Gå til innhold

Mitt Winston-eventyret starter her!


GoneFishing

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få skryte litt!

Min gode fiskekompiss fikk seg en Winston BIIIX 9' #7 tidligere i år, og lot meg i prøve stangen. HERRE! Jeg har hatt våte drømmer om den stangen helt siden.

Følelse i den stangen kan beskrives som et samleie! Et godt samleie! Det er like digg uansett hvordan du gjør det...

Om du velger å kjøre hardt (les: peise på), og kaste laaaangt, får du full hjelp av stangen hele veien!

Om du velger å gjøre det rolig (les: elske) , og presentere fluer pent på kort avstand, er stangen silkemykt følsom i tuppen.

Nå har tiden kommet, og jeg har sendt en bestilling på en lik stang!

Min gamle bestemor har gitt barnebarna penger til å bruke på noe fornuftig, og det finnes ikke noe mer fornuftig en nettopp denne stangen... Hennes navn skal graveres på snellefestet, og være med meg på alle fisketurer i fremtiden!

Jeg går og tripper! Håper de har på lager, og at stangen ikke bruker for lang til mine hender. Gleder meg til følelsen av samleie igjen! Et eventyr starter nå... Nett som første gang jeg fikk meg noe!

Edit: (jeg ber om unnskyldning for at jeg både nevner ordet samleie, og min bestemor i samme innlegg, men jeg måtte bare!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(jeg ber om unnskyldning for at jeg både nevner ordet samleie, og min bestemor i samme innlegg, men jeg måtte bare!)

;D  ;D  ;D

Helt i orden det, er sikkert en realitet for mange rund i det langstrakte landet  ;D ;D ;D ;D

Ja, noen liker mora og andre foretrekker bestemora, er det vel noe som heter.  :-\ ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoneFishing;

Jeg gleder meg minst like mye på dine vegne...elsker den stangen, og alle som har bestilt den sier vel egentlig mye det samme som deg...den er "farlig frekk" :)

Du har den nok snart håper jeg, gir deg konkret lyd snart..venter svar fra lager i disse timer :)

Og om det starter her...så er det ikke slutt her er jeg redd, selv om du har nydelig #5 stang i Fluviusen din, og din FArio #4 er slettes ikke ill heller.

Men du vet; Bestemødre er kjekt å ha:-):-):-)

Dessuten er du under utdanning til gode fremtidsutsikter, du har nok en Winston gutt i magen du også serru:-)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig!

Jeg har sagt tidligere at jeg tar alt du sier med en spade salt, bortsett fra det du sier om Winston-stenger.

Forøvrig så hadde jeg gleden (eller den sure svie) av å kjenne Farioen dukke under for presset i sommer. En ørret på størrelse med noe jeg sannsynligvis aldri kommer på talefot med igjen i mitt liv omvandlet farioen til spagetti, og jeg ble stående igjen med den sure svien. Den sure svien som også kan sammelignes med diagnoser som inntreffer etter samleie (les: kjønnssykdommer)! Men nok metaforer til samleie nå..!

Så kanskje jeg burde sikte meg inn på en Winston klasse 4 til julegave fra hele familien, eller bare lære meg å bruke riktig stenger i riktig setting...

En ting er hvertfall sikkert: Det starter med BIIIX, og så baler det på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å balle på seg, JA, bare å begynne sparingen....

en B3x 9' #4 er slett ingen dum julegave, el hva med en GVX 9' #6 (som femmer..), og så.. uff nei, stopper der:)

Mye fint å velge i, men de to ovenfornevnte, sammen med den du har på vei - det er snadder <<l

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Blue Charm;

DU er en mann å stole på :)

Denne #7 9'6 B3X stangen ble raskt min favoritt i høst- har fisket med en kunde sin stang mye- hans skal bruke den til sjøørretfiske elv neste sesong- og synest det var helt greit at jeg besudlket den :)

Den er så jevn og lett fin følelse i hånden, og veldig god med både #6 og #7 liner, at jeg tror jeg må ha den selv, perfekt kajakkstang også. Da man slipper dette stive og stumpete greiene som mange lager for å lage en rask stang med pounch. Denne stangen har rikelig med kraft..og litt avstivet topp i forhold til f.eks #7 9' B3X gjør at det er mer rom for feilkasting og likevel suksessfull levering.

Dette var rett og slett en råfin opplevelse Blue Charm- nesten som jeg får lyst å fiske elv etter sjøaure også :)

Så kjøper jeg likegodt meg en #6 9'6 B3X SX, mye for å sammenlikne, mest for å fiske med selvsagt.

Glad jeg bestilte den, den er i samme leiet som #7 9'6 B3X linemessig.

SX stengene skal være mer kraftfull og "stivere"...de er det også, men heldigvis uten å være for stivt.

D<e har kraft i toppen, uten å være for flate for å komme igang med kast med kort line.

Også svært potensiell kajakkstang, til og med elvestang, men liker B3X #7 9'6 bedre til de tankene.

SX blir min generelle sjøørretstang fremover, den amn aldri reiser uten, den er i grenseland mot #7 (tar #7 liner med letthet).

