Gå til innhold

Nytt forum på plass


Anbefalte innlegg

Att man må klikke TO ganger på én forum link (en for forum info ((svart boble m/tekst)) og en gang for å komme inn på linken) er tull...

Er vel bare på ipad det er ett problem , og da når man kjører full versjon ?

Men enig at det er svært irriterende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att man må klikke TO ganger på én forum link (en for forum info ((svart boble m/tekst)) og en gang for å komme inn på linken) er tull...

Hei Per!

Ja det skal selvsagt ikke være nødvendig. Er det på iPad eller et Android brett du opplever dette?

Har du mulighet til å legge ved en skjermdump?

 

Bernt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raymond

Ser mye bedre ut nå, men jeg savner verktøypanelet for innlegg på nettbrett. Pr nå kan jeg kun skrive og ikke få fram bold tekst o.l. Ikke har jeg valg for smileys heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mye bedre ut nå, men jeg savner verktøypanelet for innlegg på nettbrett. Pr nå kan jeg kun skrive og ikke få fram bold tekst o.l. Ikke har jeg valg for smileys heller :(

 

Skal se på saken, kommer tilbake til deg!

 

Att man må klikke TO ganger på én forum link (en for forum info ((svart boble m/tekst)) og en gang for å komme inn på linken) er tull...

Som LarsP skrev skjer dette bare hvis du kjører "Desktop" versjonen på nettbrettet. Prøv å endre versjon nede til venstre til "nettbrett".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man klikker på en tråd under "Vis nytt innhold" kommer man bestandig til startinnlegget i tråden . . . Skulle gjerne sett at man automatisk kom til siste innlegg, eller første innlegg man ikke har sett tidligere.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har såvidt testet "ny`forumet" på nettbrett og mobil, og jeg liker det jeg ser, liker det veldig godt.

 

Litt tidlig å gi en utfyllende kommentar, men den kommer nok ^_^

 

edit: Valg av utseende følger bruker og ikke enhet/nettleser :mellow:

Hei Claus!

Hyggelige ord. Gøy at ting faller i smak. Gi beskjed om du har noe på hjerte!

Valg av utseende skal følge enhet og ikke bruker, men du kan overstyre dette. Er du sikker dette? Send i så fall mer info så skal vi se på dette asap!

B

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei .

Jeg får desverre ikke lagt ut bilder lengre fra hardisken min, rett fra pc. Grunnen er sikkert at jeg har lagt ut ganske mange bilder, mest fluer, og mye annen dritt som bare er tøv i årenes løp.
Alle bilder som tidligere er lagt ut fra meg, og andre som har delt via egen pc (ikke flicker, eller annet) blir nå liggende som missing, og nede i innlegget. 
Jeg får beskjed om at min grense er nådd. Hva skal jeg gjøre når man tar fluedatabasen i minne også. Skal man slette alt av tidligere utlagte bilder, og la det gå tapt ? 
Jeg får desverre ikke lagt ut noe mere på noe jeg ofte gjør, ren spontanitet uten en plan. 
Det har nå gått en stund, og uten at noen skal tolke det feil, så  begynner siden for meg nå å miste litt av grunnen til at jeg sitter her å lirer av meg mye tullball. 
Å dele en flue bør nødvendigvis ikke inneholde en plan, det kan være for at dette binder jeg idag, det er det som er inspirasjonen, ikke mønsteret, men det å binde. 
Å lage en kort fiskerapport får man heller ikke gjort, stor fisk eller liten.
For min egen del så får jeg faktisk ikke gjort en dritt av det jeg gjorde før på siden. Dele litt i helgene når man har tid, nytte eller ikke. 
Dette er klaging , men ikke klaging. Det skulle vel bli enklere å dele bilder, men de som har syntes det har vært enkelt før, får nå ikke delta fordi vi har vært for ivrige før siden fikk ny vri.
Litt trist fordi denne siden for "meg" handlet om spontanitet,  og ikke bevisst handling for å fremme meg selv eller en flue eller noe som helst. 
Har allerede klaget litt i div tråder , men ingen plukker opp hint der heller. 
Hva skjer ? Er det et moderator team på plass ? Er det noen som bryr seg overhodet ? 

Spontaniteten har blitt borte for min del. 
Men det er min grunn for at jeg snart ikke logger inn mere . Sorry

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Robban her . . .

Når man ellers er tom for noe å skrive om, så hadde det jo vært fint om man enkelt kunne legge ut noen fluebilder eller fiskerapporter med bilder her. Selv har jeg alltid syntes slikt er hyggelig, men ingen gidder, når det er så vrient å få lagt ved bilder. Da tyr man heller til fb, der slikt går som en lek.

