Gå til innhold

Takhøyden på ffs.no


Claµs

Er du fornøyd med takhøyden på ffs.no slik den er idag?  

56 stemmer

  1. 1. Er du fornøyd med takhøyden på ffs.no slik den er idag?

    • Ja
      43
    • Nei, ønsker den lavere
      18
    • Vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

På Fluefiskesiden er det stor takhøyde, det skal mye til for at vi sletter innlegg. Det betyr at du må tåle litt hvis du er ”løsmunnet”. Formålet med forumet er at du skal få nyttig informasjon og dele den med andre. Minst like viktig er det at vi har det moro og kameratslig sammen.

ref. retningslinjene (http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=8685.0)

Stemmer man "Ja" så menes det at du er fornøyd og/eller ønsker større takhøyde

Stemmer man "Nei" ønsker man kanskje strengere moderering og mer saklig deltagelse i forumet utenom OT-delen.

Jeg for min del liker sitatet fra retningslinjene til Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra takhøyde, med fornuftige retningslinjer;

"På Fluefiskesiden er det stor takhøyde, det skal mye til for at vi sletter innlegg. Det betyr at du må tåle litt hvis du er ”løsmunnet”. Formålet med forumet er at du skal få nyttig informasjon og dele den med andre. Minst like viktig er det at vi har det moro og kameratslig sammen" <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pollen er jo ferdig "fixa", selv om mange kanskje ønsker mer moderering (sletting av offtopic inlegg/splitting av tråder som begynner å sprike i alle retninger), så vil en jo ikke svare at man ønsker mindre takhøyde.

Slik spørsmålene er ordlagt, så vil resultatet bli som trådstarter håpet, det trengs ganske gjennomtenkt ordlegging til for at en skal få noe fornuftig ut av en spørreundersøkelse.

Mener ikke at trådstarter bevisst går for et bestemt resultat, men at ordbruken tydlig viser, ikke bare hans standpunkt i denne saken, men også i seg selv vil styre resultatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne pollen er jo ferdig "fixa", selv om mange kanskje ønsker mer moderering (sletting av offtopic inlegg/splitting av tråder som begynner å sprike i alle retninger), så vil en jo ikke svare at man ønsker mindre takhøyde.

Slik spørsmålene er ordlagt, så vil resultatet bli som trådstarter håpet, det trengs ganske gjennomtenkt ordlegging til for at en skal få noe fornuftig ut av en spørreundersøkelse.

Mener ikke at trådstarter bevisst går for et bestemt resultat, men at ordbruken tydlig viser, ikke bare hans standpunkt i denne saken, men også i seg selv vil styre resultatet.

Hvis ffs.no må innskrenkte på humoristiske innslag, noen digresjoner og litt hete diskusjoner i ny og ne, så har takhøyden blitt mindre. Det står veldig godt beskrevet i retningslinjene hva stor takhøyde defineres som.

Kan ikke du "Gone_Fishing" komme med et konstruktivt forslag til hvordan en slik undersøkelse bør se ut?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å utforme en objektiv undersøkelse, er ikke lett, så vil ikke påstå at eg kan gjøre det så mye bedre, men ved å snakke om inskrenking av takhøyde, og vise til retningslinjene for hvordan ffs.no definerer takhøyde, så lager du jo en poll, der de som liker å diskutere alt mulig i en hvilkensomhelst tråd kan slå seg på brystet, og si se der, alle er enig med meg.

De av oss som måtte ønske en eventuell endring på modereringen vil jo enten være nødt til å stemme med, eller la vær, når forutsetningen for avstemmingen er såpass ensidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler ikke hva jeg støtter i innlegget hvor jeg svarer refererer til retningslinkene, men selve pollen er i utgangspunktet nøytral.

Denne pollen er jo en fortsettelse på tråden "FFS, et forum for oss alle" hvor meninger har blitt utvekslet. Etter 11 sider med meningsutveksling følte jeg det passet med en avstemning.

Hvor mange er det som egentlig ønsker en slik endring?

I seg selv virker en slik ordning ufarlig og positiv, men jeg tror også at det vil bety døden for ffs på sikt.

