Gå til innhold

Fluegruppa GS, foredrag med Håvard Stubø torsdag 14.mars kl.19:00


Håvard Stubø

Anbefalte innlegg

Poster litt reklame for morgendagens foredrag med undertegnede. Vel møtt!

Håvard Stubø kommer til Fluegruppa tordag 14.mars kl.19:00 i GS-Huset ( Luksefjellveien 841, Skien).

FOREDRAG: “Fjellfiske på Nordkalotten”, her viser Håvard oss aktuelle fiskeområder, teknikker og strategier med spesielt fokus på fluefiske etter stor røye!

Han snakker også litt om filming med speilreflekskamera – spesielt solofilming.

[attachthumb=1]

post-1993-13949895375688_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne jeg tenkt å fått med meg, men blir litt drøy kost å reise rett fra Gardemoen og på foredrag i Skien. Satser på at du har en ledig kveld utpå vårparten og kan besøke oss i Røyken også Håvard.

Gisle

Det hadde vært hygelig, Gisle <<l

;D da kommer jeg også!

Sendt fra en gammel skrammel av en mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FJELLFISKE PÅ NORDKALOTTEN – foredrag av Håvard Stubø.

I går kveld arrangerte Fluegruppa i Grenland Sportsfiskere foredrag med Håvard Stubø.

Her fikk vi bli med Håvard på å lete etter gode fiskevann og elver. Han tok for seg mulighetene med søk på internett, googling, og geologiske kart.

Er man på nordkalotten på fisketur / fiskeferie er det svært vanlig å få flere dager som ikke «egner» seg til fluefiske – i forlengelsen av dette tok også Håvard for seg ulike teknikker, og strategier, for å lure sær røye og ørret under slike forhold....eller å velge å ligge «værfast» i teltet i 48 timer...

Hvilke unike muligheter vi har i Nord- Norge, Sverige  -og for å ikke glemme nord i Finland, fortalte han videre om. Det er IKKE nødvendig å dra dit «alle» drar!

En del fluefiskere liker jo å ha noen minner fra sine fisketurer og «bragder» - her tok han for seg filmteknikker som hever kvaliteten på filmen noen hakk over «amatør-feilene». Håvard liker, og bruker, digital speilrefleks for sine opptak – han fremhevet mulighetene for manuelle innstillinger, og bruk av objektiver fra ulike produsenter som man får kjøpt for «slikk og ingen ting» på f.eks ebay, Finn, Foto.no osv.

Mange av våre medlemmer har vært «nordover», som vi sier her nede i Skien, og Håvard fikk det travelt med å snakke med alle som ønsket noen ord med ham – slik jeg oppfattet det var dette bare trivelig for Håvard – som også var imponert over hvor flott fluefiskermiljø vi har her nede!

Kvelden ble altfor kort, selv om foredraget pågikk til sene kvelden. Det var et svært trivelige møte med en allsidig- og kompetent fluefisker -og, at han var vant til å stå på scenen var bare et pluss. Her var det «arma og bein» som gikk i stereo med hans lugne- og humoristiske framføring!

Terje Christiansen

Leder av Fluegruppa

post-2389-1394989538776_thumb.jpg

post-2389-1394989538824_thumb.jpg

post-2389-1394989538865_thumb.jpg

post-2389-13949895389053_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...