Gå til innhold

Hvordan kaste langt


kurt floer

Anbefalte innlegg

  • Svar 275
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jo,trening gjør mester så lenge du trener riktig.

Alle gode fluekastere har lang trening bak seg.

De som trener mest,blir best.

Erik,du trenger ikke trene på å synge du,fordi du allerede tror at du er Kurt. ;D

Tom.

Nei. Selv om det er lenge siden jeg leste treningslære, vet jeg at dette stemmer ikke. Det ligger veeldig ofte noe mer bak en utøvers suksé enn bare  mengdetrening. En evne til å utvise mottagelighet  for fysiske utfordringer er bl.a  en  god ting. Dette kalles også gjerne for talent, på folkemunnet. (og ikke bare her på hedmark;-) )

Avfeier selvfølgelig ikke betydningen av mengdetrening, men det får være måte på enfoldige tolkninger av trening mot resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Selv om det er lenge siden jeg leste treningslære, vet jeg at dette stemmer ikke. Det ligger veeldig ofte noe mer bak en utøvers suksé enn bare  mengdetrening. En evne til å utvise mottagelighet  for fysiske utfordringer er bl.a  en  god ting. Dette kalles også gjerne for talent, på folkemunnet. (og ikke bare her på hedmark;-) )

Avfeier selvfølgelig ikke betydningen av mengdetrening, men det får være måte på enfoldige tolkninger av trening mot resultat..

Nei,ikke enig,det heter riktig mengdetrening.

Og forskjellen på riktig mengdetrenig og ikke riktig menngdetrening heter pælming.

Å stå å kaste frem og tilbake uten mening fører deg ikke videre,men fornuftig trening gjør det.

Vi trenger ikke talent for å få til det.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erik,du trenger ikke trene på å synge du,fordi du allerede tror at du er Kurt. ;D

Hva slags kommentar er dette?

Du ber meg om å trene på å synge,noe jeg ikke i det hele tatt har sansen for.

Og dermed så gidder jeg heller ikke i det hele tatt trene på det,og blir dermed ikke

noe særlig flinkere til å synge

Tok du den....

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Jada, jeg tok den. Du kunne blitt Kurt om du hadde giddet... Nei, det tror jeg ikke noe på. Hverken at du kunne blitt eller at du tror du kunne blitt. Det jeg sa var ikke at jeg ba deg om å trene. Jeg sa: "Men tren på å synge du Tom. Er sikkert ikke lenge før du blir Kurt du også." Og det var kun ment som et eksempel på hvor dumt det er å si at alle kan bli like gode som Kurt bare man trener nok. Jeg trodde du også forsto det. Så feil kan man altså ta.

Det jeg reagerer på er at du er så frekk at du påstår at jeg tror jeg allerede er en Kurt. Altså tror jeg er bedre enn andre. Det er en frekk og feilaktig kommentar som du burde holde deg for god til å servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talent og egenskaper, er det det samme?

Tora Berger var nevnt, klart mye av hennes resultater skyldes mye og riktig trening. Men hun må ha en egenskap i tillegg, sterk psyke. Kall det gjerne talent.

Det hevdes at en av grunnene til Bjørn Borgs suksess var at avstanden mellom øynene var liten, noe som gjorde det "enklere" for han å fokusere på tennisballen.

Du kommer ikke langt i basket hvis du ikke er minst 185 cm, egenskap mer enn talent, men likevel.

Fluekasting er en teknisk øvelse som krever en viss koordinasjonsevne. Det finnes fluefiskere som har fisket en mannsalder uten at de har særlig progresjon fra ett visst nivå. Og de fisker og kaster mye, deltar på kurs og anskaffer nytt utstyr, men de kommer liksom ikke videre..... Mangel på talent kanskje. Men de fleste av disse får mye fisk, kanskje mere enn andre så da er det ikke så nøye med kastingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg tok den. Du kunne blitt Kurt om du hadde giddet... Nei, det tror jeg ikke noe på. Hverken at du kunne blitt eller at du tror du kunne blitt. Det jeg sa var ikke at jeg ba deg om å trene. Jeg sa: "Men tren på å synge du Tom. Er sikkert ikke lenge før du blir Kurt du også." Og det var kun ment som et eksempel på hvor dumt det er å si at alle kan bli like gode som Kurt bare man trener nok. Jeg trodde du også forsto det. Så feil kan man altså ta.

Det jeg reagerer på er at du er så frekk at du påstår at jeg tror jeg allerede er en Kurt. Altså tror jeg er bedre enn andre. Det er en frekk og feilaktig kommentar som du burde holde deg for god til å servere.

Du må ikke snakke om frekk da vet du.

Les dine egne innlegg,du snakker om at enkelte ikke forstår det 99,99% skjønner.

Hallo,lyset er på,men ingen hjemme.

Nei ærlig talt Erik.

Talernt er noe forbasket tull.

Hvem fluekaster et et talent?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kan man bli med mye trening, men eksepsjonelt god blir man ikke uten talent. Fysisk, psykisk, koordinasjon, hurtighet, utholdrnhet osv..osv... talent er så mangt.

Du håner handicapidretten du Tom. Hvorfor har de eget OL? Fordi de trener for lite  ;D

Mulig man kan bli blant de beste fluekasterne bare med å trene mye, men da er det bare fordi det er såpass få som driver med det  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok engang klarer jeg ikke la være. Nok engang så må jeg nok bringe inn helt andre elementer, sorry :-\

Har aldri konkurert i noe som helst, men prøvd mye rart.

Har jo ofte da konkludert med at dette ikke ligger for meg. Er det interessen eller er det bar at det ikke passer for meg.

Hvis jeg sammenligner med noe helt annet da som feks fluebinding. Jeg har ikke lært opp en drøss av disse , men har vært heldig å dele og lære bort noe av dette opp igjennom, ganske mange når jeg tenker meg om.

Min erfaring er at "noen" plukker opp sånne ting helt  på en annen måte en div andre igjen.

Rask konklusjon. Noen har talent for å bruke fingrene, se proposjoner, være hva jeg  og andre kaller fingernem. Sånne ytrykk dukker vel ikke opp av intet?

Talent dukket ofte opp i mitt gamle yrke åsså i opplæring av læregutter, malerfaget.

Min konklusjon er at noen har talent for å forstå ting på andre måter en andre igjen.

Noen var en klump som måtte formes , andre måtte man meisle, og det ble aldri noen videre utover det.

Ikke vet jeg , men alle kan lære alt, noen hevder seg og går forbi andre på en lettere måte. I mine øyne er dette talent sånn jeg ser det.

Nå fløyt det ikke ut og ble ganske kort åsså ;D Trening virker, men talent , nei,,,,,, ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Ja hva sa han om saken da?

Hvor mye trente han?

Talent er ikke greia.

Trening er greia.

Tom.

Fortsatt god lørdag med kverruleringa, har annet hyggelig å bedrive,...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...