Gå til innhold

Sjøørret i fjorden


Knugen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Et spørsmål angående SØ fiske, hva sier reglene om fiske nær en elvemunning ?

 

Er det spesielle tider man kan fiske nærmere elvemunningen enn ellers ? Mener da datoer man kan stå nære elven uten å fiske i den ?

 

Har nemlig en vik der en liten elv går ut som skal være en bra SØ plass, her i nærheten, men vet ikke om jeg har lov å stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste steder eksisterer en fredningssone på 100 m fra grense elv/sjø på fjære. Dette gjelder alle laks- og sjøaureførende vassdrag. Vær imidlertid oppmerksom på at enkelte steder kan det være spesielle bestemmelser som går utover dette. Finnes mer info om dette på sidene til fiskeforvalter,Fylkesmannen, i det enkelte fylke.

 

Fredningen gjelder hele året med unntak av fiskesesongperioden i det enkelt vassdrag. Da er det i de fleste tilfeller lov til å fiske fra grense elv/sjø på fjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg jobber med avlsarbeid på kveite, dvs jeg stryker rogn fra kveite til videre produksjon av oppdrettet kveite. Stamfiskene mine er i kar på land og dermed må alt vann pumpes på land med store pumper, da hender det at ting som småsei, slimål osv går gjennom pumpen og kommer inn i karene. Men på fredag oppdaget jeg det jeg har ventet på i et helt år skulle dukke opp, nemlig... BØRSTEMARK ! =D> =D> =D>

 

Dvs. svermingen er rett rundt hjørnet !!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...