Gå til innhold

Salgstrådene - hva er akseptabelt??


fluedengern

Anbefalte innlegg

En rungende taushet og mangel på respons er vel indikasjon godt nok for en trådstarter om at stæsjet hans/hennes ikke er ønsket til oppgitt pris. Det trengs ikke besserwissere som kommenterer andres prissetting offentlig i salgstråden! Er man uenig i pris og ER INTERESSERT i varen, så ta det for guds skyld privat på en pm og gi et fornuftig bud. Du må da selvsagt forvente å få et nei.

Salgstråden som startet dette haraballet inneholdt en del stæsj som ikke akkurat er hyllevare på G-sporten og som ellers i verden er ettertraktet med tilsvarende høyt prisnivå på bruktmarkedet. At folk ikke vet om dette, men kun ser "BRUKT" utstyr er greit nok, men gjør alle en tjeneste og unngå snusfornuftige kommentarer.

Phew! Dagens lille interaktive utblåsning  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hett tema dette. Som flere andre må jeg si at jeg synes det er utrolig frekt å sabotere en salgstråd med kommentarer om at man får det så mye billigere en annen plass. Man tar det på PM så får heller prisdiskusjonen foregå der.

OT: Minner meg om en bilselger som ble konfrontert med at prisen på en bruktbil var alt for høy og at han aldri i livet kom til å få det han forlangte for bilen. Bilselgeren avfeide det med følgende kommentar : "Den siste idioten er enda ikke født" :)

Den mentaliteten finner jeg SVÆRT upassende på et Fluefiskeforum. Hvis dette liksom er normen for en fluefisker, har ikke jeg noe inne her å gjøre iallefall....

Det er klart det er noe feil, da bruktmarkedet opererer med nypriser og vel så det. Det er ikke dermed sagt at alt skal gis bort, men litt sunn fornuft ville kommet godt med....

Jeg er såpass naiv at jeg tviler på det er noen her inne med den mentaliteten. Det hadde blitt oppdaget rimelig kjapt. Folk flest undersøker jo ganske grundig i forkant eller i det øyeblikket de finner noe interessant. Dette var en avsporing fra min side og jeg gjorde oppmerksom på det. Jeg pålegger heretter meg selv å være varsom med å blande inn morsomheter i alvorlige tema som kan bli gjenstand for misforståelser.

Jeg synes forøvrig prisnivået på FFS er generelt hyggelig og til tider svært hyggelig. Her kan man gjøre såpass bra kjøp at man nesten får dårlig samvittighet av den lave prisen selger sitter igjen med.

God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes forøvrig prisnivået på FFS er generelt hyggelig og til tider svært hyggelig. Her kan man gjøre såpass bra kjøp at man nesten får dårlig samvittighet av den lave prisen selger sitter igjen med.

Enkelte kan være i en situasjon at de må selge raskt. De aller fleste, tror jeg, selger billig for de synes det er hyggelig at andre kan få glede av utstyr som samler støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MODERATOR*

Vi har tidligere anmodet på det sterkeste å la snikk/snakk være utenfor salgstrådene.

Med takhøyden vi har her på ffs så burde det være unødvendig å kommentere ting som ligger ute for salg.

Kommentarer som "den stanga er rååååbra", " den lina har jeg i flere størrelser" osv har ikke noe der å gjøre.

Mulig vi som er mod/admin burde være mye strengere..

Bruk allmenn fornuft, har du ikke noe konstruktivt å si, så la være.

Jan Haukaas

Moderator

Din siste setning "kræsjer" med det du sier over. Kommentar råååbra etc. er vel konstruktivt?

Da bør alle salgs og kjøpstråder kun bli kommentert av selger eller kjøper (forandrer pris, leveringsbetingelser etc) med mindre vedkommende ønsker tilbud i tråden. Alt annet tas på PM, tlf., mail!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men positivt snikk\snakk er vel ikke mer konstruktivt i en salgstråd enn negativt.

For begge deler sier jo bare noe om hva den som poster innlegget mener om det som er til salgs.

Skal det ene være lov, så må det andre også være det..

Det er vel heller ingen grunn til å kommentere en salgtråd om man ikke har tenkt å kjøpe..

Og vanlig folkeskikk, høflighet og det å ligge unna saker men ikke har noe med, bør vel ligge greit for oss alle :)

Av de trådene jeg har vært innom så er prisnivået så pass lavt at jeg ikke finner grunn til å klage på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MODERATOR*

Greit!

Hvis det er så utrolig vanskelig å finne en løsning, dere selgere og kjøpere i mellom, så skal jeg personlig komme med et forslag til Rune om hvordan vi kan løse dette.

Din siste setning "kræsjer" med det du sier over. Kommentar råååbra etc. er vel konstruktivt.

Nei, faktisk så er det ikke konstruktivt i en tråd hvor en eiendel skal selges.

En salgstråd er laget for å selge et produkt, ikke for at andre ska komme med erfaringer ang. produktet som skal selges.

Dette var ikke et bidrag til selve debatten, men en opplysning.

Innspill, forslag og/eller spørsmål taes per PM, ikke i tråden.

Mvh Claus, Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MODERATOR*

Greit!

Hvis det er så utrolig vanskelig å finne en løsning, dere selgere og kjøpere i mellom, så skal jeg personlig komme med et forslag til Rune om hvordan vi kan løse dette.

Mvh Claus, Moderator

For DU alene sitter på løsningen?  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MODERATOR*

Greit!

Hvis det er så utrolig vanskelig å finne en løsning, dere selgere og kjøpere i mellom, så skal jeg personlig komme med et forslag til Rune om hvordan vi kan løse dette.

