Gå til innhold

VALG AV NY #4 STANG :)


drylove!

Anbefalte innlegg

lite elver ,mye vann, store som små :)

Helios 904 tipflex er tingen til vann, vind, flytering. 2 kamerater har kjøpt den på tilbud. Er litt misunnelig, selv om min T&T Horizon II 904 gjør jobben!

Begge stenger takler fint # 5 line hvis forholdene tilsier det / er en tur på fjellet. Siden du vil benytte stanga også til store vann bør du kjøpe 9`.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammal yellowline 884 med gammal grønn GL highwater i samma klasse...  ;D Sett bort i fra svært glis, så er det ment helt seriøst! Eller hva med Winston B3X eller B2T åttekommafem-seksfot med nært sagt hva som helst av firerliner??  Feks både Zpey Silence, Evotec 100, GL Highwater, Evolo eller wulff triangle/longbelly anbefalast...  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg Guideline Fario eller Guideline LPX`e serien. Utrolige flotte stenger.

LPX`e vil jeg si er en stang for det letteste og mest delikate fisket i små elver og vann. Hvis du tenker 9 fot #4 kommer den i fast aksjon. Dermed får du ladet stanga optimalt, og kastet langt.

Farioen har jeg fisket med utrolig mye selv, og tenker på å ikke ha noen annen stang. Den dekker alle mine behov for kasting, og gir meg en fantastisk god presisjon av flua.

Fisker med Presentation snøret eller 4cast. Gode snører som glir som en drøm, og som har en klumplengde som passer meg utmerket og jeg mener de er kjempefine snører til stille fjellfiske og elvefiske!

/Elias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Winston GVX 904 med evolo snøre #4 har samme type men i #5 er meget fornøyd med stangen og den er rimelig pris på! Fin fin aksjon meget god på vannkast!

Har prøvd stanga, men ikke med Evolo, dessverre. Snora som blei brukt(wulff longbelly) var en deilig og god match den altså. Det var ei LETT og rask stang med masse følelse, kjapp recovery og herlig smådjup flex  <<l Fintfølende magi  ;);D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...