Gå til innhold
  • 0

Vadesko-tips: Lag filtsåle med gummigrep


André_Brµn

Spørsmål

Hei. Et originalt og kjempegodt tips fra meg, om du har filtsåle og vil gjøre den

om til å få litt ordentlig "gummigrep" på gress og på land generelt:

Legg grove striper med Aquasure i lengde- og bredderetningen på filtsålen,

sett skoene opp-ned (med filten opp), slik at Aquasuren får tid til å synke litt

ned i filten før den størkner.

Aquasuren blir litt sånn "seig gummisåle"-aktig, og filten er der for godt grep på

algebelagte steiner etc ute i elva. Jeg har brukt dette et par sesonger nå, for de

siste Loop-skoene jeg fikk, hadde bare kjip filt. Funker som rakker'n  <<l

Jeg har flere gummisåle-vadesko, som Simms Rivershed, Weinbrenner Ultimate

og jeg synes ikke akkurat at den løsningen her ble noe dårligere.

Hilsen,

André B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Hei. Et originalt og kjempegodt tips fra meg, om du har filtsåle og vil gjøre den

om til å få litt ordentlig "gummigrep" på gress og på land generelt:

Legg grove striper med Aquasure i lengde- og bredderetningen på filtsålen,

sett skoene opp-ned (med filten opp), slik at Aquasuren får tid til å synke litt

ned i filten før den størkner.

Aquasuren blir litt sånn "seig gummisåle"-aktig, og filten er der for godt grep på

algebelagte steiner etc ute i elva. Jeg har brukt dette et par sesonger nå, for de

siste Loop-skoene jeg fikk, hadde bare kjip filt. Funker som rakker'n  <<l

Jeg har flere gummisåle-vadesko, som Simms Rivershed, Weinbrenner Ultimate

og jeg synes ikke akkurat at den løsningen her ble noe dårligere.

Hilsen,

André B

Takkar!

:)

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Supert tips!!

Jeg har letet etter sko med gummi som ikke er for hard uten å finne det. Er gummisålen for hard så går du på snørra i steinrøysa.

Dette må prøves!!

Hvor holdbart er det, vil det løsne lett under bruk?

Eller lager du et lite spor i filten for større heft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0
Gjest Unknown User

Høres interessant ut. Har for første gang på maaange år kjøpt et par med filt denne sesongen. Et par Riverwalker fra Patgonia, men med studs i. Nå er ikke studsen all verden store, men tydeligvis effektive.

Har du et bilde på trikset ditt Brun? Du vet noen må man mate med skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Før, da jeg var over middels interessert, og fisket mye, gjordet jeg som Andre her beskriver.

Men jeg ville gjort litt til for et perfekt resultat.

Legg tynt lag på kanten av sålen hele veien rundt. Deretter legger man aquasure i v form hele veien under sålen.

ca. 3 v`er foran og to bak. Du får super godt grep, og uslitelige filtsåler.

Kastet nærmest utslitte støvler med nesten like gode såler  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Før, da jeg var over middels interessert, og fisket mye, gjordet jeg som Andre her beskriver.

Men jeg ville gjort litt til for et perfekt resultat.

Legg tynt lag på kanten av sålen hele veien rundt. Deretter legger man aquasure i v form hele veien under sålen.

ca. 3 v`er foran og to bak. Du får super godt grep, og uslitelige filtsåler.

Kastet nærmest utslitte støvler med nesten like gode såler  <<l

:) Er du sikker på at du ville ha gjort det?

Filten tar jo best av for algebelagte steiner, og hva er best egnet situasjon for å skli? Jo om du står med kanten på en glatt stein, på kanten av vadeskoen, og plutselig glir av. Jeg bare spør jeg altså  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Andre Brun. Jeg har lagt et lag med aquasure, men synes ikke jeg fikk det "gummiaktige" belegget du snakker om. Kan jeg legge mer enn et lag? Jeg rubbet filten med ei grov rasp før jeg la på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Andre Brun. Jeg har lagt et lag med aquasure, men synes ikke jeg fikk det "gummiaktige" belegget du snakker om. Kan jeg legge mer enn et lag? Jeg rubbet filten med ei grov rasp før jeg la på.

Hei. Du kan sikkert legge flere lag, men om du legger noen tykke striper, så skulle det holde (det trekker også litt ned i filten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...