Gå til innhold

streamstix snelle


bkgjerdrum

Anbefalte innlegg

Ikke norskprodusert, men norskutviklet. Det kan vi faktisk bevise, da alle filene ligger på maskinen til Jan-Erik S. som utviklet snella sammen med Tore S., begge dengang i Streamstix/Destination Fishing teamet. Så Cabelas selger nå faktisk sneller som er utviklet på Lysaker.

 

Det som har skjedd er at produsenten i Korea har spilt dum og gått bak ryggen vår. De har hatt med seg vår Troutseeker på diverse messer og solgt den som sin egen. Lekker som den er falt den selvfølgelig i smak hos The Guys from Cabelas. Lite vi kan få gjort med det nå.

 

Vår siste ordre har noen små forbedringer i forhold til konkurrentene (vi har tross alt lengst erfaring med snella). Det vil heller ikke lønne seg å bestille den fra USA.

 

Uansett er det utrolig frustrerende.

 

Rams, husk at alle Loop snellene også produseres i Korea. Alle Simms jakkene produseres i Kina, osv. osv. Spiller ingen rolle hvor de produseres bare man har full kontroll.

 

Når det gjelder sneller er alle frest ut automatisk i en såkalt CNC prosess som er forhåndsprogrammert. Det som til syvende og sist bør avgjøre prisen er hva slags materiale og komponenter man bruker, samt hva man gjør med snellene etter at de er frest. Sånn sett er det faktisk bare et fåtall merker som kan forsvare en høyere pris. Streamstix er derfor dårlig likt blant flere konkurrenter :cry: 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags' date=' når kan vi vente en salmonseeker???

Det hadde vært rått!!!!

Fantastisk fin design på snellene!!![/quote']

 

Ikke med det første er jeg redd, men vi jobber med saken. Greia er at en evt. prototype må prøves i praksis først, og da må vi vente til laksesesongen starter. Deretter må vi finne laksefiskere som faktisk får fisk, og det er en jobb i seg selv laugh.png' alt=':lol:'> .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke norskprodusert' date=' men norskutviklet. Det kan vi faktisk bevise, da alle filene ligger på maskinen til Jan-Erik S. som utviklet snella sammen med Tore S., begge dengang i Streamstix/Destination Fishing teamet. Så Cabelas selger nå faktisk sneller som er utviklet på Lysaker.

 

Det som har skjedd er at produsenten i Korea har spilt dum og gått bak ryggen vår. De har hatt med seg vår Troutseeker på diverse messer og solgt den som sin egen. Lekker som den er falt den selvfølgelig i smak hos The Guys from Cabelas. Lite vi kan få gjort med det nå.

 

Vår siste ordre har noen små forbedringer i forhold til konkurrentene (vi har tross alt lengst erfaring med snella). Det vil heller ikke lønne seg å bestille den fra USA.

 

 

 

 

 

Uansett er det utrolig frustrerende.

 

Rams, husk at alle Loop snellene også produseres i Korea. Alle Simms jakkene produseres i Kina, osv. osv. Spiller ingen rolle hvor de produseres bare man har full kontroll.

 

Når det gjelder sneller er alle frest ut automatisk i en såkalt CNC prosess som er forhåndsprogrammert. Det som til syvende og sist bør avgjøre prisen er hva slags materiale og komponenter man bruker, samt hva man gjør med snellene etter at de er frest. Sånn sett er det faktisk bare et fåtall merker som kan forsvare en høyere pris. Streamstix er derfor dårlig likt blant flere konkurrenter :cry: 8)[/quote']

 

 

Dere burde tatt litt bedre vare på produktdesignen deres, og f.eks lag juridiske bindende avtaler med produsenten. Hvis dette ikke er gjort så står man svakt. Er vel i utgangsunktet vanskelig å få patent på ett produkt som i helhet har vært på markedet i lengre tid ( LA ).Særlig hvis den ikke inneholder unike komponenter eller produksjonsprosesser da dette også kan patenteres. Får å få beskyttelse under åndsverk eler design lover så skal produktet være ganske unikt, og det kan jeg vel personlig ikke si at produktet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmags' date=' når kan vi vente en salmonseeker???

Det hadde vært rått!!!!

Fantastisk fin design på snellene!!![/quote']

 

Ikke med det første er jeg redd, men vi jobber med saken. Greia er at en evt. prototype må prøves i praksis først, og da må vi vente til laksesesongen starter. Deretter må vi finne laksefiskere som faktisk får fisk, og det er en jobb i seg selv laugh.png' alt=':lol:'> .

 

Bare si ifra når den skal testes, skal nok få den testet så det ryker av korkbremsen 8);) Min Daiwa snelle fra -84 begynner å si takk for seg, måtte faktisk smøre den før jeg reiste til Russland ifjor :roll: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har skjedd er at produsenten i Korea har spilt dum og gått bak ryggen vår. De har hatt med seg vår Troutseeker på diverse messer og solgt den som sin egen. Lekker som den er falt den selvfølgelig i smak hos The Guys from Cabelas. Lite vi kan få gjort med det nå.

 

 

Noe av problemet, her i Norge, er at vi ved kun å betjene hjemmemarkedet ikke er atraktive nok for de effektive fabrikkene i østen.

 

Å hindre leverandører å gå bak ryggen på en, slik der oplevde tmags, kan sikres gjennom avtaler - men det fordrer selvfølgelig at man kan bli en betydelig kunde

 

Min erfaring er også at selv om arbeidsmoralen i østen er høy er ikke alltid den etiske moralen like høy. Det er ikke spesielt vanskelig å få en fabrikk til å kopiere det man måtte ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore , en av mine kolleger selger matavfallskverner ( litt off topic men samme sak ) . en dag fikk han telefon fra en annen forretning i Norge . Det viste seg at begge solgte samme kverna .

Denne andre forretningen fortalte til min kollega at han hadde enerett på denne kverna i norge.

Men kollegaen min vet av erfaring at enerettskontrakt med en kineser ikke er verdt papiret det er skrevet på . de skriver gjerne eneretts kontrakter med alle som vil kjøpe produktene deres. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tore ' date=' en av mine kolleger selger matavfallskverner ( litt off topic men samme sak ) . en dag fikk han telefon fra en annen forretning i Norge . Det viste seg at begge solgte samme kverna .

Denne andre forretningen fortalte til min kollega at han hadde enerett på denne kverna i norge.

Men kollegaen min vet av erfaring at enerettskontrakt med en kineser ikke er verdt papiret det er skrevet på . de skriver gjerne eneretts kontrakter med alle som vil kjøpe produktene deres. :([/quote']

 

Ja, jeg har skjønt i ettertid at problemet er ganske utbredt. Det er veldig synd... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...