Gå til innhold

Daddy Long Legs


Gjest Mergus Merganeser

Anbefalte innlegg

Gjest Mergus Merganeser

Hei

Håper dere orker en till....  :)

Denne gangen ble det en Daddy Long Leg! Litt knot med årenettet i vingen, men er 90% fornøyd. Vet ikke helt om fargen dekker den mest vanlige her i Norge, men flue ble bundet etter et bilde fra nettet og da ble det bare sånn..  ;D

8499969857_f11726b06c_c.jpg

Tar med litt vingedetaljer også..

8499971539_ef811ff0ef_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Takktakktakk  :)

Er litt i tenkeboksen på hva jeg skal lage nå... Noen forslag???

John

Sykt kuult å se sånne kreasjoner Mergus <<l <<l

Forslag til neste flue er en steinflue  :D

Takktakk Robban  :)

Men skal ikke du FEIRE i fuktige omgivelser i helgen da??? Det er rykter om noe sånt som 40(!!!!!!)-års jubileum.... Kan ikke være pålogget her da vettu  ;) Uansett grattis  <<l

Steinflue var et godt forslag, men da blir det et voksent insekt!

Skal google litt å se om jeg finner noen intr å imitere. Må finne et bilde med tydelige vinger slik at disse blir så lik originalen som mulig.

John (41år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Eller hva med en øyenstikker?  :o

Øyenstikker er ganske lik sånn bindeteknisk Daddy Long Legs.. Har laget mal på vingene så den kan jeg lage etterhvert! Det er jo et ganske stort innsekt så det er utfordrende ift detaljer, spesielt de som er mest fargerike!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takktakktakk  :)

Er litt i tenkeboksen på hva jeg skal lage nå... Noen forslag???

John

Sykt kuult å se sånne kreasjoner Mergus <<l <<l

Forslag til neste flue er en steinflue  :D

Takktakk Robban  :)

Men skal ikke du FEIRE i fuktige omgivelser i helgen da??? Det er rykter om noe sånt som 40(!!!!!!)-års jubileum.... Kan ikke være pålogget her da vettu  ;) Uansett grattis  <<l

Steinflue var et godt forslag, men da blir det et voksent insekt!

Skal google litt å se om jeg finner noen intr å imitere. Må finne et bilde med tydelige vinger slik at disse blir så lik originalen som mulig.

John (41år)

He he akkurat jagd hele familien på dør, så nå skal jeg slappa av litt her inne, og det blir jo fuktig det åsså noen ganger ;D<<l

Var voksent innsekt jeg tenkte på.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Dritkul Tipula! Dette kan du! <<l

Neste prosjekt, hva med en liten fjærmygg!? Da har du nok litt å microsysle med. ;);D

Takk!

Da spanderer du på meg et par med sterkere briller ikke sant......  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Takktakk igjen :)

Ble litt tung den kroken, så den kan desverre ikke fly.....  ;D

Har begynt med steinflua her nå! Prøver tanntråd som føtter... Hehe Det ble TØFT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mergus Merganeser

Nice igjen :)

Bare brystpartiet der,hva har du brukt i denna da ?:)

Ser fram til steinflua :)

Takker  :)

Brystpartiet er bygd opp av tykk vinylrib som er skjært i biter og lagt over hverandre (2 i bredden). "Platedelene" blir laget ved å legge over en tykk bit latex som blir formet ved å stramme bindetråd inn i denne og deretter lakkert.

John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice igjen :)

Bare brystpartiet der,hva har du brukt i denna da ?:)

Ser fram til steinflua :)

Takker  :)

Brystpartiet er bygd opp av tykk vinylrib som er skjært i biter og lagt over hverandre (2 i bredden). "Platedelene" blir laget ved å legge over en tykk bit latex som blir formet ved å stramme bindetråd inn i denne og deretter lakkert.

John

takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...