Gå til innhold

Den beste fluefiskebutikken


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Når jeg bare får tenkt meg litt mer om, så tror jeg kanskje at Madison River outfitters i West Yellowstone i Montana, er den flotteste fluefiskebutikken jeg har vært inne i. De hadde ALT !

Den sjappa skulle jeg gjerne vært innom fysisk, ja . . . Handler endel derfra lell, men det blir nok ikke det samme  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Når jeg bare får tenkt meg litt mer om, så tror jeg kanskje at Madison River outfitters i West Yellowstone i Montana, er den flotteste fluefiskebutikken jeg har vært inne i. De hadde ALT !

Den sjappa skulle jeg gjerne vært innom fysisk, ja . . . Handler endel derfra lell, men det blir nok ikke det samme  :)

Ja den sjappa er rå. Husker jeg sto å måpte da jeg kom inn døra:D

Sent from my ST27i using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Lars, det er en annen butikk, som jeg er veldig lei for at jeg ikke tenkte på når vi passerte Ennis. De har alltid hatt mye tilbud på blanks og annet stuff. Denne butikken ligger i West Yellowstone.

http://www.madisonriveroutfitters.com/the-shop/fishing-gear

Ah, sånn å forstå . . . Så hjemkoselig ut der, ja  :)

Nei, jeg må seriøst se å komme meg over dammen og til montana før jeg blir for gammel, og får flyskrekk  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg slår et slag for Jarle og Bjørnar fluefiske. Det er den klart hyggeligste sjappa jeg

kjenner til og Bjørnar er kongen av god service :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den desidert beste fluefiskesjappa jeg har vært på var uten tvil gamle Norsport i Dronningensgata 40 (Trondheim) Makalaus! Jeg kjenner lukta fremdeles!

Lå ikke den i Fjordgata da??

Ellers har jeg alltid likt meg godt hos Agdar i Trheim og den nye, større Noroco i Drammen som alltid har det jeg trenger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem du/jeg treffer i butikken kan være avgjørende for synsing. Har man god kjemi går det bra.

I stor butikk med lang åpningstid kan en treffe på "ekstrahjelp" med lite kunnskap.

Jobber kun 15 minutter unna 3 butikker på Romerike. Alle er bra med "forskjellig" utstyr.

I spørsmålet var det mer tenkt på utbud foran personal.

Det kommer ikke fram! Mener personalet har mye å si, mange trenger hjelp til eks. bindemateriale, men skal du ha en Danielsson Dry Fly så er det ikke mange butikker som holder "mål".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei

Tenkte jeg skulle slå et slag for de få spesialbutikkene som er igjen i landet vårt. Registrerer at forumet flyter av spørsmål og tips om hvor man kan få tak i diverse fiskeutstyr billigst mulig fra utlandet med fake adresser for å unngå mva ol. Skjønner jo forsåvidt at man vil ha ting billig, men hva skjer om alle gjør dette?

Jeg liker å tusle ned til min lokale spesialbutik som er Nordisk. Ta en prat med de dyktige folkene som jobber der, teste utstyr, klå litt på nye ting som jeg har lyst på. Av den grunn handler jeg det aller meste av utstyret mitt der. Kall det gjerne subsidiering av butikken.

Ser at det nå nesten ikke finnes en spesialbutikk på turutstyr igjen i Oslo og trenden er at fluefiske sjappene også blir færre. Til ettertanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Hei

Jeg må bare si at jeg er svært misunnelig på dere som bor i områder med befolkningsgrunnlag tilstrekkelig til at det er "liv laga" for butikker som Jarle og Bjørnar, Nordisk mv.. Rene godtebutikker!

For oss andre som er bosatt litt mer grisgrent er det ikke bare å stikke ned på "lokasjappa" for å prøve ut den nye Sage Circa, tafse på det nyeste nye av sneller eller sitte i kaffekroken for å utveksle erfaringer med likesinnede. Vi opplever en butikkhverdag som er alt for preget av kjedetilknytning og dertil blisterpack, ABU, Gaupa Fleecejakker og

Missing link.. Nå om dagen dreier alt seg om ski, og det lille utvalget med bindematerialer drukner i hyllemeter etter hyllemeter med billige skipakker! Gud bedre - gleder meg til dette blir pakket bort og fiskeutstyret kommer opp av kjelleren!!!

Men hvordan var det før da? Husker lokalsjappa for 2 tiår siden.. Da var den frittstående og MX, G-Sport mv hadde ikke tredd nedover øra på eieren hva som skulle selges til enhver tid! På høsten etter sesongen gikk man å siklet på nytt stasj, kjøpte noe småtterier og slo av en prat med likesinnede. Det var tider det! Når januaren hadde kommet hadde man sikkert stått i butikken å veiva på samme stanga mellom 10 og 20 ganger etter sesongslutt.. Skulle man handle eller burde man vente til nyhetene kom? Tja...? Forøvrig var det ikke så mange nyheter på den tiden som man bare "måtte ha" så det hendte at man kjøpte ny stang i januar, februar eller mars.. I dag må man vente til blisterpakkene kommer engang i april/mai...

Så støtt lokalbutikken mens den enda er slik dere vil den skal være!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den desidert beste fluefiskesjappa jeg har vært på var uten tvil gamle Norsport i Dronningensgata 40 (Trondheim) Makalaus! Jeg kjenner lukta fremdeles!

