Gå til innhold

Rens av Gore-Tex


Lars Erik

Anbefalte innlegg

Altså: Når jeg har vaska plagget' date=' bør jeg impr. med en gang (når tøyet er vått) eller bør jeg vente til jakka er tørka og deretter spraye på med Nikwax?[/quote']

 

Spray på impregneringen mens jakka enda er våt. Mener den skal tørkes i ca. 45 minutter

 

Trenger jakka/buksa ekstra skylling utover det vaskemaskinen gir?

 

Nei ! ;)

 

Skjønner godt alle spørsmålene. På Revivex-impregneringen tror jeg bruksanvisningen kun var på tysk... og jeg som hadde fransk på videregående.. :shock:

45 min i tørketrommelen mener du?

Leste sympatex sin anvisning, de har ingen produkter linket opp men de anbefaler og nikwax sine saker.

De anbefaler derimot ikke tørketrommel virker det som, men stryking på maks 150 grader.

http://www.sympatex.com/england/produkte/pflege/pflege.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 min i tørketrommelen mener du?

 

Nå måtte jeg lese (tysk) på sprayflaska for sikkerhetsskyld' date=' og det står :

 

<<Trocken Sie das Kleidungsstück auf vom Bekleidungshersteller am höchsten empfohlener Wärmestufe für mindestens 45 Minuten. Nicht lufttrocknen lassen.>>

 

Uten å kunne annet tysk enn å bestille øl på pub´en, så skulle vel dette bety noe som; sett tørketrommelen på det varmeste, og tørk i minst 45 minutter. Ikke lufttørkes!.... eller er jeg helt på bærtur? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jakka/buksa ekstra skylling utover det vaskemaskinen gir?

 

Jeg ville gjort det får å være sikker på at det ikke ligger igjen såpe! I tillegg vasker jeg aldri vadebuksa i maskin pga. neopren føttene. Legger den heller aldri i tørketrommel.

 

Ihvertfall når det gjelder Nikwax så gir varme en hardere overflate enn naturlig tørking. Selv føner hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jakka/buksa ekstra skylling utover det vaskemaskinen gir?

 

Jeg ville gjort det får å være sikker på at det ikke ligger igjen såpe! I tillegg vasker jeg aldri vadebuksa i maskin pga. neopren føttene. Legger den heller aldri i tørketrommel.

 

Ihvertfall når det gjelder Nikwax så gir varme en hardere overflate enn naturlig tørking. Selv føner hjelper.

Jeg har alltid visst at vasking er en meget komplisert prosess, spesielt når alle norges mannlige fluefiskere skal sette kluter til verket :)

Tror jeg tørker i tørkissen ja, selv om sympatex f.eks ikke anbefaler å gjøre dette, men lufttørke og stryke.

Uansett, jeg MÅ gjøre det, så nå har jeg i alle fall valget, hvem skal en stole på og er det mulig å gjøre så mye galt? laugh.png' alt=':lol:'> :eek: :D

Kjøpte meg forresten ny vader, simms er sikkert fint sies det, nåde dere om det ikke stemmer. Så da blir det kun vask av jakker og sånt uvesentlige greier, kjøper meg nok ei oljehyre på Obs, enklere og helt vanntett uansett tørketrommel, føner, strykejern og alt annet feminint jeg ikke har peiling på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...