Gå til innhold

Danielsson vs Haze v2


Tørrflua

Anbefalte innlegg

Danielsson!

Kjøpte selv nymph w for ikke lenge siden. Den er utrulig deilig :) Til og med for en som i utgangspunktet setter pris på knarren i en hardy cascapedia. Det er noe ved den snella. Noe trygt.

Kjøøøøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak og behag, det går mest på hvilken snelle man syntes ser best ut, for kvalitetsmessig er nok disse nokså jevne.

Tipper de fleste som anbefaler Danielsson her har null erfaring med Haze  ;)

Jeg har begge, og syntes de er nydelige, begge to. Haze har brems, mens Danielsson kun har overløpsbrems.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo ikke glemme at danielsson har en nydelig snelle til, F3W.

strs 2six er jo en nyyydelig snelle som også passer perfekt til en #4 stang. her får du i tillegg brems med knarr, om du skulle ønske det ;). snella er utrolig lett, og har en nydelig svart finish. faen, nå fikk jeg lyst på en selv. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo ikke glemme at danielsson har en nydelig snelle til, F3W.

strs 2six er jo en nyyydelig snelle som også passer perfekt til en #4 stang. her får du i tillegg brems med knarr, om du skulle ønske det ;). snella er utrolig lett, og har en nydelig svart finish. faen, nå fikk jeg lyst på en selv. ;D

Ja, det blir liksom mer riktig å sette Haze opp mot den! Ca samma prissjiktet iallfall, og begge har innebygd brems. Vekta på 2six er 137 gram - Haze 46 veier 135gram. Potetopotato... Flotte sneller begge to, men jeg ville valgt svensken, for den er klart mest seksi.

Har du lyst på Original til firern, så ville jeg i motsetning til mange andre her, valgt en Dryfly framfor nymph. Da har du snelle til femmern din også! 130 gram er ikke for mye til ei vanlig karbon firerstang, men det er nå min mening. Stor spolediameter rocker  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Dette blir smak og behag men jeg syns at Dry Fly blir for stor for femmern. Jeg har Nymph Wide til femmern og det er en utrolig bra kombo. Vektmessig beror det også på stangens balanse og vekt for at det skal matche. Størrelsesmessig syns jeg Dry Fly blir for stor for en femmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god respons.

Jeg hadde vell egentlig bestemt meg før jeg la inn denne tråd.

Utrolig, men den jeg hadde blinka meg ut var Danielsson Nymph W, men synes

Haze v2 var en god kandidat. Jeg er enig at disse ikke kan direkte sammenlignes som

Dilla og Olav H nevner. (med og uten brems)

Har vell alltid ønsket meg en Orginal men jeg led en stund av anti Loop syndrom.

Alle skulle ha alt mulig i Loop. Kjempe bra for meg at Danielsson fortsatte egenproduksjon.

Så etter en "kjapp" tur innom Gero etter jobb, ligger nå en speller ny Nymph W på stuebordet.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir smak og behag men jeg syns at Dry Fly blir for stor for femmern. Jeg har Nymph Wide til femmern og det er en utrolig bra kombo. Vektmessig beror det også på stangens balanse og vekt for at det skal matche. Størrelsesmessig syns jeg Dry Fly blir for stor for en femmer.

For stor eller for tung? Når du sier femmer, mener du egentlig firer? Du nevner jo balanse som et argument, og da vil jeg si at 90 gram, som Nymph W veier, blir altfor lett for mine femmere.. I mine hender vel og merke, for du sier jo også noe om smak og bak, og der syns jeg du har helt rett! ;)

Grattis med godsnelle da, Tørrflua!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...