Jeg har vært her siden 07-ish og har sett siden da ukentlige disputter mellom bransjefolk, fagfolk, eksperter, veteraner og nybegynnere i alle slags temaer, jakt, camping, opphav av fluemønstre++.

Kjente personligheter har slettet kontoer, men kommet tilbake en stund etter.

Hvis folk må holde kjeft om de er uenige i frykt for at de skal bli oppfattet som usaklig, frekke eller barnslig.. så vil det enten smelle hardt her inne og/eller forumet vil dø ut.

Jeg har selv f.eks sett hvor en link i en tråd til noe så uskyldig som en nettbutkk fikk ramaskrik her inne, pm`s fløy veggimellom og mer til.

Kronglete skrevet innlegg, men dette er noe jeg ikke ønsker, forumet fungerer vi trenger bare litt mer folkeskikk og evnen til å håndtere "sleivspark" bedre. Meg inkludert.

Nå blir jeg nok svartelistet av enkelte her inne, men det får så være, jeg har sagt mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er takhøyde på et forum åpning for å kunne ta opp og diskutere mange forskjellige emner, lufte uenigheter osv. Ikke si akkurat hva man vil til hvem man vil, hjelper ikke med smilefjes om du akkurat har kalt noen for idiot fordi han ikke mener det du mener. Sikkert helt unødvendig å skrive, men jeg skriver det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er takhøyde på et forum åpning for å kunne ta opp og diskutere mange forskjellige emner, lufte uenigheter osv. Ikke si akkurat hva man vil til hvem man vil, hjelper ikke med smilefjes om du akkurat har kalt noen for idiot fordi han ikke mener det du mener. Sikkert helt unødvendig å skrive, men jeg skriver det likevel.

Har selv kalt enkelte her lettere tilbakestående i en het diskusjon en god stund tilbake, noe jeg idag ikke er spesielt stolt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er takhøyde på et forum åpning for å kunne ta opp og diskutere mange forskjellige emner, lufte uenigheter osv. Ikke si akkurat hva man vil til hvem man vil, hjelper ikke med smilefjes om du akkurat har kalt noen for idiot fordi han ikke mener det du mener. Sikkert helt unødvendig å skrive, men jeg skriver det likevel.

Har selv kalt enkelte her lettere tilbakestående i en het diskusjon en god stund tilbake, noe jeg idag ikke er spesielt stolt av.

Fikk du kjeft av moderator da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke nødvendigvis uenig med trådstarter, mener bare at pollen, slik den er utformet blir et meningsinnlegg, istedenfor en meningsfyllt undersøkelse (det blir forøvrig de fleste forumpoller).

Mener personlig at moderatorer burde være litt flinkere til å advare når det blir for mye offtopic i en tråd, eventuellt slette helt unødvendige innlegg, og eventuellt splitte tråder der innlegg sklir for langt vekk fra det tråden handler om, men i seg selv innholder ting/meninger som har intresse for forumets medlemmer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er takhøyde på et forum åpning for å kunne ta opp og diskutere mange forskjellige emner, lufte uenigheter osv. Ikke si akkurat hva man vil til hvem man vil, hjelper ikke med smilefjes om du akkurat har kalt noen for idiot fordi han ikke mener det du mener. Sikkert helt unødvendig å skrive, men jeg skriver det likevel.

Har selv kalt enkelte her lettere tilbakestående i en het diskusjon en god stund tilbake, noe jeg idag ikke er spesielt stolt av.

Fikk du kjeft av moderator da?

Fikk kjeft av Staffan  :P

edit: Det var visst i en mac/pc-tråd og vi var nok like gode begge to  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjuler ikke hva jeg støtter i innlegget hvor jeg svarer refererer til retningslinkene, men selve pollen er i utgangspunktet nøytral.

Denne pollen er jo en fortsettelse på tråden "FFS, et forum for oss alle" hvor meninger har blitt utvekslet. Etter 11 sider med meningsutveksling følte jeg det passet med en avstemning.

Hvor mange er det som egentlig ønsker en slik endring?

