Gå til innhold

Er det noen som har testa kinesiske flueliner?


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Hva?? Har du trua på dette på tross at det er uten-logo-line og prisen ikke er satt til 900kr på stk!?? Kan aldri tenke meg at dette fungerer uten de to ovenfornevnte faktorer. ;D;)<<l

Det kan godt tenkes at disse linene er gode, og det kan også helle andre veien. Kjøpte ei glassline på ebay for en femtilapp og den skulle vise seg å være av svært dårlig kvalitet. Men jeg har kjøpt andre ting der også, uten logo, som jeg er svært fornøyd med så man vet jo aldri. Og til de prisene man kjøper dette til har vi råd til å gjøre opp en erfaring uannsett. Blir artig å høre hva du mener om disse etter å ha testet dem, Staffan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra fabrikk koster de ca 2-4 dollar pr stk. Den stoerste produsenten er First Dart. Der er det MYE rart, men med saa kort sesong man har i Norge ( de fleste fluefiskere fisker svaert lite...) saa duger det sikkert. De har bl.a. kopiert Rio Grand, Gold og Nymph. Har hoert rykter om at de lager 333 snoerene til Cortland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Har vært ute å testa fungerer akkurat på samme måte som en vanlig wf line... Coatingen trenger smøring.... Med det gjør jo alle liner...... Selvsagt kan jeg ikke si noe om slitestyrken ennå. Men den ser ut for å være holdbar den også.. Pleier å surre Lina rundt en stoppenål, lysner Lina da så bruker Lina å krakelere raskt. Men det var ikke tegn til det heller...... Kina mann lager jo BMW biler og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Har prøvd et par kinaliner og har samme erfaring som tmags, de er veldig myke. Prøvde å farge ei line, men den ble så myk at når fortommen krøllet seg rundt lina under et vannkast, skjærte den seg helt inn til kjernen. Sånn isolert sett veldig gode liner å kaste med, men jeg bytter ikke ut min helgrønne HW med det første for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute å testa fungerer akkurat på samme måte som en vanlig wf line... Coatingen trenger smøring.... Med det gjør jo alle liner...... Selvsagt kan jeg ikke si noe om slitestyrken ennå. Men den ser ut for å være holdbar den også.. Pleier å surre Lina rundt en stoppenål, lysner Lina da så bruker Lina å krakelere raskt. Men det var ikke tegn til det heller...... Kina mann lager jo BMW biler og.....

Nei, de lager BMW-kopier...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lager jo nudler. Om man kjører pasta gjennom nudel-former'n eller snor og coating blir vel hipp som happ  ;D

Treningsstanga mi henger på garasjeveggen året rundt. Sommer som vinter. På tredje året nå. Lina er like fin. Aldri smurt den. Vet ikke hva slags line det er på den, men noe annerkjent merke er det ikke (det er det billigsettet til sølvkroken jeg fikk på rena-treff. "Den grønne stanga", helgrønn line og komposittsnelle. Er vel bare snella som kan kalles dårlig)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

En ting er sikkert.... Støvsugeren min  er kinesisk, macbooken, iMac, iPad, samsungtelefonene, stereoanlegget, tv, gidder ikke ramse dem opp videre, men alt fungerer........nå får vi se om snelle og snøre holder mål..... Det kan tenkes, det fordi det langtfra er noen høyteknologiske greier.....i dette fluefiskeutstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_5_Series. Les lista om produksjonssteder for BMW.

Du er nok inne på noe der staffan, kinamann er nok mest kjent for og lage kopier, og det henger fortsatt godt i når man snakker om produkter de lager.

Selvfølgelig har kinamann laget mye deler til bmw og andre kjente bilmerker.

