Gå til innhold

Bildetråden 2013


Rodswinger

Anbefalte innlegg

Fant fram en bok av Fridtjof Økland, utgitt i 1948, så den har jo noen år på baken.De nyere naturbøker er overtatt av yngre krefter. Der står følgende om ungfuglen av sivhøna: "Ungfuglen har grønnbrunt nebb og panneplate. Fjærdrakten er brunlig, lysere enn de voksnes og med helt hvit strupe. Den hvite lengdestripen på sidene av kroppen  er bare anntydet". Men det som gjør meg enda sikrere på at det er en ungfugl av sivhøne er de lange klørne som skimtes i vannet.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant fram en bok av Fridtjof Økland, utgitt i 1948, så den har jo noen år på baken.De nyere naturbøker er overtatt av yngre krefter. Der står følgende om ungfuglen av sivhøna: "Ungfuglen har grønnbrunt nebb og panneplate. Fjærdrakten er brunlig, lysere enn de voksnes og med helt hvit strupe. Den hvite lengdestripen på sidene av kroppen  er bare anntydet". Men det som gjør meg enda sikrere på at det er en ungfugl av sivhøne er de lange klørne som skimtes i vannet.

Magne Fjellstad.

<<l

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme bilde som jeg la ut tidligere i tråden, men med et annet utsnitt.... Ikke se så mye på annet enn selve utsnittet, da pc`en jeg har å redigere bilder på har samme skjermkvalitet som gode, gamle Nokia 1611 <<l

Poenget er.... Utsnittet på bilde nr.2 er etter min mening mye finere enn på bilde 1.... stemmer det, ell er jeg helt på trynet? :P

Bilde 1:

_NEF8123_zpsc7e63f67.jpg

Bilde 2:

_NEF8123-2_zpsc2981834.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme bilde som jeg la ut tidligere i tråden, men med et annet utsnitt.... Ikke se så mye på annet enn selve utsnittet, da pc`en jeg har å redigere bilder på har samme skjermkvalitet som gode, gamle Nokia 1611 <<l

Poenget er.... Utsnittet på bilde nr.2 er etter min mening mye finere enn på bilde 1.... stemmer det, ell er jeg helt på trynet? :P

Beskjæringen (Utsnittet) på bilde 2 er jeg også enig i at er best, men etterbehandlingen i bilde 1 er vesentlig bedre Tor Arne.

Du bør dra litt ekstra i kontrast spakene, og minuskompansere eksponeringen i etterbehandlingen din. (Bruker iallefall og funke på vakbilder)

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

FLIGHT 007 REQUEST PERMISSION TO LAND....... :D

Hey guys, i´m coming in to join you.......

9452291582_42ab57baaa_c.jpg

Hey you big black ugly bug, get the hell away or else i´ll land on your back >:( >:(

9452304898_0804f9c464_c.jpg

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...