I seg selv virker en slik ordning ufarlig og positiv, men jeg tror også at det vil bety døden for ffs på sikt.

Jeg har vært her siden 07-ish og har sett siden da ukentlige disputter mellom bransjefolk, fagfolk, eksperter, veteraner og nybegynnere i alle slags temaer, jakt, camping, opphav av fluemønstre++.

Kjente personligheter har slettet kontoer, men kommet tilbake en stund etter.

Hvis folk må holde kjeft om de er uenige i frykt for at de skal bli oppfattet som usaklig, frekke eller barnslig.. så vil det enten smelle hardt her inne og/eller forumet vil dø ut.

Jeg har selv f.eks sett hvor en link i en tråd til noe så uskyldig som en nettbutkk fikk ramaskrik her inne, pm`s fløy veggimellom og mer til.

Kronglete skrevet innlegg, men dette er noe jeg ikke ønsker, forumet fungerer vi trenger bare litt mer folkeskikk og evnen til å håndtere "sleivspark" bedre. Meg inkludert.

Nå blir jeg nok svartelistet av enkelte her inne, men det får så være, jeg har sagt mitt.

Det er nok sikkert helt mulig for voksne folk å være mer saklige og mindre frekke, jeg tror også at det er mulig å tenke seg om to ganger, selv om man brenne for emnet.

Jeg tar gladelig på meg stempelet som "den vanskelige som skal ha alt sin vei", men det er ikke meg det hele dreier seg om!

Det er den felles trivsel og det og kunne føle seg medlem av et fellesskap som vi alle burde være en del av.

Om vi fisker flue i elv, innsjø eller fjord, nord eller sør, tørt eller vått.

Hva har vi til felles, jo en sterk lidenskap for det vi alle elsker, en ønske om at alle og enhver skal kunne klikke seg inn her og kunne føle seg velkommen. Det er heller ikke alle som har guts til å poste ting i dette forumet, selv ikke enkle spørsmål. Vi må kunne inkludere alle, selv om det måtte bety at vi alle, og jeg regner meg selv, må la fornuften råde..

Jeg er ikke ute etter å forandre FFs, det jeg vil er å få oss alle til å tenke litt over den makt vi faktisk har for nye, for usikre, for ja alle som kanskje ikke har like enkelt for å "slenge" ut det de mener.

Altså et mer inkluderende FFs.

Hvor vanskelig skal det være for voksne tenkende mennesker å forstå dette?

Det er bare å se på medlems antallet, hvor mange er det ikke som vil ta en del i det vi har her??

Hvor mange gjør det??

Om dere liker det eller ikke, vi har ett ansvar, det er den neste generasjon fluefiskere!

Det er prisen av å velge å bli en profilert forums bruker, vær voksen nok å fullfør det dere har startet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er takhøyde på et forum åpning for å kunne ta opp og diskutere mange forskjellige emner, lufte uenigheter osv. Ikke si akkurat hva man vil til hvem man vil, hjelper ikke med smilefjes om du akkurat har kalt noen for idiot fordi han ikke mener det du mener. Sikkert helt unødvendig å skrive, men jeg skriver det likevel.

Har selv kalt enkelte her lettere tilbakestående i en het diskusjon en god stund tilbake, noe jeg idag ikke er spesielt stolt av.

Fikk du kjeft av moderator da?

Fikk kjeft av Staffan  :P

Men har fått min del kjeft fra moderatorer, i andre tilfeller hvor jeg følte og fortsatt føler det var urettmessig refs. Men det er så lenge siden at det velger jeg å glemme.

Jeg skjuler ikke hva jeg støtter i innlegget hvor jeg svarer refererer til retningslinkene, men selve pollen er i utgangspunktet nøytral.

Denne pollen er jo en fortsettelse på tråden "FFS, et forum for oss alle" hvor meninger har blitt utvekslet. Etter 11 sider med meningsutveksling følte jeg det passet med en avstemning.

Hvor mange er det som egentlig ønsker en slik endring?

I seg selv virker en slik ordning ufarlig og positiv, men jeg tror også at det vil bety døden for ffs på sikt.