Om bilen blir satt sammen i tyskland eller hvor de nå settes sammen så tror jeg det kommer noen forsendelser fra kina i "ny og ned";)

Gi kinamannen noe bra og lage deler av så har man kvalitet,masseprodusert billig og som kan selges dyrt.Sånn er det med alt.

ellers blir det spennende og se hva kinamann linene er gode for ,har litt trua på att hvis man roter lenge nok og finner rette produsenten så kan man finne svært så gode liner for en billig penge :)

aliexpress.com har jo mange liner fra mange produsenter.

www.aliexpress.com/search.htm?keywords=fly+line

gror kjøpte du Lina staffan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Kinamann er kjent for å ha en stor mengde arbeidere de sliter ut for dårlige lønninger. Idag så blir det meste satt i produksjon der på grunnlag av ønsker fra vesten... Der er derfor vesten vil slite i mange år økonomisk, så lenge frakt er så billig så vil vi kunne frakte prototyper til østen, for rekonstruering av det vi måtte ønske, til en langt billigere pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det er tydelig en polyethylen line, (den miljøvennlige) plasten, jeg følte ikke noe kliss.....eiheller har jeg smøremiddel her nå og må kjøre 16 mil for å handle det, og det gidder jeg ikke. Gleder meg til å kjenne det etter rit farging......... Rit på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert.... Støvsugeren min  er kinesisk, macbooken, iMac, iPad, samsungtelefonene, stereoanlegget, tv, gidder ikke ramse dem opp videre, men alt fungerer........nå får vi se om snelle og snøre holder mål..... Det kan tenkes, det fordi det langtfra er noen høyteknologiske greier.....i dette fluefiskeutstyret.

Saa lite som du fisker der oppe i Nord saa holder de sikkert i mange, mange aar.  ;)

(Hvis du bytter ut naalelageret i snella med et rustfritt...)

Snoerene jeg har testet (og de er alle laget hos First Dart) holdt i snitt 1-2 turer. Etter det var de for seige, og "limp" som det heter paa engelsk. Og proev aa strekke snoerene dine. Et par kompiser strakk et 27m snoere til over 30 meter.  ;D

Du ramser opp noe av det gjeveste som lages i Kina. Det er ikke til aa stikke under en stol at de lager noe av de mest haaploese produktene som er aa finne ogsaa. Ta en tur i butikker ala Nille osv.

det de HAR blitt flinke til paa fluefiske siden er stenger. De beste stangprodusentene der har blitt drevet av Koreanere, som igjen har jobbet paa oppdrag fra amerikanere og skandinaver. De laget "nanostenger" foer G. Loomis og Sage osv. Finish er ofte helt paa hoeyde med det beste i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Det jeg reagerer mest på er din reaksjon hver gang østen produkter taes opp. Så begynner du å himle med øya og rakke ned på andre østenvarer enn de du har vært med på å "utvikle" sjøl....... Synes det er både morsomt men også trist å se deg i denne forsvarsposisjonen, mest trist. Du har ike hatt denne snella jeg har i hånda og kan derfor ike uttale deg om den er bra eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

staffan...

har du fått testet snøret no og kosn va dæm...

det stod vel i stil med snella... :)

bare stanga som manglet så var alt fra china....  :)

det blir vel rakket ned på for at det e billig og dæm som selger stenger,snører og sneller ikke greier å konkurrere i pris....  :)

kurt

Jeg tok å monterte smøret på snella....... Bandt på en løkke...... Gikk utafor og gjorde noen kast...... Ikke på vann ikke med rullekast og andre vannkast....... Rett over hodet...... Føltes veldig likt ut aircel.... Og det er ei god line....... Og jeg kasta med en koreansk stang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

staffan...

har du fått testet snøret no og kosn va dæm...

det stod vel i stil med snella... :)

bare stanga som manglet så var alt fra china....  :)

det blir vel rakket ned på for at det e billig og dæm som selger stenger,snører og sneller ikke greier å konkurrere i pris....  :)

kurt

Jeg tok å monterte smøret på snella....... Bandt på en løkke...... Gikk utafor og gjorde noen kast...... Ikke på vann ikke med rullekast og andre vannkast....... Rett over hodet...... Føltes veldig likt ut aircel.... Og det er ei god line....... Og jeg kasta med en koreansk stang.

hvilken klasse kjøpte du snøret i... og kjøpte du stang å... ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...