Gå til innhold

Bokser med slit-foam.|


Sondrefly

Anbefalte innlegg

Hei :) Lurer på hvilke fluebokser med slit-foam jeg burde gå for. Ser for meg en boks for vårfluer i forskjellige stadier, en for døgnfluer og en for landinsekter. Er det lurest å kjøpe en boks med tre "sider" eller er det å kjøpe en boks til hver insektsgruppe ? :) Fint om noen har noen anbefalinger på bra bokser. Også da helst billige.

Sondre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok gått for en boks til hver ja. Med en boks med 3 sider vil du nok fort kunne få problemer med høyden, dvs vinger på døgnfluer som vil bli krøllet av lav takhøyde. Dessuten vil jeg tro du fort vil kunne få litt liten plass på den måten.

C&F lager kjempefine og solide bokser med slitfoam, men de er jo altfor dyre (450 spenn..)

Kjøpte noen billigere fra Scierra for noen år siden, men disse holder ikke mål. De har brukt dårlig lim som løsner etter et par år, slik at foamen løsner fra basen, og basen løsner fra boksen og alt blir bare elendighet. Anbefales altså ikke.

Har akkurat handlet et par bokser fra Lamar, og de ser veldig bra ut de. Husker desverre ikke hva de het. Liker godt at de har transparente lokk så det er lett å se innholdet. Om de holder i lengden gjenstår å se. De får helt skkert inn fler om ikke så lenge.

Ellers må jeg si at jeg er tilhenger av bokser uten slitfoam også, slike med rom til å legge fluene oppi. Kan jo være et alternativ.

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut http://www.taimen.com/no/no/category/bokser/66.

Mye forskjellig til fine priser ;).

Det skal sies at de boksene med gjennomsiktige lokk(samme som bla. Flue.no og Taimen) ikke er vanntette!!

Hadde litt for dyp vading i sommer og da viste det seg at de var fulle av vann :P....

kan det være riktig priser på denne siden? C&F boksene der var jo latterlig billig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sportsbutikken.no/default.pl?showProduct=32423&pageId=273

Dette er den beste boksen jeg noen gang har hatt. Bruker den til nymfer.

Men 450 norske fjelldollar for en BITTELITEN flueboks?  ??? ???

Men den var fin da.  :) Rommer og det du trenger for en sesong. Utrolig kjekt med de magnet lommene.

Har bla microringer der og fluer du bytter i full fart. Var bare et tips om en fin ting. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd at C&F bokser lekker vann ved kamikazevading, og det kan nok fikses ved å smøre pakningen litt eller noe. Og ikke bare en heller. Det er en gummipakning rundt som ikke er 100% patent.

Angående de boksene fra Taimen, tenkte jeg bare å advare deg om at en slik boks med et sånt midtark (insert) fort vil få litt liten takhøyde for døgnfluer, slik at du risikerer bøyde og krøllete vinger. Supert til annet, men gå for en uten slikt midtark til døgnflueduns.

Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...