Jeg har vært her siden 07-ish og har sett siden da ukentlige disputter mellom bransjefolk, fagfolk, eksperter, veteraner og nybegynnere i alle slags temaer, jakt, camping, opphav av fluemønstre++.

Kjente personligheter har slettet kontoer, men kommet tilbake en stund etter.

Hvis folk må holde kjeft om de er uenige i frykt for at de skal bli oppfattet som usaklig, frekke eller barnslig.. så vil det enten smelle hardt her inne og/eller forumet vil dø ut.

Jeg har selv f.eks sett hvor en link i en tråd til noe så uskyldig som en nettbutkk fikk ramaskrik her inne, pm`s fløy veggimellom og mer til.

Kronglete skrevet innlegg, men dette er noe jeg ikke ønsker, forumet fungerer vi trenger bare litt mer folkeskikk og evnen til å håndtere "sleivspark" bedre. Meg inkludert.

Nå blir jeg nok svartelistet av enkelte her inne, men det får så være, jeg har sagt mitt.

Det er nok sikkert helt mulig for voksne folk å være mer saklige og mindre frekke, jeg tror også at det er mulig å tenke seg om to ganger, selv om man brenne for emnet.

Jeg tar gladelig på meg stempelet som "den vanskelige som skal ha alt sin vei", men det er ikke meg det hele dreier seg om!

Du er nok langt fra en vanskelig person her inne å regne :)

Det er nok mulig for voksne å oppføre seg som voksne, men historien her inne tilsier noe annet.

Jeg promoterer ikke krangling, hetsing eller mobbing. Men en viss diskusjonsart vil det være her uansett.

Diskusjoner vil esksalere til punktet hvor det kommer en mod og skriver et innlegg med stor blå skrift; "Stopp opp litt nå"

Så roer det seg igjen.

Det er helt normalt og noe som alltid vil være der. På lik linje som når en tråd begynner å snu retning til litt humoristisk og muntert OT.

Dette er for meg helt OK, for det setter et vennskapelig preg på debattene og det blir enklere å stikke innom siden senere.

Hvis dette skulle bli innskrenket så tror jeg ffs blir en kjedelig plass å være at man nesten vurderer å gå over til ff.net, hvor tiden står i ro der tråder fra 2006 enda ligger på førstesiden i forumet  ;D

Går det derimot i retning mobbing og personangrep så bør moderator slå hardt ned på de det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt hode er takhøyde på et forum åpning for å kunne ta opp og diskutere mange forskjellige emner, lufte uenigheter osv. Ikke si akkurat hva man vil til hvem man vil, hjelper ikke med smilefjes om du akkurat har kalt noen for idiot fordi han ikke mener det du mener. Sikkert helt unødvendig å skrive, men jeg skriver det likevel.

Har selv kalt enkelte her lettere tilbakestående i en het diskusjon en god stund tilbake, noe jeg idag ikke er spesielt stolt av.

Fikk du kjeft av moderator da?

Fikk kjeft av Staffan  :P

Men har fått min del kjeft fra moderatorer, i andre tilfeller hvor jeg følte og fortsatt føler det var urettmessig refs. Men det er så lenge siden at det velger jeg å glemme.

Jeg skjuler ikke hva jeg støtter i innlegget hvor jeg svarer refererer til retningslinkene, men selve pollen er i utgangspunktet nøytral.

Denne pollen er jo en fortsettelse på tråden "FFS, et forum for oss alle" hvor meninger har blitt utvekslet. Etter 11 sider med meningsutveksling følte jeg det passet med en avstemning.

Hvor mange er det som egentlig ønsker en slik endring?

I seg selv virker en slik ordning ufarlig og positiv, men jeg tror også at det vil bety døden for ffs på sikt.

Jeg har vært her siden 07-ish og har sett siden da ukentlige disputter mellom bransjefolk, fagfolk, eksperter, veteraner og nybegynnere i alle slags temaer, jakt, camping, opphav av fluemønstre++.

Kjente personligheter har slettet kontoer, men kommet tilbake en stund etter.

