Gå til innhold

Ny Sage - Sage Method


Tore M. Nilsen

Anbefalte innlegg

Min personlige mening.

Tiltalende, kul farge, svært interesant rent teknisk (beskrivelse)

Men w a f.... Klarer ikke tanken på det forbaskede korkhåndtaket på en smekker 4 eller 5 stang.

Samma (i mine øyne) som på ONE modellen. Lyst på: Utseende, finnish og egenskaper. Men det byr meg litt i mot og klaske 6-7 store på disken, for så å reise rett hjem, til drill og pussepapir, for å endre kork håndtaket... :P

Klingene er vel neppe på markedet før tidligst 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut : Den logoen din er RÅ ! Trodde "Patagucci" var noe jeg og Runar fant på sammen med Steve borte i Maine i 2012 i ren gledesrus over å fiske Stripers ... Steve som til og med har vært designer for Patagonia gjennom mange år . Nå eget firma "12WT" ....

8)

http://redingote.fr/en/breves/patagonia-au-sommet-du-style/

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=patagucci

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse nye betegnelsene circa, method og maybe som sikkert blir neste, strider mot min grunnlegende fluefiskefilosofi. Sage pleide å ha navn som betød noe, RPL (Reserve Power Lightweight) LL (Lightline Lightweight), SP (smooth performance) osv osv.. Dessuten hadde de letteste modellene ofte passende smekre slidering snellefester og pent halfwells håndtak. Ting stod i stil.

Nå kjenner jeg ikke Sage igjen. Ville aldri kjøpt en stang som heter det samme som f.eks en bok eller en forskningsrapport. De kan være gode å både kaste og fiske med, spiller ingen rolle - her er det estetikken som gjelder. Hva er dette med de nye håndtakene deres? Tenk hvis CIRCA-serien hadde f. eks het Light Presentation. Nye Sage LP med slidering opp til snøreklasse 4. Og dyprødt stangemne. Ja dere skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det lages nye modeller og produkter er en naturlig del av det samfunnet vi lever i. At nye ting frister er også naturlig men samtidig så tror jeg de fleste av oss lever godt med det vi har...

Jeg tenker at jeg er god fornøyd med mine tre litt eldre Sage-stenger;

SP 690-3, Z-axis 590-4 og ZXL 490-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse nye betegnelsene circa, method og maybe som sikkert blir neste, strider mot min grunnlegende fluefiskefilosofi. Sage pleide å ha navn som betød noe, RPL (Reserve Power Lightweight) LL (Lightline Lightweight), SP (smooth performance) osv osv.. Dessuten hadde de letteste modellene ofte passende smekre slidering snellefester og pent halfwells håndtak. Ting stod i stil.

Nå kjenner jeg ikke Sage igjen. Ville aldri kjøpt en stang som heter det samme som f.eks en bok eller en forskningsrapport. De kan være gode å både kaste og fiske med, spiller ingen rolle - her er det estetikken som gjelder. Hva er dette med de nye håndtakene deres? Tenk hvis CIRCA-serien hadde f. eks het Light Presentation. Nye Sage LP med slidering opp til snøreklasse 4. Og dyprødt stangemne. Ja dere skjønner?

Samma det vel? SAGE er SAGE....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det vel? SAGE er SAGE....

Jeg bare lurer jeg, men hver gang det er snakk om de beste fluestengene ender diskusjonen opp med div Sage-modeller. Har prøvd enkelte selv, fine saker det, som så mye annet.

Jeg la ca fem lapper på disken og endte opp med en Burkheimer selv. Etter min erfaring en strålende stang som aldri blir nevnt i alle trådene om fluestenger. De som skal på handletur bør i hvert fall prøve en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma det vel? SAGE er SAGE....

Jeg bare lurer jeg, men hver gang det er snakk om de beste fluestengene ender diskusjonen opp med div Sage-modeller. Har prøvd enkelte selv, fine saker det, som så mye annet.

Jeg la ca fem lapper på disken og endte opp med en Burkheimer selv. Etter min erfaring en strålende stang som aldri blir nevnt i alle trådene om fluestenger. De som skal på handletur bør i hvert fall prøve en.   

Hei

Det er veldig mye bra/kult/pent/bedre osv der ute.......MEN....den service´n jeg har

fått fra reisende selger (i usa) og SAGE hovedkontor ved hjelp/reklamasjoner er

helt upåklagelig......

Trofast uten grunn? Mulig det, men fortsatt fornøyd..

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...