Gå til innhold

Der sattn!!


Dryflyfool

Anbefalte innlegg

Gjest Hermansen

japps Dryflyfool. hadde jeg bodd nedi der hadde jeg fisket sø selv :) Har da min erfaring fra det fiske :P

 

Men jeg vil aldir i verden flytte når sommeren kommer. Bedre å sitte her på forum å kverulere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodda, Rams, det var denna karen, det! Hadde du vært der litt til, så hadde du sett enda en, på ca.2kg.

 

TIPS til alle: Løp å kjøp digitalt kamera!! Gå inn på Foto.no, fks. bruktmarked. Der finner man gode kompakt-digitale.

Kjøpte selv et casio QV 5700, og er mega-nøyd! 5mpix,256mbkort, bra lysstyrke, canon-obj, etc.... som nytt:3500,-! Printet ut A4 på std.printer., ble skremmende bra!! -Og jeg er kresen!! Tips ellers: Nikon Coolpix5000, etc. Sørg bare for å gå for et med skikkelig linse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Nå er det en del andre ting som bestemmer hvordan utskriften blir da :) Men greit med ett bra kamera fordet

 

Hilsen Printerteknikker Hermansen :) Godt det er noe jeg kan også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermansen: De jeg har printet ut, har jeg bare kjørt rett inn, og printa ut på en Canon S630. Ingen behandling i Photoshop, el lign. Har alt fra Nikon FM2 til Canon EOS, med tilsvarende fete objektiver, men jeg må bare innse at analog-tiden er over!! Casioen kjøpte vi egentlig til Damen, men nå spørs det....I hvertfall inntil jeg får råd til et av de feteste speilrefleks-digine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Joda men fleste slike printere idag takler slike ting :) Men det jeg ville frem til er at man ikke trenger noe skremmende bra kamera for å få ett fint bilde ut på en vanlig printer av dagens kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Å jodda, Hermansen!! Prøv å ta det i A4, eller større, da ser du!! Og så er det prat om farvemetning, etc..... Derfor trenger du et kamera m et lyssterkt objektiv, bl.a...... Holder ikke m bare masse mpix, hvis du har et objektiv som har så dårlig lysstyrke at du må gå opp til ørten hundre "iso" når lyset blir dårlig/farten øker.

Men ellers, nei, man trenger ikke no "skremmende bra kamera" for å få et fint bilde, bare de som kostet 8lapper+ for et år siden!

Hva med dette;??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Jeg sitter nå å skriver ut en del bilder løpet av en dag dryflyfool, både i a4 og a3 format. Jeg har printere fra 1200 spenn opp til 500000 spenn tilgjenglig hver dag. Disse skriver stort sett alle str. Disse skriver gjerne ut bilder i helfigur om du ikke er for feit laugh.png' alt=':lol:'>

 

Klart man skal styre unna de aller billigste kameraene, men jeg mener nå at de fleste som koster fra 2 høvdinger og oppover så harru godt nok utstyr til normalt bruk. Gjelder bare å lære seg å bruke disse. Selv testa jeg ett kamera som kosta 995 kr i sverige (skal se om jeg får frem no merkenavn der) og det ga helt okay bilder på ett a4 ark. Klart det er forskjell på ett kamera til 2000 spenn og ett til 10000 spenn, men forskjellen har ingen betydning for vanlig folk

 

Prøv å finn ut hvor mange dpi en skriver kan skrive ut, da blir du skremt over hvor lite det egentlig er. Samme er det med antall farger en skriver kan skrive ut. Det er ikke så veldig mange. :smt117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere der ute. Var en tur igår kveld og fikk en som var støpt i samme forma. 1,4 kg og dritsprek. Hadde flere luftige svev. Den tok på en svart børstemarkimitasjon. Et tips: Prøv på kvelden, gjerne på grunne badestrender, der blir vannet fort litt varmere enn ellers. Denne tok ca kl: 20.00, og hadde magen full av sild. Jeg fikk og ei sild på flue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...