Gå til innhold
  • 0

Fluekvalitet og fiskeegenskaper


Fripp

Spørsmål

  • Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette spørsmålet

Mest aktive i dette spørsmålet

Postede bilder

Anbefalte innlegg

  • 0

Er vel en kjennsgjerning at nedslaget fra feks. en streaking caddis under nattfisket lokker til seg fisk......

Jeg trur at fisk som har fast tilhold under busker og overhengende trær, hvor landinsekter ofte detter i vannet, kan være veldig oppmerksomme på nettopp detta med lyden - uavhengig om det er natt eller dag. Iallfall mer oppmerksom enn fisken som har stelt seg langt ute i elva, vekk fra trær, kratt, målere og skogsmaur. Eller?

Har sjøl sett fin ørret reagere positivt på "lyden" av flua som lander på filmen, opptil flere ganger. Men det skal sies at det pleier å være helt motsatt...man skremmer den som regel over alle sømmer og brekk med for mye plasking

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Erik Eikre

Trådsarter må vel snart ha fått bra med svar på spørsmålene nå... ;)

Det er neimen ikke lite vi har vært innom i denne tråden. Alt fra duns til ploppende egg og pellets. Ja, til og med hva som er fluefiske og ikke. Steike ta! Skal si nybegynnere får hjelp så det monner.

 ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg har storkost meg gjennom hele tråden ;D Jeg konkluderer med at fluefiske er svært moro og at det beste er å gjøre sine egne erfaringer.

Mitt beste triks når det gjelder fiske er å ha stor tro både på utstyr, flue og ikke minst på at du har blitt tildelt litt mer flaks og fiskeforståelse enn de fleste andre. Dette har i alle fall gitt meg mye fisk. Når jeg ikke har troen fisker jeg ikke. Når troen er der, fisker jeg med maksimal konsentrasjon. Fungererer meget godt for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...