Gå til innhold

Hvordan kaste langt


kurt floer

Anbefalte innlegg

God kan man bli med mye trening, men eksepsjonelt god blir man ikke uten talent. Fysisk, psykisk, koordinasjon, hurtighet, utholdrnhet osv..osv... talent er så mangt.

Du håner handicapidretten du Tom. Hvorfor har de eget OL? Fordi de trener for lite  ;D

Mulig man kan bli blant de beste fluekasterne bare med å trene mye, men da er det bare fordi det er såpass få som driver med det  ;)

Er det det mulig?

Håner jeg handicapidretten?

Hvordan klarer du å tenke ut dette,og i det hele tatt si det?

Finn på noe annet å drive med da.....

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Erik Eikre

Bla. Tor Arne Mobekk. Men tro hva du vil du. Har du konkurrert i noe, Tom?

Ja.jeg tror hva jeg vil,akkurat som du.

Jeg har konkurrert i skigåing,skyting,fluekasting og vært med i fiskekonkuranser.

Hva i all verden navn og rike har det med saken å gjøre?

Er det argumentasjonen din?

Tom.

Vant du eller tapte du fordi du trente mest eller for lite? Du møtte ingen som ble gode litt vel fort i forhold til deg? Eller var det du som hadde det største talentet? Fiskekonkurranser?? Hvor? I hva?

Er det mange over 180cm som skal hoppe i Vikersund neste helg? Hvis ikke, trener folk over 180 for lite?

Å blåse av talent er rimelig talentløst mener nå jeg da.

Nei, at jeg gidder det her... Jeg må kjede meg noe aldeles for jævlig. Talentløst av meg. Men om ikke annet så vet jeg hva jeg har talent for og hva jeg ikke har for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få de svarene jeg trengte i henhold til kasting, som melding på facebook <<l

Jeg hadde trodd og sikkert trådstarter også at man skulle kunne få noen svar her..

Jævla syklubb dette har blitt da, sitte å krangle om hvem som ditt og har snakket med datt..

Litt skuffet, over og ut i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jeg var så heldig å få de svarene jeg trengte i henhold til kasting, som melding på facebook <<l

Jeg hadde trodd og sikkert trådstarter også at man skulle kunne få noen svar her..

Jævla syklubb dette har blitt da, sitte å krangle om hvem som ditt og har snakket med datt..

Litt skuffet, over og ut i denne tråden..

Spørsmålet til trådstarter var todelt og ikke så lett å svare på rent teknisk. De som kan det er dessverre sjelden inne på denne siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte Steve Rajeff om treningen hans engang og han sa at det kunne dreie seg om

7-8 timer hver dag i 17år.

Sven mente at dette var overdrevet,eller at jeg hadde misforstått,men det var faktisk

det han sa til meg.

Mulig noe av treningen var en mental del også.

Uansett Tim nevnte et eller annet sted at mens han stod å trente presisjon sånn

mer eller mindre alt fra 10-100kast,for så å bli lei,så ville Steve stå å banke inn 1000kast.

Det er det jeg kalller dedikasjon.

Imponerende.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Jeg var så heldig å få de svarene jeg trengte i henhold til kasting, som melding på facebook <<l

Jeg hadde trodd og sikkert trådstarter også at man skulle kunne få noen svar her..

Jævla syklubb dette har blitt da, sitte å krangle om hvem som ditt og har snakket med datt..

Litt skuffet, over og ut i denne tråden..

Og dette hjalp diskusjonen på hvilken måte ? Jeg er skuffet over 99% av trådene jeg, og av en eller annen grunn så blir en like stor prosent av trådene off topic på første side.

Men DT tipset var jo så overlegent at vi andre ikke hadde noen rett til å sette spørsmålstegne ved det, og dermed burde holdt kjeft ? Hva hadde skjedd hvis vi faktisk forsøkte å legge ut konstruktive forslag? Noen hadde allerede avgjort at kasting på land med DT var veien å gå. Det beste forslag til trådstarter kom veldig tidlig: Tren mye....... Alt annet er perfeksjonering av teknikk og optimalisering av utstyr.... Men alle forslag i denne retning ville blitt "drept" kjapt det også.... Sånn har alle diskusjoner blit:: Vi blir redusert til imbesille kjerringer hele bunten, og ingen har glede av det....

Hvorfor brukes dette diskusjonsforumet, når du får det "riktige" svaret av en på facebook? Det er jo ingen diskusjon? Du kunne fått svaret ditt på PM av en her inne også? Må jo være mye bedre det????

Kastediskusjoner på dette fora blir ødelagt lynraskt, ALLE sammen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kan man bli med mye trening, men eksepsjonelt god blir man ikke uten talent. Fysisk, psykisk, koordinasjon, hurtighet, utholdrnhet osv..osv... talent er så mangt.

Du håner handicapidretten du Tom. Hvorfor har de eget OL? Fordi de trener for lite  ;D

Mulig man kan bli blant de beste fluekasterne bare med å trene mye, men da er det bare fordi det er såpass få som driver med det  ;)

Er det det mulig?

Håner jeg hansicapidretten?

Hvordan klarer du å tenke ut dette,og i det hele tatt si det?

Finn på noe annet å drive med da.....

Tom.

