Gå til innhold

Scott Radian erstatter S4 !


-Lars-

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på s4 og radian bortsett fra korken?

 

Kan si åssen jeg opplever forskjellen på 905, S4 vs Radian.

 

-S4`n opplever jeg som jevn men med ganske flat/stiv tupp, Radian har en mye mer flexibel toppdel og tupp.

 Forskjellen oppleves best på nærfiske, når du skal flikke ut et kast med lang fortom og lite snøre, den litt løsere tuppen gjør jobben langt enklere.

 For ikke å snakke om tilslag/kroking på nært hold,( det var det som drev S4`´n ut av mitt hus ), der er Radian etter mitt syn 1 klasse bedre.

 Radian føles også utrolig mye lettere i hånda.

 

Just my 5 cents

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker umiddelbart på g2 når jeg leser det du skriver, Håkon. Høres mer ut som en stram versjon av g2 enn arvtager etter s4.

 

Tja, er kanskje ikke så urimelig sammenligning det.

De oppleves ganske forskjellige G2 og Radian, men arbeidsveien er kanskje ikke så ulik. Radian er nok litt mer toppa.

Digger begge 2, med litt forskjellig bruksområde.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er radian på vannkast type snake-roll, spey osv? Har den futt i toppen?

 

Hvis du, Tom Syversen, ikke klarer å forholde deg til at andre snakker om "feeling" i en fluestang under praktisk fiske så er det synd.....for deg. Tenk å være så jævlig snever å bare holde seg til det tallkjøret du driver med. Merkelig at alle andre jeg prater med i skauen bruker begreper som du prøver å latterliggjøre. 

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda,ikke ta det så veldig alvorlig waffern.

Feel er vanskelig,drita vanskelig,men å påstå høy linehastighet er noe helt annet.

Så hvis noen lover deg høy linehastighet så er det bare sånn?

Det er liksom stanga som gir deg linehastigheten mener du?

Når det gjelder snever,er det da virkelig meg som er det?

 

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke... Det er Scott som utaler dette. Ta deg en tur innom youtube og søk på radian. 

 

Og jo, dette tar jeg dødlig alvorlig. I mitt fluefiske er det dårlig med rom for humor, delte meninger, ironi, fleiping, og ja, generelt alt som ikke er blodseriøst og ensporet. Blir det mere sånt tull fra deg nå så melder jeg meg ut av forumet. Og inn igjen noen dager etter. >:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har eid flere stenger av et merke, så blir det gjerne sånn etterhvert at man vet omtrent hva man får, utifra produsentens beskrivelser.

Scott har hatt sine S-serie stenger og G-serie . . . Det er et forholdsvis stort gap imellom dem, syntes jeg. Burde ha vært en aksjon som lå midt imellom G2 og S4 , og kanskje er Radian det ? Mistenker at den ligger langt nærmere S4 enn G2, naturlig nok, når den erstatter S4.

Hadde også noen S3 stenger i sin tid, og S4 har jo mer feel i forhold til de, så om Radian igjen er tilsvarende i forhold til S4, så er nok det midt i blinken for meg :-)

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke i år waffern, om man ikke er heldig å komme over noen som har blitt kastet ut av kjerringa, har masse unger å betale bidrag for, solid gjeld, og kanskje også mistet jobben, som følge av tungt alkohol-inntak.

Om stakkaren atpåtil har ei Scott Radian eller to, så kan det være muligheter for et godt kjøp :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått muligheten til å prøve begge selv ( 9' og 8'6 #4) med en Rio LT trout line i #4. Opplevde 8'6 fotern noe flatere i toppen, men også mer sensitiv en 9 fotern. Kunne nesten få inntrykk av at jeg kastet med to forskjellige stangklasser når jeg prøvde dem opp mot hverandre. 9 fotern opplevde jeg som mer stabil på lengre kast med mye line i lufta, mer tilgivelig for kasteslurv om du vil, men savnet den sensitive biten jeg kjente i 8'6. 

 

8'6 fot blei min favoritt av disse to.:)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Søker radian-eiere og personlige meninger om liner. Anyone?

Har 8`6" #5, men kun prøvd den på 4 turer + gress. Line #5. RIO LT Trout, GL Experience, SA SBT og SA Trout. Hva er best? Stanga er forbausende god med alle linene. Skal også prøve med Experience # 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 8'6 #4 og har prøvd rio lt trout, rio gold og sa sbt, alle i #4. Alle linene funker tilfredstillende etter min smak til  hvert sitt bruk. Kunne tenkt meg og prøve en line med noe mer tyngde i klumpen en gold. Aircell #5 var rå på s4 så den måogså prøves på radian.

Blei fort glad i denne stanga gitt. Utrolig jevn, presis og følsom. Rett og slett en knall fiskestang.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...