Gå til innhold

En liten bildekollasje..


Flemming

Anbefalte innlegg

Men legger merke til at du kun holder i halen på haien og nebbet på sverdfisken. Feig ell??  ;D

Det er ikke så mange andre måter å holde en sailfish på, for jeg liker ikke at man løfter en slik fisk inn i båten hvis den skal settes ut igjen.

Den haien er en annen historie..  ;D  Etter flere forsøk, med biting i båtripa og hugg etter føttene våres, så trakk vi den forsiktig baklengs opp på kasteplatformen slik at guiden fikk kastet seg ned og holdt fast i brystfinnene for å holde den rolig. Jeg stappet en vannflaske inn i munnen på den for å få ut flua uten å risikere fingre og hender, og så var det er rask fotoshoot før haien fikk friheten igjen. Dette måtte gjøres raskt, så det ble bare et "halegrep" på meg ja. Guiden pustet ganske lettet ut etterpå. De er ikke så glade i å ha disse i båten... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel totalt overfloedig a spoerre om hvordan du trives med denne jobben...?  ;)

Hei Tore! Det var lenge siden!   :)

Jeg klager ikke, og du har det vel ikke så verst der nede du heller?   ;)

Neida, det er greit her og. Hadde en knalldag i gaar ved elva medd toerrflue og nyinnkjoept 4'er. Men jeg tror allikevel dine opplevelser overgaar mine med god margin.  ;)

Kristian er like rundt hjoernet. Du faar komme nedover en gang du ogsaa!

Edit: dette er saann privat off-topic snakk som JB elsker.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jepp, Tore. Og denne "heisann hvordan går det?" er attpåtil autentisk. Herlig! Må være sniklytteren i meg som liker dette, fra den gang det hendte at det ble krøll i sentralen og man kunne overhøre andres samtaler. En gang husker jeg at en kompis og jeg kom innpå en samtale mellom to kjerringer, og begynte å kødde med dem. Etter en stund la de på, og jeg og kompisen fortsatte å prate, men så kom en ny stemme på, og denne gang var det politiet!! I ettertid har jeg tenkt at fatter'n kanskje ble overvåket, enda han hatet russere og var sambandsoffiser i HV. Kanskje hemmelige tjenester var redd han skulle røpe noe inside information, men nok om det. Skriver på tapatalk og begynner å bli sliten. Ikke bare private chat jeg liker av OT, glad i off topic generelt. For øvrig var det fine bilder Flemming, selv om mye av det fisket der er litt sånn turistnolldusgreier for amerikanere. Ikke noe vondt om dem, men de har så jævla dårlig tid at de må ha ekstremopplevelser ferdig levert så kjapt som mulig. Og dette gidder jeg ikke diskutere videre, og dessuten er det langt utenfor trådens tema. Det er en rar verden vi lever i dere, og jeg sier som Ruffen: Hva hadde USA vært uten månelandinga, har du tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig var det fine bilder Flemming, selv om mye av det fisket der er litt sånn turistnolldusgreier for amerikanere. Ikke noe vondt om dem, men de har så jævla dårlig tid at de må ha ekstremopplevelser ferdig levert så kjapt som mulig.

hehe.. Kaller du fisket mitt for "Turistnolldusgreie"?  ;D

Jeg har fisket med mange amerikanere rundt i verden, og de har ofte et ganke avslappet forhold til selve fisket. Synes generelt de fleste amerikanere jeg treffer er trivelige folk.

Men jeg er enig med deg i én art som du ser på bildet det - Marlinfisket er litt spesielt da man føler at det egentlig er kapteinen av båten som fisker. Han styrer farten, eier utstyret og bestemmer fiskeplassene. Det man gjør selv er å kroke fisken, og sveive den inn til båten. Jeg liker fisket best hvis jeg kan gjøre alt selv. Det er nok av action etc, men et slikt fiske er mindre interessant for meg enn fluefiske ja. Men jeg kan ihvertfall huke av (*check*) en Blue Marlin på ca. 300 kg., og det er jo litt moro. Hadde egentlig sett for meg at dette var noe jeg kunne gjøre når jeg ble gammel og grå, men en hyggelig invitasjon til en Marlin-konkurranse ødela den planen...

Men men.. Heldigvis har nordmenn forskjellig smak innen fiske. Noen liker å gå hele dagen og denge etter laks, mens andre liker å gå i timesvis for å lete opp en ørret som spiser på overflata. Personlig er jeg glad det finnes så mange laksefiskere - tenk om alle disse plutselig skulle få dilla på ørretfiske. Da hadde det blitt trangt langs ørretelvene..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...