Gå til innhold

Ørret som svømmer med gapet over vann...


Bjørn_H

Anbefalte innlegg

Jeg var ute med fluene mine en forleden kveld. Fisket var ikke mye å skryte av, noe vak og litt småfisk.

Hadde posisjonert meg sakte ut på torvkanten og etter en stund så jeg denne rare fisken.

Det må ha vært en relativ stor fisk for det var god bredde over nakken. Den svømte i sikk sakk med åpen munn ganske høyt over vannfilmen. Mange centimeter over og i mange sekunder..

Hva i all verden var det den foretok seg?

Jeg har aldri sett maken..

Noen som vet??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med fluene mine en forleden kveld. Fisket var ikke mye å skryte av, noe vak og litt småfisk.

Hadde posisjonert meg sakte ut på torvkanten og etter en stund så jeg denne rare fisken.

Det må ha vært en relativ stor fisk for det var god bredde over nakken. Den svømte i sikk sakk med åpen munn ganske høyt over vannfilmen. Mange centimeter over og i mange sekunder..

Hva i all verden var det den foretok seg?

Jeg har aldri sett maken..

Noen som vet??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lite oksygen i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med fluene mine en forleden kveld. Fisket var ikke mye å skryte av, noe vak og litt småfisk.

Hadde posisjonert meg sakte ut på torvkanten og etter en stund så jeg denne rare fisken.

Det må ha vært en relativ stor fisk for det var god bredde over nakken. Den svømte i sikk sakk med åpen munn ganske høyt over vannfilmen. Mange centimeter over og i mange sekunder..

Hva i all verden var det den foretok seg?

Jeg har aldri sett maken..

Noen som vet??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lite oksygen i vannet.

Eneste gangen jeg har sett noe som minner om det du beskriver var i en put & take-dam i Frankrike. 23-24 grader i det veldig grunne, helt stillestående vannet, og masse store regnbuer som oppførte seg omtrent sånn som du beskriver. Triste greier å se på.

Varmt vann har jo veldig lite oksygen, så jeg tror André har helt rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Høres logisk ut.

Vannet har mye tilsig og 2 passe gytebekker som renner inn og en større nedover i vassdraget.

Det er mye grums og mudder i vannet, vader du litt på bunnen så bobler det som et boblebad.

Det har MYE små fisk og denne jeg beskrev så ut til å være den største sålangt.

Er det noe å gjøre m slike vann?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vannet har mye tilsig og 2 passe gytebekker som renner inn og en større nedover i vassdraget.

Det er mye grums og mudder i vannet, vader du litt på bunnen så bobler det som et boblebad.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Da høres det jo ut som at vannet er alt annet enn stillestående? To innløp og et utløp.

Tror ikke det er mange vann som det ikke bobler og knappt er vadbart. Det er oftest guffen bunn i skogsvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ute med fluene mine en forleden kveld. Fisket var ikke mye å skryte av, noe vak og litt småfisk.

Hadde posisjonert meg sakte ut på torvkanten og etter en stund så jeg denne rare fisken.

Det må ha vært en relativ stor fisk for det var god bredde over nakken. Den svømte i sikk sakk med åpen munn ganske høyt over vannfilmen. Mange centimeter over og i mange sekunder..

Hva i all verden var det den foretok seg?

Jeg har aldri sett maken..

Noen som vet??

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lite oksygen i vannet.

Eneste gangen jeg har sett noe som minner om det du beskriver var i en put & take-dam i Frankrike. 23-24 grader i det veldig grunne, helt stillestående vannet, og masse store regnbuer som oppførte seg omtrent sånn som du beskriver. Triste greier å se på.

Varmt vann har jo veldig lite oksygen, så jeg tror André har helt rett.

Vannet her er ganske så dypt (8-10 m) og kan nok bli passe varmt men over 20 grader blir det nok aldri.

Det er aldri sommer nok her i Haugesund for at det skal skje ;-)

Jeg bor ved vannet og fisker der "daglig" men har ikke sett så stor fisk som dette der før. De ligger på maks 2 hg i vannet og noe større i bekken.

Kan de større fiskene holde seg på dypet?

Edit: fikset skriveleif.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...