Gå til innhold

Impregnering


Hermann

Impregnerer du fluene dine straks etter at du har bundet dem, eller kun ved elva?  

28 stemmer

  1. 1. Impregnerer du fluene dine straks etter at du har bundet dem, eller kun ved elva?

    • Etter at jeg har bundet dem.
      0
    • Bare ved elva.
      23
    • Ja takk, begge deler.
      8


Anbefalte innlegg

Hvor mye bedre dem flyter hvis du også prepper dem rett etter binding veit jeg ikke, men jeg føler at mine flyter godt nok med elveimpregnering, altså rett etter at dem har blitt knyti fast i spissen og skal være klare for fiske.

Hva bruker du ved bindeplassen, Hermann? Hydro stop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg impregnerer kun ved elva,da i form av Dry Dip.

Eller,jeg starter med en runde i Dry Dip`n og veksler mellom det og pulver etter hvert.

Men det var en periode jeg sprayet hele boksen før jeg reiste ut på fisketur.

Jeg husker selvfølgelig ikke hva den sprayen het,men det funka sånn passe...

Dry Dip`n funker hvertfall helt suverent <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet det hydrostop greiene sjøl en tid tilbake ved bindebordet. Merka heller ingen overlegen start ved elvebredden.

Nå er det kun Tiemco Dry Dip super ved bredden og gel på foam fluer.

Bruker av og til dry shake, den gule med børste, på klekkere og fluer hvor kun deler av en flue skal impregneres <<l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyppet fluene mine i en slik Loon-suppe (som jeg ikke husker hva heter) en periode . . .

Merket ikke nevneverdig forskjell, så nå nøyer jeg med med å impregnere først når de er knytt på fortommen  :)

Hydro stop. :)

Hydro Stop it is/was  <<l

Etter noen måneder ble suppa mer og mer gul, og luktet etterhvert skikkelig sur vagina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyppet fluene mine i en slik Loon-suppe (som jeg ikke husker hva heter) en periode . . .

Merket ikke nevneverdig forskjell, så nå nøyer jeg med med å impregnere først når de er knytt på fortommen  :)

Hydro stop. :)

Hydro Stop it is/was  <<l

Etter noen måneder ble suppa mer og mer gul, og luktet etterhvert skikkelig sur vagina.

haha. Hadde en sånn for ca sju år sia, men den rakk aldri å bli gammel(heldigvis), for den sølte jeg ut over stuebordet etter en fjorten dagers tid. Nei, holder meg til drydipen, drymagic, knusktkjuke og den gode gamle topride fra loon. Det beste pulveret ever  ;D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DryDip, og ei lita flaske med Hends, evt Mark Petajan (eller hva fyren kaller seg) gel/olje for klekkere . . . Da trenger jeg kun ei iskald øl, fluestang, vindstille, og ei nydelig elv med klekkende døgniser, så spør jeg ikke om så mye mer  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyppet fluene mine i en slik Loon-suppe (som jeg ikke husker hva heter) en periode . . .

Merket ikke nevneverdig forskjell, så nå nøyer jeg med med å impregnere først når de er knytt på fortommen  :)

Enig, den Hydrostop'n brukte jeg opp ei flaske av også - ved bindebordet for noen år siden - men det var neimen ikke rare forbedringen å spore ved elva, gitt  :) Dessuten har vel tiden løpt helt i fra Hydrostop i dag.

Den ideelle kombinasjonen jeg har kommet fram til:

Dry Dip er super på ALLE fluer, inkludert de med CdC. MEN et flytemiddel som er bedre enn Dry Dip er Loon Aquel (men det "klisser" sammen for eksempel CdC og har sine begrensninger der).

Så om du har en dun, som du vil skal flyte maksimalt, så kjører du en runde i Dry Dip,

så stryker du hacklet med Loon Aquel. Så flyter det maksimalt. Jeg nøyer meg stort sett bare med Dry Dip, men om du trenger det lille ekstra, så er dette medisinen.

Tørrfluepulver synes jeg er litt tull. Ikke fordi flua ikke flyter høyt og fint av det, men fordi det tar litt "brodden" av materialene flua er bundet av. Du har for eksempel sikkert prøvd å riste-impregnere ei flue med noe påfuglherl?  :-X  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...