  • Lik 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om hva som er så vanskelig? Har sjøl hatt litt problemer med flickr-linker, men utenom det, så synes jeg egentlig det er greit her også. Et par klikk mer, men det går jo greit  :)

Begynner vel å bli gammel og grå Olav :D . Før var ting lekende lett her inne, og som nevnt får jeg ikke lagt til feks fluebilder lenger rett fra hardisken. 

Jeg lagde meg en flick konto for å kunne poste bilder derfra, men det får jeg ikke til fordi den er heller ikke som før :D Det skal jo være unødvendig i utgangspunktet å måtte gjøre dette.

Var jo lettere å resize et bilde på egen pc, og slenge det opp her, enn å drive å tulle med enda en nettside . 

Jeg vet at andre for lagt opp fra hardisken, men det går ikke lenger hos meg fordi jeg har noen mengder bytes fra tidligere utlagte bilder. Det har blitt noen i årenes løp.

Det er jo ikke noen jævla big deal, men har ikke tid til å bli datageni bare for å dele en krok med fjær, og noen fjasete ord.  ;D 

Ship o hoi, bedre å dra i skauen alikavel  fffishing  fffishing  fffishing 

 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke svaret ditt før nå jeg Robban! Har heldigvis ikke støtt på problemene med den megabyte-grensa enda, men det er sikkert fordi jeg nesten alltid har lagt ved flickrlinker når jeg har posta bilder.? Uansett må jo detta være en sak for administrasjonen her inne å fixe opp i. Man vil jo gjerne at dem som aktivt har bidratt før, fortsetter med akkurat det :) PS: Du er så ung og sprek enda atte  <<l  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns dette forumet har mistet sin sjarm og liv, dessverre :( Før kunne jeg sitte på kvelden og bla meg igjennom flere hundre nye svar og emner, både interessante og uinteressante som hadde kommet i løpet av dagen. Nå tar det ikke mer en et par minutter og gjøre det samme... Det med bildene som robban nevner, er jeg helt enig i. Det burde ikke være sånn at man må legge inn bildene via et annet nettsted og slikt, dette forumet er for godt til det! Logget meg inn daglig før, men nå blir det vel maks en gang i uken. Sånn det som alltid er, det var bedre før i tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Flickr skal ikke være noe problem Olav. Flickr har jo gjort noen dusteendringer som har gjort delingen vanskeligere, men der finnes en vei rundt.

 

- Klikk deg inn på bildet på flickr-kontoet ditt.

- Til høyre ser du tre runninger / prikker, klikk på dem og velg "Download all sizes".

- Velg "View all sizes". (ved siden av Download-knappen)

- Velg størrelse som du ønsker å lime inn, jeg pleier å velge 500 eller 640 beroende på kvalitet på bildet.

- Høyreklikk på bildet og velg "Vis bildeinfo", og kopier linken som ligger ved "Adresse".

- Gå til FFS og klikk på "Image" og lim inn linken, voila så er det fredag igjen.

 

Omstendlig, men det er en måte hvert fall.

  • Lik 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg en av de som har postet mye på dette forumet, men jeg vil bare takke dere som tar dere tid til å dele erfaringer og svarer på spørsmål rundt fluefiske, fluebinding og utstyr. Jeg har lært utrolig mye siden jeg begynte å følge med på dette forumet.

Jeg begynte med fluebinding i vinter og har lært og fått masse inspirasjon  av dere som poster i inspirasjonstrådene og diverse sbs. Det har blitt en og annen tur til Gero for å fylle på med nye materialer etter at jeg har sett et eller annet nytt mønster her inne for å si det pent :)

 

Så jeg synes det er trist om ressurser skal forlate forumet for jeg er ganske sikker på at det er mange som meg som leser og setter stor pris på det som blir delt selv om vi ikke er så aktive selv. Når det gjelder facebook er det fint det og hele feeden min er stort sett full av fluefiske i en eller annen form, men jeg synes nå det er ganske mye triveligere å bla rundt her inne :)
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flickr skal ikke være noe problem Olav. Flickr har jo gjort noen dusteendringer som har gjort delingen vanskeligere, men der finnes en vei rundt.

 

- Klikk deg inn på bildet på flickr-kontoet ditt.

- Til høyre ser du tre runninger / prikker, klikk på dem og velg "Download all sizes".

- Velg "View all sizes". (ved siden av Download-knappen)

- Velg størrelse som du ønsker å lime inn, jeg pleier å velge 500 eller 640 beroende på kvalitet på bildet.

- Høyreklikk på bildet og velg "Vis bildeinfo", og kopier linken som ligger ved "Adresse".

- Gå til FFS og klikk på "Image" og lim inn linken, voila så er det fredag igjen.

 

Omstendlig, men det er en måte hvert fall.

Kjekk gjennomgang der, Fredrik! Det er slik jeg har gjort det også, men enkelte ganger så vil ikke forumet tillate den ferdige flickr-urlen. Da har jeg knøvla det litt til og omgjort urlen med feks "tinyurl.com" og vips så har det ordna seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...