Gå til innhold

Sinnsvake priser på SIMMS


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt 3-4 vadebukser fra Simms i løpet av tiden jeg har holdt på med fluefiske, og har ikke hatt noe å utsette på en eneste av dem . . . De har holdt i flere sesonger enn jeg forventer at ei vadebukse skal gjøre, alle sammen.

Jeg har også hatt noen vadebukser fra andre produsenter, og med unntak av en tidlig utgave av Vision Extreme har de vært av en slik kvalitet at de kan kastes etter max et par sesonger.

Inntil jeg gjør meg erfaringer som tilsier noe annet så kommer jeg til å holde meg til Simms i fremtiden.

Det verste jeg har sett av elendig kvalitet i vadebukse var ei som en kompis kjøpte sist sommer . . . Den gikk helt i oppløsning etter 3 måneder, og da snakker vi ekstremt dyr vadebukse, selv om den kostet under 3000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

"Dyrt" er muligens feil ord. MYE penger kanskje passer bedre. God kvalitet koster. Men i slike fall så er det en grunn til at buksene koster.

Enig med Lars og deler ikke Pål sine erfaringer om lekasje i SIMMS-bukser. Dårlig servis kan jeg ikke svare på da jeg kjøpte dem i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) forøvrig var innlegget mitt hovdsaklig et svar på tmags sitt innlegg ....

Greit det vettu Paal.  :)

Personlig har jeg testet det meste av de kjente merkene, men har alltid falt tilbake paa Simms. For meg er det det et av de aller hotteste merkene innen fluefiske. Jeg GIR bort Scott og Sage stengene mine foer jeg kvitter meg med Simms vaderne.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel regne 25% i moms også, i tillegg til frakt... Må du ikke?

Jeg har ventet på et slikt tilbud, men har et stående tilbud på 3000kr på en ny bukse her i norge, så da blir vel faktisk det billigere...

Når det kommer til at dette er "dyrt", så er jeg enig og uenig. Jeg har kjøpt billige bukser de 4 siste årene, og har slitt ut 5 bukser. Det ender på en pris per år som ligger godt over 1000kr. Hvis denne da holder i 3 år, så vil prisen være den samme! Da er det vel ett-fett om jeg vasser rundt i en SIMMS-bukse eller noe billigere. (så lenge jeg ikke får SIMMS-caps på kjøpet!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da.... Var bare en henvisning til et eksempel på et produkt med ekstrem hypefaktor med mye problemer de siste ørten åra... Til en høy pris... Men herregud, hvis folk digger det gir vel jeg f....  Beklager hvis det ikke passa i tilbedelsen av Simms :)

Hva mener du med mye problemer? Jeg har hatt 2 simms bukser de siste 6-7 åra og de er utrolig bra. Langt over hva jeg har forventet av vadebukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tmags:

"Simms er ikke dyrt! Freestone buksene, som er produsert i et materiale som tilsvarer det konkurrentene bruker i sine toppmodeller koster 2.499. "

Dette er vel et noget bastant udsagn (?) Hvor er dette beskrevet/testet/bevist?

Og hvem er "konkurrenterne"?

Mvh.

Jesper, som i mange år bare fiskede i Vision-waders, indtil de ændrede størrelsen på neoprenføtterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt utallige vadebukser, og til mitt bruk, dvs i sjøen hele året uten vedlikehold og vask.

Så har de dårligste buksene kun holdt litt over en mnd, og det var ikke et "mandagsplagg".

Jeg fikk ny bukse tre ganger og de nye var ikke noe bedre!

Ett år er hva jeg forventer av en vadebukse, jeg forventet ikke noe mer av Simms.

Men G3 vaderen min er på 7ende sesongen..

Jeg kjøper det som holder mål og holder meg tørr.

Det er vel meningen med slike klær??

At noen gjør det bedre enn andre er jo bra for oss da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freestone har Toray membran, hvilket andre merker gjerne skryter av naar de bruker det. Med rette - de lager gode membran, men kommer ikke med samme "pakke" som Goretex. Det finnes andre gode japanske membran ogsaa. Andre merker inkluderer samtlige merker untatt Simms.

Hvis produsenten ikke oppgir hvem som har laget membranet saa er det antagelig Koreansk eller kinesisk membran. Populaert kalt Chinatex (som kommer under mange andre navn. Min favoritt er Breathe-tex  ;D). Vision brukte ihvertfall Toray foer.

Det er stort sett under en haandfull fabrikker i Oesten som lager gode vadere. Og for de av oss som har jobbet litt med dette saa er det ingen stor hemmelighet hva som er tilgjengelig og hvem som lager hva. Det er mye man KUNNE gjoere, men de fleste kjoerer safe og bruker tekstiler fabrikkene er vant til aa jobbe med.

Cloudveil var paa hoeyde med Simms, men de er historie. (De kopierte foroevrig stoerrelsene til Simms.)

Men som sagt er det mange vadere der ute som er mer enn "bra nok" for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med tmags!

Og tror nok feriefiskerne og de som ikke fisker så mye godt klarer seg med rimeligere vadere..

For min del er vadere et plagg jeg ikke vil bekymre meg for, jeg liker å fiske uten våte overraskelser.

Derfor Simms, mulig det finnes merker som er like bra, men de har ikke jeg funnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men så fisket jeg kun ca 100 dager pr år (feriefisker)

Og er lærer av yrke regner jeg med  ;D

Uansett. Tony er inne på noe. Kjøper man (dyr) simms vet man hva man får. Kjøper man andre og mindre kjente merker, som koster en god del de også, vet man det ikke. Betaler heller èn tusenlapp mer for tryggheten enn å bruke flere tusen på noe man ikke er helt sikker på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske enkelt mer gjennomførte detaljer på Simms-buksene enn andre vadebukser jeg har vært borti . . . Logoen betyr ikke en dritt for meg, det er kvaliteten jeg ønsker meg.

Hadde man fått tilsvarende kvalitet til halve prisen ville jeg utvilsomt kjøpt det tvert.

Men jeg vil ikke ha vadebukser hvor det er tatt snarveier, for at de skal være billige . . . "one size" neoprensokker (ofte i str enorm, og heller ikke formsydde), bukser helt uten passform, dårlige pusteegenskaper, elendige sømmer, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...