Gå til innhold

Tid.


Ruffen

Anbefalte innlegg

Er det noe jeg ønsker meg til jul så er det mere tid. Folk er ute å fisker sjøørret og koser seg. Jeg må på jobb.

I helgene er det alltid noe som skjer. Enten er det ungene som skal noe eller så gnåler kjærringa om ett eller annet.

Av og til er man sliten og etter en tøff uke på jobb og man blir litt lite effektiv og så er helga plutselig over.

Det er mørkt når man drar og mørkt når man kommer hjem.

Tid er en viktig faktor for en fluefisker. For å bli en erfaren og dyktig fluefisker må man ha muligheten til å drive med det.

Det er ikke ment som en sutretråd men hvor er det egentlig blitt av tiden? Før hadde man tid til alt mulig. Nå føler jeg det er vrient å få til halvparten av det man ønsker i løpet av en uke. Og ikke er jeg en næringslivsleder med masse press heller.

Skulle fiske i dag men det rakk jeg ikke. Måtte fikse noe på huset. Nå var jeg litt sent opp av loppekassa da, iom vi var på noe festivitas med nabolaget (hadde ikke noe valg. Ble tvunget.)  men like vell.

Skal ikke bare syte da for jeg får jo en god del fisketurer i løpet av sesongen. Jeg gjør jo det. En litt strekt uke i Finnmark som regel og litt turer ut av landet dan og vann men likevell så føler jeg bare tiden blir mer og mer dyrbar.

Kansje man må bruke xl for å få mer ut av uken? Et skikkelig stramt skjema i xl skulle vel løse det meste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøkte å skrive et innlegg, men glemte nok å trykke "legg til", innlegget er borte så jeg prøver på nytt.

Som tenåring hørte jeg en lærer som sa følgende til klassen sin, sitat:  "Når du begynner på skolen, går tiden, når du blir konfirmert løper tiden; men når du har passert tjue, så løper den". Sitat slutt. Men etter å ha kommet såpass opp i årene som jeg er nå, så legger jeg til to uttrykk til: Når du passerer førti, så går tiden med jetfart, Men når du har passert seksti, da forsvinner den med rakettfart.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...