Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en bok å anbefale?

Jeg leter etter gode fluebindingsbøker.. Har skaffa meg Pål Krogvolds '96 sterke fluer som flyter'. God bok, men som nybegynner er det greit med litt mer inngående om metoder osv. Generelt en nybegynner bok.

Tomas

Skrevet

Den må jeg ha! Men har gavekort på norli, og der er den på fullpris 399,- - Hvilket bety at jeg trenger en bok til... Gidder ikke å bruke gavekortet på den.

Men takk for tipset! Jeg stoler lett på din anbefaling.

Skrevet

Jeg syns "Fluefiske med imitasjoner" av  Malcom Greenhalgh er svært inspirerende, både for nybegynnere og viderekomne imitasjonsfiskere. Og så finnes det selvfølgelig klassikere som "In the ring of the rise" og "A modern dry fly code" av Vincent Marinaro hvis du leser engelsk. Anbefales!

Skrevet

En bok jeg har hatt mye glede av er: Fluer for ørret av Gary A. Borger Isbn: 82-7643-015-5 Bokklubben

Dette er riktig nok en utenlandsk forfatter, men det står også om fargevalg i boka og der er arter som finnes i Norge beskrevet med farger.

Borger er mere tradisjonell enn andre i senere tid, og man lærer en god del teknikker med hjortehår som ikke mange bruker lengre..

Skrevet

Støtter Waffern's forslag: Barry O.Clarke - Fluebinderens Bibel, men hvis du vil ha rikelig med bakgrunnsstoff og gode beskrivelser om hvordan de forskjellige mønstrene knyttes, vil jeg i tillegg anbefale Dave Huges - Ørretfluer. Boken er godt illustert, redigert for norske forhold og har gitt meg mang en aha-opplevelse. ISBN 82-7643-289-1

Skrevet

Takk for tips folkens! Og ja jeg er brukbart flink til å spørre om hjelp her inne, men av og til er det rett og slett deilig å kunne slå opp i en bok.

Men enig at dette forum er gull! <<l

• Opprett ny...