Gå til innhold

ambefaling av nytt vanntett kamera!


Lasse18

Anbefalte innlegg

vurderer og bytte ut mitt pentax w60 kamera, med ett nyere og bedre vanntett og støtsikkert kamera!

syns ikke bildekvaliteten er bra nok og batteri tiden er grisedårlig!

har sett på div Olympus modeller da disse har fått mye skryt rundt omkring, men er usikker gitt :-\

vill ha ett kamera som kan være med over alt!

noen som har kamera og ambefale? må være:

støtsikkert

vanntett ned til ett par meter

gi gode bilder ved "vanelig bruk"

ha god batteri tid og stort minnnekort

++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp anskaffet meg Olympus Touch TG1, og absolutt å anbefale, Tar fantastiske bilder under vann, er vanntett ned til 12 m, og tåler fall fra 2 m.

Utrolig bra kamera på nærbilder også, og med blenderåpning på 2.0 og dobbel bildestabilisator, så blir det bare bra nærbilder også

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Olympus TG1, og har ingen negative ting å si om det. Det er ørlite større enn konkurentene, men det tror jeg du bare får igjen på robustheten. Synes det er fantastisk rett og slett, også er det meget lysterkt med blenderåpning 2.0.

Kjell

Hvordan er kvaliteten over vann og er macro funksjon bra?

Nikon sitt AW 100 skal vist være bra på dette.

Har et olympus SW 1030 though,men vurderer og skifte kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si så mye hvordan dette kameraet er i forhold til de andre "tøffe" modellene. Men jeg synes sjøl at bildekvaliteten er veldig bra over vann med mulighet for en del manuelle innstillinger. Har et Canon G10 og synes ikke det kameraet tar noe særlig bedre bilder, men det har jo en bedre zoom.

Tok noen hastebilder av noen vårfluer på jakkearma i sommer og har testet noen få fluebilder og jeg mener at dette er veldig akseptabelt til å være et kompaktkamera.

Men det er sikkert mange her inne som er my mer kapabel til å si noe om teknisk kvalitet osv. enn meg. Men jeg er veldig fornøyd så langt. Kjøpte mitt etter anbefaling fra Fotograf Haugen i Skien som jeg anser å være en mann å stole på.

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte selv ett Nikon Coolpix AW 100 for å ta de bildene jeg normalt sett ikke tar. Dvs, de bildene som ikke er planlagt på forhånd. Har brukt det denne sesongen her og jeg er mer eller mindre storfornøyd. Det kan på ingen måte måle seg med ett speilrefleks, men så er det jo ikke det du er på jakt etter heller.

Her har du tre bilder tatt med AW100, natur, macro og under vann.

[attachimg=1]

[attachimg=2]

[attachimg=3]

post-0-13949893277345_thumb.jpg

post-0-13949893277795_thumb.jpg

post-0-13949893278298_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Akkurat kjøpt og testet Panasonic Lumix. Ser veldig greit ut, spesielt undervannsbildene...

Jeg har det gamle (første versjonen) av dette. Har hatt det i mange år. Sitter hjemme pga sykt barne og blar i bilder. Her er ett eksempel på over og under vann. Den nye versjonen kan i hvertfall ikke ha blitt dårligere og det gamle funker helt greit for meg  :) 

(jeg har ikke greie på redigering. Disse er bare komprimert ned til å vises på nett gjennom Microsoft picture manager)

post-3004-13949893475201_thumb.jpg

post-3004-13949893475678_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Siden jeg har tenkt meg til Kola til sommeren er det på høy tid at jeg gjør alvor av planene om å kjøpe meg vanntett kompaktkamera. Som Stian så treffende sa det i den andre tråden jeg linket til: "Ting tar tid". For noen en god del mer enn andre... :-X;D

Panasonic DMC-FT4 ser ut til å score jevnt over bra på bildekvalitet, men både Nikon AW100 og Olympus TG-1 kan brukes med 40,5 mm polaroidfilter, og dette er vel en fordel med tanke på aktiviteten vi bedriver?

Ellers slipper vel de fleste produsentene nye modeller like over nyttår igjen, så jeg kommer nok uansett til å vente inn det før jeg tar et endelig valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=764526&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE

+

et brukt canon g12

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38087614

eller kompaktversjonen av undervannshus  http://www.ewa-marine.com/index.php?id=646

bildekbaliteten blir da superb.....

se også på et slikt kompaktkamerea  http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38548079

bedre lysstyrke og bedre vidvinkel, tilsvarende 24 mm, superoptikk, super i lommekamera i hverdagen..... med en fantastisk macro og god videokvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...