Gå til innhold

Tips til "greier" til fluebindepult


Eirik Rusten

Anbefalte innlegg

Hoi

Jeg har hittil hatt fluebindeplass i stua på spisebordet, og er svært lei av å dra frem og pakke bort alt mulig hele tiden.

Har nettopp pusset opp et rom og fått en egen pult (!) der som jeg skal bruke til pc og fluebinding. Under pulten har jeg noen skuffer som jeg kommer til å ha noe materiale i, men trenger tips til ting som kan stå på pulten og oppbevare verktøy og annet materiale som man benytter ofte. Snurrepipperier, bokser for småfjær og forskjellig fancy "holdere" etc. Mener å ha sett diverse systemer for sakser og nåler og slikt? Anyways, tips til både stort og smått mottas med takk ;)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett den tråden til robban med matrialer i visitkortlommer i perm? Den løsninga har jeg kopier og du verden hvor mye enklere det er å finne frem til ting, sparer masse tid på leiting. Har fylt mange sider i permen min med alt det rasket som fløyt rundt i bindekassa. <<l

http://www.fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=21639.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har laget meg et "reisesett". Det inneholder det meste, men av og til må jeg ned i kassen med alt og nedi der er det kaos. En koselig bindestund blir fort kjefting og smelling på alle som har vært der og rotet :)

Nå kommer jeg til å ha 5-6 skuffer under pulten som kommer til å bli delt litt opp slik at jeg kan ha nakker i en del, cdc-poser i en annen etc - slik at det "store" materialet har jeg litt kontroll på. Reisesettet vil nok ligge på pulten. Men alt småtteriet av verktøy må jeg ha kontroll på. Fant denne på Nordisk og ser jo fin ut:

1106025841.jpg

Skal jammen ut i garasjen og se om jeg har noen slike små Ikea-bokser med flere småskuffer i - det ville også vært knall.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har laget meg et "reisesett". Det inneholder det meste, men av og til må jeg ned i kassen med alt og nedi der er det kaos. En koselig bindestund blir fort kjefting og smelling på alle som har vært der og rotet :)

Nå kommer jeg til å ha 5-6 skuffer under pulten som kommer til å bli delt litt opp slik at jeg kan ha nakker i en del, cdc-poser i en annen etc - slik at det "store" materialet har jeg litt kontroll på. Reisesettet vil nok ligge på pulten. Men alt småtteriet av verktøy må jeg ha kontroll på. Fant denne på Nordisk og ser jo fin ut:

1106025841.jpg

Skal jammen ut i garasjen og se om jeg har noen slike små Ikea-bokser med flere småskuffer i - det ville også vært knall.

Eirik

Den kjøpte jeg. Funker fint den, forenkla ting for min del.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den på pulten kan du jo lage selv med en 2" 4" (48*98) bit på 40-50 cm og borer i diverse størrelser :) Da lager du små fine hull til sakser, nåler og diverse, så tar du de store borene til lim, lakk mm. Å vips du har et supert redskap til å stille verktøy, lakk og limbokser i  :)

Ellers har jo Biltema et rikholdig utvalg i diverse oppevaringsremedier som passe fint på en fluebinderpult, de har sortimentsskap/reoler/skrin i alle varianter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

index.php?action=dlattach;topic=25484.0;attach=97078;image

En slik en har du kanskje fra før? Hvis ikke så burde den gjøre seg godt på pulten din. Har ikke en slik selv, jeg har dubbingen min i visittkort mappe i perm jeg også. Men en slik variant med hull for enkel tilgang frister litt. Kanskje går jeg til innkjøp av en selv. Ser de går rimelig billig på eBay.

Fin tråd forresten, tenker jeg snapper opp et par ideer selv for å gjøre fluebindingen litt mer effektiv.

MVH Lappi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...