Gå til innhold

Hjemmelagde loops?


Dan Haukland

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Men hva med synkesnører? Og hva med glassliner?

Nåleknute eller fletta loop. Alternativt løkke spunnet med bobbinholde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Tore. Joa, har prøvd det.

:)

Jeg lurte liksom paa hvorfor du synes din metode er bedre enn fabrikkmetoden da, hehe.  ;)

Regner med at du har gjort deg opp en mening der og er interessert i aa hoere...

Shooter, tren med noen biter av et gammelt snoere. Naar du blir god paa denne metoden saa lager du ny loekke raskt; 2-3 minutter maks. Og resultatet er like godt som de som naa finnes paa de fleste nye snoerer.

Hei, Tore  :) Jeg synes bare at det blir så fin og liten løkke med min metode.

Ikke at det er noe galt på noen måte å smelte sammen coatingen altså, men ved å flekke av coatingen, så blir den omtrent samme dimensjon som selve fluesnøret. Og veldig, veldig sterk når man bruker tynn tråd som "svirres" hard på slik at den graver seg dypt ned.

Uansett så blir det enda mer "smooth" med å stikke ei nål inn i fluesnøret og ut igjen etter noen millimeter. Tre så fortomsenden inn i snøret og ut hullet etter nåla og deretter nåleknuten.

Hei, Hermann  :) Enig at det er en elegant løsning, men jeg liker å kjapt kunne skifte fortom, så da synes jeg løkke er fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla..

Hvis man skal gjøre som f.eks rio lager sine løkker kjøper du ikke bare

klar krympeslange,men du kjøper i tilleg klar krympestrømpe med lim inni  ;).

Legg snøre dobbelt så du får ønsket løkkestørrelse. tre på krympeslange m lim.

Værm den litt over varmluftpistol. tre siden over vanlig slange og smelt den første

slangen litt inn i coatingen. Fjern siste slange m spiss saks...

Og Erik.. etter min mening funker det best på synkesnører...

Clearsnører er litt vrient.. Noen snører fungerer det bra på

f.eks Cortland og Sa.. bare være forsiktig m værmen  ;)...

Tls  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Denne varmelampen som blir vist i denne video'n :http://www.youtube.com/watch?v=PWsHd66UoTw . Hva heter den og hvor får man kjøpt den eller gjør en varmluftpistol like god jobb ?  Har lyst og lære meg dette og bruke slike looper på snørene mine .Ser sollid og elegant ut enn disse flettaloopene ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...