Lå ikke den i Fjordgata da??

Ellers har jeg alltid likt meg godt hos Agdar i Trheim og den nye, større Noroco i Drammen som alltid har det jeg trenger!!

Magien var i butikken før de flyttet til fjordgata. De startet opp i et lite lokale i en kjellernedgang. De hadde egen katalog hvert år. bilder og sjeldne fjær skinn (var et annet syn på slikt den gangen) Krukker med delull som var mye brukt dubbing. De var langt framme på stenger. Men butikken hadde høy splitcanefaktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Den desidert beste fluefiskesjappa jeg har vært på var uten tvil gamle Norsport i Dronningensgata 40 (Trondheim) Makalaus! Jeg kjenner lukta fremdeles!

Lå ikke den i Fjordgata da??

Ellers har jeg alltid likt meg godt hos Agdar i Trheim og den nye, større Noroco i Drammen som alltid har det jeg trenger!!

Magien var i butikken før de flyttet til fjordgata. De startet opp i et lite lokale i en kjellernedgang. De hadde egen katalog hvert år. bilder og sjeldne fjær skinn (var et annet syn på slikt den gangen) Krukker med delull som var mye brukt dubbing. De var langt framme på stenger. Men butikken hadde høy splitcanefaktor.

Jepp, husker den! RST stenger, Hardy, bindematerialer fra de innerste avkroker av Amazonas mv... Mon tro om noe av butikkinnredningen finnes enda..? Husker du den Bjørnar?? Mener det gjennomgående var mørkt treverk og grønn filt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svaner den gangen vi hadde flere sjapper i byen her, og ikke minst da jeg selv begynte jobbe her ute på Askøy fiske og friluftsliv...dessverre solgte vi for mange krabbeteiner og garn, blåser og annet knask for folk med sjøsprøythår.

Men så hadde vi en sabla grei fluebindingsdel, ettehvert begynte vi få peiling- vi var Askøys eksperter :)

Vi hadde slike dager på jobb hvor ivrige kunder og fiskekompiser stakk nedom med lunsjpakken sin og slo av en laaang god prat, og hver løsrdag satt vi mange , og planla fisketurer sammen.

Det var veldig kjekt- så begynte kajakkene å ta over- folk prøvde mye stenger på brygga- kjøpte de his lavprisbutikker og på nett istedet- resten er historie.

Vi hadde ikke nubbesjans med vårt lille nedslagsfelt og likalitet å kapre større kundegrupper, klarte knapt å holde på de vi hadde.

Glad jeg fikk "kick off" til mitt fluefiskeliv der likevel.

Er veldig kjekt å stikke innom Bergen Aktiv, de har samme greien, hadde ihvertfall.

den gang de hadde to butikker, var den ene desiderte favoritt for "kaffekosen"..vet mange liker gå der ennå, det er bra, vi trenger slike lokale solide bedrifter- selv om de også selger hagleskudd og noe å putte skuddene inni..hjelp.

De har knall utvalg, flink betjening, de er rett og slett flinke, og virker å ha kontinuitet.

èn butikk virker å være utilnærmelig hva angår utvalg, service og kunnskap-

Jeg handler i størst mulig grad hos Bergen Aktiv og hos Nordisk Fiskeutstyr, hvis jeg i det hele tatt trenger mer :rolleyes:

Men har hørt mye godt om flere...håper flest mulig overlever.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Jeg støtter Robin og gir en stor tommel opp for Villmarksbutikken :D

Jeg har desverre bare vært på Jessheim en gang men det var til gjengjeld veldig hyggelig.

I tillegg har jeg hatt gleden av å handle fra Villmarksbutikken på diverse messer og da som regel fra Skjerve gutta.

Kjempegod service fra gutter som virkelig kan fluefiske :D

Så Villmarksbutikken anbefales på det sterkeste :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svaner den gangen vi hadde flere sjapper i byen her, og ikke minst da jeg selv begynte jobbe her ute på Askøy fiske og friluftsliv...dessverre solgte vi for mange krabbeteiner og garn, blåser og annet knask for folk med sjøsprøythår.

Men så hadde vi en sabla grei fluebindingsdel, ettehvert begynte vi få peiling- vi var Askøys eksperter :)

Vi hadde slike dager på jobb hvor ivrige kunder og fiskekompiser stakk nedom med lunsjpakken sin og slo av en laaang god prat, og hver løsrdag satt vi mange , og planla fisketurer sammen.

Enig med deg Stig.  <<l

Askøy fiske og friluft var en kjempebutikk. Selv om det kostet mer å handle der, kontra netthandel, så fikk jo man med tips om binde- og fisketeknikker, fluer, plasser+++ Tar man det med i beregningen så var utstyret grisebillig!

Kjøpte en stang av Stig for en liten stund siden. Da var det som "gode gamledager" i lokalsjappa! Etter en lengre monolog fra Stig om hvor fantastisk stangen var i ulike situasjoner så dro jeg fram flueboksen min for å få et par tips ang. forbedringer. Da var han i gang  :) Fluetips, fisketips og godplasser! Når jeg gikk derfra så føltes det som stangen bare var en bonus  :)

Tusen takk!

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...