Hvis folk må holde kjeft om de er uenige i frykt for at de skal bli oppfattet som usaklig, frekke eller barnslig.. så vil det enten smelle hardt her inne og/eller forumet vil dø ut.

Jeg har selv f.eks sett hvor en link i en tråd til noe så uskyldig som en nettbutkk fikk ramaskrik her inne, pm`s fløy veggimellom og mer til.

Kronglete skrevet innlegg, men dette er noe jeg ikke ønsker, forumet fungerer vi trenger bare litt mer folkeskikk og evnen til å håndtere "sleivspark" bedre. Meg inkludert.

Nå blir jeg nok svartelistet av enkelte her inne, men det får så være, jeg har sagt mitt.

Det er nok sikkert helt mulig for voksne folk å være mer saklige og mindre frekke, jeg tror også at det er mulig å tenke seg om to ganger, selv om man brenne for emnet.

Jeg tar gladelig på meg stempelet som "den vanskelige som skal ha alt sin vei", men det er ikke meg det hele dreier seg om!

Du er nok langt fra en vanskelig person her inne å regne :)

Det er nok mulig for voksne å oppføre seg som voksne, men historien her inne tilsier noe annet.

Jeg promoterer ikke krangling, hetsing eller mobbing. Men en viss diskusjonsart vil det være her uansett.

Diskusjoner vil esksalere til punktet hvor det kommer en mod og skriver et innlegg med stor blå skrift; "Stopp opp litt nå"

Så roer det seg igjen.

Det er helt normalt og noe som alltid vil være der. På lik linje som når en tråd begynner å snu retning til litt humoristisk og muntert OT.

Dette er for meg helt OK, for det setter et vennskapelig preg på debattene og det blir enklere å stikke innom siden senere.

Hvis dette skulle bli innskrenket så tror jeg ffs blir en kjedelig plass å være at man nesten vurderer å gå over til ff.net, hvor tiden står i ro der tråder fra 2006 enda ligger på førstesiden i forumet  ;D

Går det derimot i retning mobbing og personangrep så bør moderator slå hardt ned på de det gjelder.

Selvfølgelig vil vi diskutere, men jeg minner litt om alvoret i dette da, det er jo bare fluefiske :)

Diskuter på et alment og voksent nivå, så er vi der vi regner oss for å være.

Men klart dette er vanskelig, og jeg hadde ikke tenkt på stor omveltninger på forumet da jeg startet tråden "et forum for alle". Og jeg tenker ikke det nå heller.

Mitt mål var å få debatt rundt et tema som angikk oss alle, få belyst en problemstilling som er vanskelig å ta opp, men som vi alle vet er et faktum.

Få oss til å tenke litt på hva det egentlig er vi poster offentlig hver dag.

Hvordan får det oss til å fremstå?

"Hvem vil søke opplæring i fluefiske av en sånn som meg, selv om jeg sikkert har mye å lære bort. Hvem vil søke kontakt i det hele tatt?

Jo jeg brenner for det jeg gjør, men er enda på det stadiet at jeg ikke klarer å formidle det på en voksen og lærerik måte".

Skjønner du hvor jeg vil Claus?

Jeg tror du gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen punkter etter å ha lest det dere skriver:

1. Er det ofte dere ser at moderator har vært inne og slettet/kjeftet? Ergo tror jeg det er fint som det er, Moderatorene har også et liv.

2. Den glemte jeg, men uansett så er det vel greit som det er, skjønner ikke hva all denne suttringen om nybegynnerne er? Ser jeg en ny som har spurt om forslag til et godt billig allroundsnøre og det ikke er noen som har svart. Så svarer jeg, hver gang. Det er flere som gjør det og vi er ikke eksperter men helt vanlige norske fluefiskere. Det er verre med noen av de som slår seg mest på brystet, jeg sendte som ny på forumet for noen år siden, en PM til en av de som roper høyest her innimellom om noen tips i en for han nærliggende og kjent elv (for alle_åltså ikke noe hemmelig). Han gadd ikke svare engang... Men inntrykket av den gjevne bruker er at det funker, iallefall slik jeg ser det. Selvom jeg også har fått en PM fra Staffan! da jeg litt sleivete spurte om det hadde gått varmgang i stavekontrollen hans. Han hadde bare vært syk_My bad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det er verre med noen av de som slår seg mest på brystet, jeg sendte som ny på forumet for noen år siden, en PM til en av de som roper høyest her innimellom om noen tips i en for han nærliggende og kjent elv (for alle_åltså ikke noe hemmelig). Han gadd ikke svare engang...

