Gå til innhold
  • 0

Gjedde fluefiske


Adrian Nesset

Spørsmål

Anbefalte innlegg

  • 0

Som krokodilla sier, brukes hele fluesnøret. Legg på så mye backing du får plass til uten at det blir for trangt i snella med fluesnøret utenpå. (30-40meter var bare eksempel) Du kan gjerne ta på mer hvis du har plass på snella.Hvis du kjøper den du nevner har du jo mer enn nok :-)

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Hele fluesnøret skal selvfølgelig på ;) Som fortom kan du nok bruke en vanlig fortom med stålfortom

Jeg fant en Savage Gear Black Coated wire? Kan jeg bare knyte den fast til enden av fluesena og deretter knyte den fast til en Mustad fluesnapper eller en hurtigkobler? Vil gjerne bytte flue ganske lett;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

I tilfelle det er av interesse så har jeg seks biter med 1 mm silkevire fra jeg flyttet inn i ny leilighet og fikk montert persienner på tre vinduer. Er en på 35 cm, to på 44 cm, en på 60 cm, en på 67 cm og en på 73 cm. Er noen interessert, så kan jeg legge de i en konvolutt og sende pr. post. Brevporto ordner jeg.

 

Magne Fjellstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

I tilfelle det er av interesse så har jeg seks biter med 1 mm silkevire fra jeg flyttet inn i ny leilighet og fikk montert persienner på tre vinduer. Er en på 35 cm, to på 44 cm, en på 60 cm, en på 67 cm og en på 73 cm. Er noen interessert, så kan jeg legge de i en konvolutt og sende pr. post. Brevporto ordner jeg.

 

Magne Fjellstad

Hvor sterk er den ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Det er mulig du har misforstått i og med at jeg skrev SILKEVIRE, men det er en myk metallvaier, derfor kalles den silkevire, eller silkevaier om du vil. Derfor har jeg ikke peiling på hvor mye bruddstyrke den har. Men jeg har en mistanke om at det er omtrent samme type som blir brukt i fabrikklagede  stålfortommer. Men er du interessert, så bare la meg få adressen din, så går det et brev pronto.

 

Magne Fjellstad.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Jeg ville gått for laksefortom 9' med 0,35- 0,40 spiss. Kapp av ca. 30 cm av spissen. Som erstattes med tilsvarende lengde stålfortom, som er beregnet for gjedde.

Bruker du en klar poly-leader trenger du bare å skjøte på ca. 0,7 - 1 m nylonfortom, 0,35-0,40  + stålfortom...

Bare mitt forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Til gjeddefiske bruker jeg en gammel Vision to-hånds 14' med nier-line.

Den er herlig til gjeddefiske selv om det er en laksestang.

For to år siden var det en innhuga gjeddefisker som lånte

den med seg på en tur. Han dro ei gjedde på 14KG me'n.

 

Finnes ikke ei gjedde i verden som kneler den stanga der.... :D

 

Skal forresten prøve meg på gjedda i mårra ettermiddag og

utover kvelden. Det blir i Glomma et sted rundt Skarnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...