Gå til innhold

Airsnake


Kim Skjerve

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

En liten Airsnake av min kjære bror :)

Din kjære bror (Som dog er prikk lik deg :) ) er flink å kaste.

Leste om litt rusk i teknikken etter vinteren, men han skal vel ikke ha så mange turene før dette er finslipt :)

Mange vil nok si at dette er en hokkus pokkus kast, bare for show of..... Men det er meget godt kast til fiskesituasjon, om en får presisjonen til å sitte.

På stillevann, er dette med sideveis presisjon den største utfordringen, da det kan være litt kilent å "prikke inn" fisken. I elv, der en som oftest kaster på oppsiden av fisken og får en flyt, er ikke sideveisen så viktig, og kastet kommer til sitt perfekte bruksområde.

Ikke ligger flua nedstrøm og blir våt, like lett å sette tidelig feste som ved vanlig snakeroll, kan brukes i like trange posisjoner (bak seg) som andre vannkast, krever lite energi om teknikken sitter og kommer like langt ut som med vanlig snakeroll.

Et "smart" kast å trene på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. skjønte ikke hvorfor videoen plutselig fikk så mange visninger, men nå er jo det oppklart når brodern har lagt den ut her :)  Dette kastet krever like mye plass som et helt vanlig spey kast waffer'n :) ikke noe mer og ikke noe mindre. mitt mest brukte vannkast uten tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. skjønte ikke hvorfor videoen plutselig fikk så mange visninger, men nå er jo det oppklart når brodern har lagt den ut her :)  Dette kastet krever like mye plass som et helt vanlig spey kast waffer'n :) ikke noe mer og ikke noe mindre. mitt mest brukte vannkast uten tvil :)

Får legge ut en snutt av mitt mest brukte vannkast jeg også da. Tvillinger ja, men ikke så like i kasteteknikken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...