Det var en fleip for å få frem poenget at det ligger fysiske/psykiske forutsetninger for å virkelig bli god. Eller talent dom det også kan kalles  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha 7-8 timer hver dag i 17 år. Den var god.  ;D

Ca like mye som jeg har nappet løken..

And I'm Goood ;D

Lets go OT!!

Hvor henter du egentlig ting fra Pål??

Du er vel den minst konstruktive av oss alle, sorry men må bare si det!

Du kan kverulere så mye du bare vil eller finn deg en annen hobby!

Jeg gidder ikke bruke mer tid med å svare på pjatt fra deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha 7-8 timer hver dag i 17 år. Den var god.  ;D

Det sykeste er at Tom syntes dette er imponerende og ser på dette som fornuftig bruk av tid  ;D

Det er ikke sykt så lenge tilnærmelsen er positiv.

Og det er jo det den er.

Talent har ingen ting med saken å gjøre så fremt vi ikke definerer ordet talent som

spessiellt interessert i,pågangsmot,dedikert.....

Tiger Woods har vel heller ikke få treningtimer bak seg vil jeg tro.

Ble ikke han tatt vare på og trent av faren Earl allerede i barneårene?

Så lenge det hele er positivt så går ting på skinner,og treningen blir en positiv

opplevelse.

Å tvinge seg selv til å trene gir sjeldent resultater.

Nei folkens,ikke hør på alt som blir sagt her,hvis dere vil bli gode til å kaste,

og kaste langt,så tren mest mulig og få hjelp av andre.

Glem det der med talent,det er tulball fra ende til annen.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å få de svarene jeg trengte i henhold til kasting, som melding på facebook <<l

Jeg hadde trodd og sikkert trådstarter også at man skulle kunne få noen svar her..

Jævla syklubb dette har blitt da, sitte å krangle om hvem som ditt og har snakket med datt..

Litt skuffet, over og ut i denne tråden..

Og dette hjalp diskusjonen på hvilken måte ? Jeg er skuffet over 99% av trådene jeg, og av en eller annen grunn så blir en like stor prosent av trådene off topic på første side.

Men DT tipset var jo så overlegent at vi andre ikke hadde noen rett til å sette spørsmålstegne ved det, og dermed burde holdt kjeft ? Hva hadde skjedd hvis vi faktisk forsøkte å legge ut konstruktive forslag? Noen hadde allerede avgjort at kasting på land med DT var veien å gå. Det beste forslag til trådstarter kom veldig tidlig: Tren mye....... Alt annet er perfeksjonering av teknikk og optimalisering av utstyr.... Men alle forslag i denne retning ville blitt "drept" kjapt det også.... Sånn har alle diskusjoner blit:: Vi blir redusert til imbesille kjerringer hele bunten, og ingen har glede av det....

Hvorfor brukes dette diskusjonsforumet, når du får det "riktige" svaret av en på facebook? Det er jo ingen diskusjon? Du kunne fått svaret ditt på PM av en her inne også? Må jo være mye bedre det????

Kastediskusjoner på dette fora blir ødelagt lynraskt, ALLE sammen.......

Sorry Pål, leste innlegget ditt på nytt nå og egentlig enig..

Og ser det litt på en annen måte nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Du svarer nå på det du vil da, Tom. Får du spørsmål som det om hopperne så unnviker du så godt du kan å svare.

Eneste som kan få deg til topps er en kombinasjon av masse bevisst trening og talent. Basta! Tro hva du vil, men Tiger Woods er ikke hverken den første to-åringen som slo golf og eller var/er alene om å trene så mye. John Daly... Hvordan i all verden kunne han slå lenger enn Tiger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Haha 7-8 timer hver dag i 17 år. Den var god.  ;D

Ca like mye som jeg har nappet løken..

And I'm Goood ;D

Lets go OT!!

Hvor henter du egentlig ting fra Pål??

Du er vel den minst konstruktive av oss alle, sorry men må bare si det!

Du kan kverulere så mye du bare vil eller finn deg en annen hobby!

Jeg gidder ikke bruke mer tid med å svare på pjatt fra deg..

Takk det samme får jeg vel si. Du forsto ikke engang innlegget :) hvem som er mest konstruktive her skal vi vel kanskje droppe ? Hva for slags hobby jeg har bryr ikke deg vel ? Tror jeg har dratt denme hobbyen flere mil enn deg for å si det sånn. Hva slike personangrep skal være godt for kan man jo bare spekulere i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Du kan holde på så lenge du vil Erik.

Talent er et negativt ord.

Trening,det vil si gjennomtenkt trening gir resultater.

Du blir ikke født med det.

Det eneste i tillegg som kreves er interesse og dedikasjon.

Tom.

Jeg må bare ta vare på dette gullkornet.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan holde på så lenge du vil Erik.

Talent er et negativt ord.

Trening,det vil si gjennomtenkt trening gir resultater.

Du blir ikke født med det.

Det eneste i tillegg som kreves er interesse og dedikasjon.

Tom.

Jeg må bare ta vare på dette gullkornet.  ;D

Jeg har ikke tenkt å slette innlegget mitt jeg.

Så det finner du for alltid.

At andre sletter sine innlegg er en annen ting

Å gjøre det er talentløst det.Jøss der brukte jeg ordet selv gitt.

Hva tror du betydningen av ordet er her?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...