestsiden av dalen. Jeg er ikke helt sikker på navnet på vannet, men det var i hvertfall skiltet fra den kommunale veien og ned til vannet.

Men at det er for lite tilrettelagt for handicappede er jeg fullstendig enig i.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempepositivt innlegg :) Det passer vel å nevne at det har blitt gjort litt for å tilrettelegge for bevegelseshemmede ved Dokkaelva. Jeg har ikke vært der og sett det selv, men det er som flere over her sier, at det burde vært mye mer av det.

Øystein J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Det er bare to plasser jeg vet om hvor det er ordnet plasser for fiske for rullestolbrukere. Den ene er like ved E-6, mener det er der elva Tunna(mener det er den) i Nord-Trøndelag renner under veien. Er en ganske så fin rasteplass der også.

Den andre plassen er i Hessdalen, på vestsiden av dalen. Jeg er ikke helt sikker på navnet på vannet, men det var i hvertfall skiltet fra den kommunale veien og ned til vannet.

Men at det er for lite tilrettelagt for handicappede er jeg fullstendig enig i.

Magne Fjellstad.

Er også tilrettelagt for rullestolbrukere ved Tillerbrua i Nidelva samt at det er fult mulig å fiske på Moodden i Klæbu. Har rullestolbrukere lyst å fiske laks, er det også mulig å fiske i Nedre Leirfoss på bryggene der <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...