Gå til innhold

Noen som har erfaring med fluer/fortom fra Stangoteren.no?


kriska

Anbefalte innlegg

Kom over stangoteren.no viav finn da de annonserte salg av fluer der. De har en nettbutikk som selger blandt annet fluer og fortommer, og prisene ser veldig bra ut utifra min erfaring (6,- for en tørrflue og 17,50,- for en #5 tapert fortomm). Er det noen som har noen erfaring med disse fluene og den fortommen, er kvaliteten bra? Nesten litt fristende å bestille litt fluer og noen par-5 fortommer da jeg ikke binder fluer selv, og er ikke den beste til å binde egne fortommer ;)

Nettsiden er her: http://www.stangoteren.no/

Har noen eventuelt noen andre nettbutikker å anbefale når det gjelder kjøp av fluer? Skjønner jo selvfølgelig det er en fordel å plukke dem selv for å finne de fineste, men den eneste butikken med bra utvalg av fluer man kan plukke selv (som jeg har funnet og besøkt enda i hvertfall), i nærheten av meg(Asker), er nordisk fiskeutstyr på lysaker brygge. Da kostet det jo fort 21,- per flue, noe som fort blir en del om man skal ha en 20-30 stk.

Det samme gjelder vel fortommer. Tapert fortommene selges jo i de fleste sportsbutikker, men som oftest for 40-50 eller mer. Jeg vil nok begynne å binde dem mer selv fremmover, men om det er noen nettbutikker som selger dem billig (f.eks slik som stangoteren.no) er det jo greit å noen av dem med seg på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til i går, tenkte det ikke var noe å tape for 17,50,- men der tok jeg feil gitt. Var ikke mulig å endre sendings måte, og den måten man fikk når man skulle betale var en pakke med posten som kostet 90,-. Herlig norsk postsystem :P

Jeg tenker å sende dem en mail og høre om det går ann å få sendt en fortom med et brev med frimerke istedenfor, det skulle da være mulig med en fortom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spar penger paa fortom. Du faar som regel det du betaler for, saa kjoep anerkjente merker. Det er ihvertfall mitt tips.

Det som pleier aa vaere fellestrekk for de billige fortommene som finnes paa nett er ujevn kvalitet og kort "holdbarhetstid". Hvem som helst kan kjoepe disse i boetter og spann fra Kina. Snakker generelt her...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste fortommen koster 0,32 $ fra Kina.

Sier ikke at det er de som selges for 40-50 kr. (kanskje) men fortommer er dyrt.

En brudd test på de billigste hadde verdt morro.

Det er et smalt marked. Det er nok grunnen til at de er dyre. Koster sannsynligvis "ingenting" å produsere dem.

Det er vel slik det blir når det selges så få.

Jeg bruker så og si bare akron heavy butt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt dem en mail for å høre om det går ann å få en sendt med brev. Har jo som sakt ikke noe å tape pengemessig. Eneste som kan skje er vel at jeg mister 4 kilos ørreten jeg har planlagt å få til uka når fortommen ryker. Det hadde vært litt surt :P

Som dere sier, så koster det vel så godt som ingen ting å produsere disse fortommene, så for alt vi vet (/krysser fingre her) er dette en super fortom. Om ikke så får man vel bare fortsette å koste på seg 50 kroners fortommer, og binde litt flere selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste fortommen koster 0,32 $ fra Kina.

Sier ikke at det er de som selges for 40-50 kr. (kanskje) men fortommer er dyrt.

En brudd test på de billigste hadde verdt morro.

Det er et smalt marked. Det er nok grunnen til at de er dyre. Koster sannsynligvis "ingenting" å produsere dem.

Det er vel slik det blir når det selges så få.

Jeg bruker så og si bare akron heavy butt.

Må med litt småskam si at jeg nesten helt har gått over fra Maxima til Akron-spiss.

Tåler juling i busker, og gir ikke så mange "HÆ? røyk`n???"-opplevelser som andre sener.

Testet den på laaangsomt flytende elv, i fullt solskinn, med kiloser som resultat.

Har bestandig vært knallfornøyd med Maxima 0,15 som spiss, men i det siste har jeg opplevd noen sære rykinger.

" Akron Fluoro Stealth 5X" er greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...