MAO motsatt vei enn det vi er vant med fra Winston som oftest i mine øyne neste overklassifiserer stenger.

Rart å oppleve det motsatte- men gjør jo ingenting- bare å fiske med de liner den liker- for jeg liker stangen, for en delikat kraftstick- lett og velbalanser. Gjennomgående stivere/kraftigere enn både B3X i #6 9'8 og #7 9'6.

begge disse stengene kaster lekent lang fortom og to fluer på, med tunge endefluer...nada problemas (flytende spansk og betyr; gøyalt og sytalaust fiske :))

Og dette teller jo; snellefestet er rett og slett innbydende

Stig

post-1338-13949893983237_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er øverste hylle!

Nåja, fant de på hylla under dennehttp://www.thomasandthomas.com/rods/dna-xd sist jeg sjekket

Blir som å sammenligne vodka og cognac. Bra kvalitet, men det er et raffinement i Winston, du ikke finner så mange andre steder.

Har prøvd hardt å like Winston, men har solgt de en etter en. Sikkert hatt 4-5 stykker de siste 7-8 årene. Finnes det noe som heter negativ-reklame? All skryten fra enkelte her inne har en slik effekt på meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd hardt å like Winston, men har solgt de en etter en. Sikkert hatt 4-5 stykker de siste 7-8 årene. Finnes det noe som heter negativ-reklame? All skryten fra enkelte her inne har en slik effekt på meg ;D

Ja, det kan vel kanskje virke voldsomt til tider, men er man begeistret så er man jo det.

Det morsomme med Winston er at de fleste tross alt har en mening etter å ha testet stengene. Første gang jeg testet Winston, så synes jeg det var noe merkelig greier. Men da hadde jeg fisket med Sage i flere år og visste ikke bedre.  ;D

Men; Det er mange gode stenger der ute, og mange til svært fornuftige priser ift kvalitet og egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er øverste hylle!

Nåja, fant de på hylla under dennehttp://www.thomasandthomas.com/rods/dna-xd sist jeg sjekket

Blir som å sammenligne vodka og cognac. Bra kvalitet, men det er et raffinement i Winston, du ikke finner så mange andre steder.

Har prøvd hardt å like Winston, men har solgt de en etter en. Sikkert hatt 4-5 stykker de siste 7-8 årene. Finnes det noe som heter negativ-reklame? All skryten fra enkelte her inne har en slik effekt på meg ;D

He-he, selvsagt er det noe som heter "negativ reklame"- er hvis man finner et omtalt produkt som villedende og direkte usann :)

Og har du prøvd å "like" winston??

Hvorfor i all verden ville du "prøve å like" et stangmerke Andreas?

Er veldig store sprang fra feks B2X serien til Winston og f.eks til Horizon fra Thomas og Thomas, eller til nymotens Sage One f.eks.

Nesten som de ikke burde sammenliknes- men svakheter og styrker burde beskrives selvsagt.

Jeg er personlig glad for at jeg fikk likt deler av B2X sereien- men så også svakhetene til noen i serien.

Likeså B2T serien og MX serien.

Nå har de fintune, optimalisert B2x- og innført den i GVX utforming- den har blitt BEDRE- tvers gjennom- og billigere :) (uten Boron) funker kjempeflott.

B3X har dekket over alle svakhetene B2X hadde- mer gjennomgående "avstivet/følelsesrik" aksjon (mer masse i toppen av toppaksjonsstenger, gir bedre overføring av energi/følelse)

B3X SX har visstnok blitt litt mer "flat" aksjon i forhold til hva MX hadde.

Jeg merker det først og fremst mest på 9'6 #6 stangen min.

Litt dypere følelse kanskje, mer av stivet topp.

Og opp en halv lineklasse i forhold til min tidligere MX #6 9'6.

hele SX virker litt mer i tråd med resten av stangverdens klassifiseringer- motsatt av hva ihvertfall jeg opplever winstons heller "overklassifiseringer" av stenger.

Så Andreas;

Skal du "prøve å like"- kan du godt begynne om igjen nå- veldkommen i himmelriket ;D

Og dette er "positiv reklame"!! (med rotfeste i "De store Stangtestsanninga"..utført av superenkle mennesker med sans for det følsomme i ethvert menneske) :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er øverste hylle!

Nåja, fant de på hylla under dennehttp://www.thomasandthomas.com/rods/dna-xd sist jeg sjekket

Blir som å sammenligne vodka og cognac. Bra kvalitet, men det er et raffinement i Winston, du ikke finner så mange andre steder.

Har prøvd hardt å like Winston, men har solgt de en etter en. Sikkert hatt 4-5 stykker de siste 7-8 årene. Finnes det noe som heter negativ-reklame? All skryten fra enkelte her inne har en slik effekt på meg ;D

Og har du prøvd å "like" winston??

Hvorfor i all verden ville du "prøve å like" et stangmerke Andreas?

Liker vakre stenger Stig ;D Men blir lei meg når de ikke har sjel ;D Er litt følsom av meg ser du...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...