Gå til innhold

Solglasögon till flugfiske?


Olof Lilja

Anbefalte innlegg

Solglasögon till fiske? Någon som har några favoriter?

Har vart allt för slö med att använda det själv men fick beställt mig ett par nu.

Lite rädd för att dom skall bli för mörka men jag tror att dom här kan vara ok.

Lite av vitsen är ju att man skall kunna använda dom hela tiden.

Serengeti med polariserande fotokromatiska glas.

post-35865-13949894147721_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har haft ett par Serengeti "drivers glasses" i 15 år. Kanon nöjd med dom och använder dom fortfarande till bilkörning. Det var därför jag vill ha Serengeti igen till fisket. Dyrt men fantastisk kvalitet. Dessvärre hittade jag ingen som säljer dom här i Norge. I Sverige var dom på "tilbud" till 2800,- SEK. Men hittade dom här http://www.sunraycity.com/index.php?p=product&id=410 till ok pris. Moms kommer ju på det så klart men inte illa pris oavsätt.

Och måtten på dom nya är lika mina gamla så passformen borde vara bra.

Dom skall vara förhållandevis ljusa och så blir dom ju mörkare i solen.

Glasen är Polariserande och lite kontrasthöjande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Costa del mar, WileyX, og Ernest Hemingway er alle sammen gode briller etter min oppfatning. WileyX som tåler utrolig mye, og Ernest Hemingway for uovertruffen polarisering. Alle disse brillene ligger i prissjiktet rundt 1500,- Mer en dette er jeg ikke villig til å spandere :)  <<l;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Costa del mar, WileyX, og Ernest Hemingway er alle sammen gode briller etter min oppfatning. WileyX som tåler utrolig mye, og Ernest Hemingway for uovertruffen polarisering. Alle disse brillene ligger i prissjiktet rundt 1500,- Mer en dette er jeg ikke villig til å spandere :)  <<l;D

Vart kan man köpa dom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serengeti har sikkert bra glass, men konstruksjonen virker litt enkel og skjør. Tror jeg raskt ville ødelagt et par slike.    ???

Bågarna till Serengeti håller samma standard som det bästa man kan få av vanliga "vardagsglasögon" med slipade glas. Hurvida man klarar att förstöra dom eller inte kommer ju an på användningen så klart. Vad har du för favoriter själv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et par Roxor på Stram Line som jeg er superfornøyd med. De har lilla glass og gir et behagelig lys under de forholdene jeg har brukt dem. De har visst eksprimentert mye med linser og filtrering av grønnfarge for at øynene skal kunne slappe av. Selvsagt er de polariserte.

http://www.roxor.se/swehome.htm

Vet ikke om de tåler hagleskudd da...

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...