Mvh Claus, Moderator

For DU alene sitter på løsningen?  :rolleyes:

Nei, hvis du leser innlegget èn gang til "JFL", så skriver jeg at jeg vil komme med et forslag til en løsning.

Jeg skrev forøvrig og at jeg også ønsket innspill per PM.

Hvorfor? Jo, for å slippe enda mer OT :)

Mvh Claus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Men positivt snikk\snakk er vel ikke mer konstruktivt i en salgstråd enn negativt.

For begge deler sier jo bare noe om hva den som poster innlegget mener om det som er til salgs.

Skal det ene være lov, så må det andre også være det..

Det er vel heller ingen grunn til å kommentere en salgtråd om man ikke har tenkt å kjøpe..

Og vanlig folkeskikk, høflighet og det å ligge unna saker men ikke har noe med, bør vel ligge greit for oss alle :)

Av de trådene jeg har vært innom så er prisnivået så pass lavt at jeg ikke finner grunn til å klage på det.

Faktisk dønn enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MODERATOR*

Greit!

Hvis det er så utrolig vanskelig å finne en løsning, dere selgere og kjøpere i mellom, så skal jeg personlig komme med et forslag til Rune om hvordan vi kan løse dette.

Mvh Claus, Moderator

For DU alene sitter på løsningen?  :rolleyes:

Nei, hvis du leser innlegget èn gang til "JFL", så skriver jeg at jeg vil komme med et forslag til en løsning.

Jeg skrev forøvrig og at jeg også ønsket innspill per PM.

Hvorfor? Jo, for å slippe enda mer OT :)

Mvh Claus

Jeg leste det mange ganger jeg Claus, før jeg valgte å kommentere. Hvorfor? Jo fordi jeg fant det provoserende at DU som moderator kommer inn å "forteller" oss hvor landet skal ligge. Kall det hva du vil, forslag eller ei, faktum er at DU, i mine øyne, mener VI, oss brukere, ikke er i stand til å diskutere dette uten innblanding og retningslinjer fra deg som moderator.

Men det er selvsagt mulig at jeg er litt hårsår og på den måten tolker deg feil, jeg var nemlig ute å i dag og prøvde min nye Tom Morgan Fiberglass 8' #5 stang og fant ut hvor lenge det var igjen til våren.  >:(

For øvrig syntes jeg innlegget til Tony Pedersen med støtte fra Pål Andersen er noe av det mer fornuftige denne tråden innehar. Tommelen opp og Spurs vant!  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar den JFL  :)

Godt mulig du missforsto og godt mulig jeg formulerte meg irritert/feil.

Det var uansett i beste mening jeg la inn innlegget, kunne selvfølgelig latt rødtusjen ligge :)

Uansett hva jeg mener om tema så vil jeg som dere i alle fall prøve å bidra til et bedre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men positivt snikk\snakk er vel ikke mer konstruktivt i en salgstråd enn negativt.

For begge deler sier jo bare noe om hva den som poster innlegget mener om det som er til salgs.

Skal det ene være lov, så må det andre også være det..

Helt enig! Like ille å kremte av en pris som at gutteklubben grei hjelper til med å understreke at dette er et rååbra kjøp.

Det jeg håpet på er at noen kunne fortelle hva et konstruktivt bidrag i salgs og kjøpstråder kan være, siden moderator sier det er akseptabelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*MODERATOR*

Bruk allmenn fornuft, har du ikke noe konstruktivt å si, så la være.

Jan Haukaas

Moderator

Din siste setning "kræsjer" med det du sier over. Kommentar råååbra etc. er vel konstruktivt?

Da bør alle salgs og kjøpstråder kun bli kommentert av selger eller kjøper (forandrer pris, leveringsbetingelser etc) med mindre vedkommende ønsker tilbud i tråden. Alt annet tas på PM, tlf., mail!

Mine 2 siste setninger er min menig. Setningen over, som siden har blitt dratt ut av sin sammenheng, var ment som et spørsmål. Kanskje litt klønete, men jeg ønsket at noen kunne komme med forslag på konstruktive innlegg i salgs og kjøpstråder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takhøyden er det som er viktig her inne.

Forumsreglene som Rune har laget er romslige og gode, men av og til skjer det et lite overtramp.

Vi har heldigvis et forum som krever svært lite innblanding fra oss moderatorer.

Hvis man man leser en tråd hvor noe skal selges kan man spørre seg om man absolutt må kommentere noe i den ?

Skal du kjøpe, eller lurer på å kjøpe artikkelen som er til salgs passer det å spørre eller kommentere.

Er du ikke interresert i artikkelen så lar man enkelt være. Det finnes plasser i forumet hvos vi kan diskutere kvalitet osv.

Det fleste av oss er lidenskapelig opptatte av hobbyen/livstilen vår og lar oss altfor lett rive med, det er fint, men la det være i selges/kjøpes trådene.

Jan  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takhøyden er det som er viktig her inne.

Forumsreglene som Rune har laget er romslige og gode, men av og til skjer det et lite overtramp.

Vi har heldigvis et forum som krever svært lite innblanding fra oss moderatorer.

Hvis man man leser en tråd hvor noe skal selges kan man spørre seg om man absolutt må kommentere noe i den ?

Skal du kjøpe, eller lurer på å kjøpe artikkelen som er til salgs passer det å spørre eller kommentere.

Er du ikke interresert i artikkelen så lar man enkelt være. Det finnes plasser i forumet hvos vi kan diskutere kvalitet osv.

Det fleste av oss er lidenskapelig opptatte av hobbyen/livstilen vår og lar oss altfor lett rive med, det er fint, men la det være i selges/kjøpes trådene.

Jan  :)

<<l Takk moderator :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...