Gå til innhold

Holker som glir


Andreas L

Anbefalte innlegg

Jeg har sett to typer holkvokser i salg.

Den ene er i fra Loon:

http://www.loonoutdoors.com/graffitolin-ferrule-wax.html

og den andre er i fra Orvis:

http://www.orvis.com/store/product.aspx?pf_id=9G97

Jeg har prøvd begge. Min erfaring er at den til Orvis kanskje er litt bedre på de glatteste holkene, men det er bare en høyst udokumentert følelse jeg har. Den til Orvis minner mistenkelig om myk glider (skismøring) og stearinlys.

Det enkleste er kanskje å fjerne veka på et telys. Da har du en hedig liten klump som passer i vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøvd skallefett? Gni hann delen godt rundt i panna og press de sammen, verdt et forsøk!

- ørretbomsen

Edit: Du var litt for rask for meg, men det kan også være verdt og prøve og presse med knerne, altså hold hann del i den ene hånda og hunn del i den andre hånda og press sammens med knerne, du vil få langt mere styrke men kan bli vanskelig og få de  fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Har en 4-delt enhånds grafittstang fra en kjent produsent der skjøten mellom nederste og nest nederste del stadig glir fra hverandre under bruk. Noen som har tips å komme med; sølvteip er ikke aktuellt.........

Hva med voks?

Hvis dette er et stort problem for deg bør du forsøke en reklamasjon og evt få ny stang.. Høres ut som et irriterende problem og skal strengt tatt ikke skje hvis du tighter delene nok sammen ved montering!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gni holkene i hodebunnen er vel for at de ikke skal sitte for godt sammen, slik at du ikke får dem fra hverandre igjen, er det ikke? Det er i hvert fall jeg oppdratt til at det er...

Det er korrekt! Tviler som deg på om en feit lugg er nok til å hindre slark ;)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

St. Croix leverer/leverte med en liten boks med voks med stengene sine.

Denne testet jeg på ei stang her i fjor, og det resulterte i at jeg virkelig måtte kjempe for å få stangdelene fra hverandre igjen etter bruk  :(

Har ei Orvis Helios nå hvor stangdelene vrir seg etter litt kasting, men velger heller å etterse og justere fremfor å kline på voks igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett holkene 90 grader fra hverandre og vri delene på plass så er nok problemet løst... ;)

Takk for tips . . . Skal prøve dette, Glenn  :)

Men om det ikke hjelper så klandrer jeg DEG, og da skal du faen meg få høre det  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett holkene 90 grader fra hverandre og vri delene på plass så er nok problemet løst... ;)

Takk for tips . . . Skal prøve dette, Glenn  :)

Men om det ikke hjelper så klandrer jeg DEG, og da skal du faen meg få høre det  ;D

He,He det regner jeg med Lars,men dette var faktisk et av argumentene til G.Loomis for og dekke garanti

de første årene.Gjør dette selv,alltid gjort dette på to-hånds da holkene "kan"løsne etter en lang dag med spey kasting.

Bye the way tenkte og få lakket stanga di very soon.Sorry..... :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett holkene 90 grader fra hverandre og vri delene på plass så er nok problemet løst... ;)

Takk for tips . . . Skal prøve dette, Glenn  :)

Men om det ikke hjelper så klandrer jeg DEG, og da skal du faen meg få høre det  ;D

He,He det regner jeg med Lars,men dette var faktisk et av argumentene til G.Loomis for og dekke garanti

de første årene.Gjør dette selv,alltid gjort dette på to-hånds da holkene "kan"løsne etter en lang dag med spey kasting.

Bye the way tenkte og få lakket stanga di very soon.Sorry..... :'(

Suverent, Glenn . . . Og det siste der ; take your time. Jeg er evig takknemmelig for at du i det hele tatt gjør dette for meg, og jeg har klart meg usedvanlig bra med de 15 stengene jeg har så langt denne sesongen  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...