Gå til innhold

Passende snøre på Eikre Fluvius


Olav

Anbefalte innlegg

Erfaringer og tips til snøre som passer en Eikrefly Fluvius 9 fot femmer (ikke M- utgaven)?

Stort sett vanlige overhodekast medium til lengre kast. Lange fortommer på tørre fisker.

Olav Grøndalen

Kjøpte samme stang før påske, kjøpte også GL Experience #5. Var bra. Har bare prøvd denne lina + kun kastet på gress! (skal også prøve SA Trout #5 og Snowbee XS #6, snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

bruker fluvius sjøl og synes Det grønne highwater snøre er utmerket på stanga :) klasse 4 vel å merke :)

Stiv stang, tungt snøre.

SA GPX, Rio Grand, Sage freshwater, Guideline 4cast eller highwater. + mange andre vil være utmerket til Fluviusen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fluvius 5 (uten M) er i min bok ei relativt kraftig femmer-stang (ERN ca 6) og da synes jeg Zpey Silence i kl 5 (klumpvekt 12 gram) blir for lett. Jeg syntes det var i letteste laget for Fluvius 5M.

Jeg ville gått for litt tyngre femmer-snører som feks GL Highwater el GL Experience. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Fluvius 5 (uten M) er i min bok ei relativt kraftig femmer-stang (ERN ca 6) og da synes jeg Zpey Silence i kl 5 (klumpvekt 12 gram) blir for lett. Jeg syntes det var i letteste laget for Fluvius 5M.

Jeg ville gått for litt tyngre femmer-snører som feks GL Highwater el GL Experience. 

Et begrunnet argument, bra ! <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer og tips til snøre som passer en Eikrefly Fluvius 9 fot femmer (ikke M- utgaven)?

Stort sett vanlige overhodekast medium til lengre kast. Lange fortommer på tørre fisker.

Olav Grøndalen

Kjøpte samme stang før påske, kjøpte også GL Experience #5. Var bra. Har bare prøvd denne lina + kun kastet på gress! (skal også prøve SA Trout #5 og Snowbee XS #6, snart)

Ble ikke test i går, blåste for mye. Jeg kom på, har prøvd SA GPX #6. Det fungerte glimrende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ihvertfall Experience-snøret på min Helios i #5, som jeg mistenker er temmelig lik Fluvius uten M  :)

Syntes snøret er nydelig på både korte og lange kast, og blir mitt førstevalg i elver på "hemsil-størrelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har veldig godt inntrykk av det nye Guideline Experience  :)

Hvordan opplever du Experience iforhold til Higwater?

Experience er ikke like god som det grønne Highwater, synes skytelina er for tynn sånn at man mister følelsen med klumpen når man har overheng. Exp. er også mere aggressiv i overrullingene, gir høyere linehastighet. Fremdeles ei veldig god line, men gode gamle HW er fortsatt bedre :)

Passende snøre til Fluvius må jo bli Eikre sin line, Evolo. Faktisk ei knakende god line, anbefales <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøre bør velges ut fra hva, hvordan og hvor du skal fiske. Fluvius håndterer mye forskjellig avhengig av nettopp nevnte. GL Experience er fra denne sesongen mitt allroundsnøre, men kortere klump kan nok være en fordel i mindre elver og spring creeks. SA GPX er jeg sikker på fungerer bra som allround til Fluvius'n, har brukt det snøret på flere stenger under ulike fiskesituasjoner. Lader relativt raskt og slår nydelig over. Det har aldri vært snøret som har vært problemet når det har gått skeis i hvertfall, snarere den bakfulle tomsingen som står bakerst og holder i spakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...