:o

Hvis det var meg du sendte til så kan det faktisk hende du druknet imellom alle de andre som spør om det samme. Det ER en grunn til at jeg lar innboksen være full fra litt før og i sesongen. Skulle jeg svart på alle spørsmål om Hemsil så... Ja, du skjønner nok. Det er gjerne i en travel tid for meg også når det er mest aktuelt. Jeg er faktisk også den eneste fra dalen som er særlig aktiv i forumet og da blir det ikke 2-3 spørsmål om klekkinger, priser, steder det er bra, fluer, overnattingsmuligheter og gudane veit hva. Det er bare å plusse på en god slump. Til slutt var det bedre å la innboksen være full slik at det ikke ble til at noen får svar og andre ikke. Likt for alle osv. Og en pust i bakken med fluestanga for meg. Det er bare å søke i forumet fra i sommer. En del som klagde på at innboksen min var full, var det ikke? Og det var nok ikke alle som gjorde det offentlig for å si det slik. Synd egentlig ettersom det kanskje er en del andre spørsmål som folk gjerne skulle ha stilt meg.

Men aner altså ikke om det var meg du siktet til. Uansett fikk jeg nå sagt ifra om at heller ikke jeg har kapasitet til alt. Jeg er forresten veldig veldig glad for at så å si samtlige lar meg få være privatperson og en helt vanlig fluefisker her inne! Hverken bransjemann, kaptein eller lommekjent i elva Hemsila. Kun en døling som prater og skriver mer enn han har vett til og som fisker med det samme begrensede vettet. Så lenge innboksen er full altså. Vinterstid går det som regel litt greiere med pm'er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verre med noen av de som slår seg mest på brystet, jeg sendte som ny på forumet for noen år siden, en PM til en av de som roper høyest her innimellom om noen tips i en for han nærliggende og kjent elv (for alle_åltså ikke noe hemmelig). Han gadd ikke svare engang...

:o

Hvis det var meg du sendte til så kan det faktisk hende du druknet imellom alle de andre som spør om det samme. Det ER en grunn til at jeg lar innboksen være full fra litt før og i sesongen. Skulle jeg svart på alle spørsmål om Hemsil så... Ja, du skjønner nok. Det er gjerne i en travel tid for meg også når det er mest aktuelt. Jeg er faktisk også den eneste fra dalen som er særlig aktiv i forumet og da blir det ikke 2-3 spørsmål om klekkinger, priser, steder det er bra, fluer, overnattingsmuligheter og gudane veit hva. Det er bare å plusse på en god slump. Til slutt var det bedre å la innboksen være full slik at det ikke ble til at noen får svar og andre ikke. Likt for alle osv. Og en pust i bakken med fluestanga for meg. Det er bare å søke i forumet fra i sommer. En del som klagde på at innboksen min var full, var det ikke? Og det var nok ikke alle som gjorde det offentlig for å si det slik. Synd egentlig ettersom det kanskje er en del andre spørsmål som folk gjerne skulle ha stilt meg.

Men aner altså ikke om det var meg du siktet til. Uansett fikk jeg nå sagt ifra om at heller ikke jeg har kapasitet til alt. Jeg er forresten veldig veldig glad for at så å si samtlige lar meg få være privatperson og en helt vanlig fluefisker her inne! Hverken bransjemann, kaptein eller lommekjent i elva Hemsila. Kun en døling som prater og skriver mer enn han har vett til og som fisker med det samme begrensede vettet. Så lenge innboksen er full altså. Vinterstid går det som regel litt greiere med pm'er. :)

Det at folk sender pm har vel du, i sammen med noen andre, lagt opp til selv ved å kaste dere over en hver stakkar som skriver om Hemsil i forumet......SMIL NÅ Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...