Gå til innhold

hva skal JEG kjøpe


leifmorten

Anbefalte innlegg

Nok en gang en tråd om hva som bør\ ikke bør kjøpes.

forutsettningene er som følger:

T&T er etter min mening kanskje det beste av det beste. men det er dyrt. etter huskjøp, snart påbegynt hyttebygging, bilkjøp, oppussing etc. siste år, samt famile med kone og 3 barn sier min samvittighet at 10 store for en T&T og krimskrams (snører sneller etc.) blir litt i meste laget nå...

Jeg skal ha en stang som er mellom 8 og 9 fot. #4 eller 5 evt #4\5 om det kjennes riktig ut. skal være full til mid flex aksjon, og takle både DD, WF og kanskje også en vanlig "klump".

Og til slutt.... selvsagt skal det være mulig og prøve en evt. stang før jeg kjøper den.

Har dere noen gode tips? er litt i villrede her... :-({|=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa.. Liker egentlig ikke å svare på sånne "hva bør jeg kjøpe"-spørsmål, men siden jeg ikke har noe sponsormerke å fiske med i sommer, og kan være helt "nøytral", så kan jeg jo fortelle at jeg har bestilt meg en G.Loomis StreamDance GLX Presentation 9'#4 til sommerens allround tørrfluefiske. Har likt aksjonen på denne stanga siden den kom, og nå kan jeg altså endelig fiske med den til sommeren. Gleder meg stort!

 

Dersom du ikke har prøvd denne Leifmorten, så kan det absolutt anbefalles!

Den er dyp men setter høy nok fart på lina, og finishen er superb! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd en albright a5 dersom en skal gå etter et prisgunstig alternativ, 9foteren i klasse 5 var ganske bra test i alt om fiske i fjor sommer og synker i pris i år.

 

Dersom jeg skulle kjøpe drømmestanga ville jeg gått for en scott G2, har prøvd den og digger den. Desverre for dyr for en slunken studentlommebok. Gå til nærmeste forhandler om ca 2 uker som er tundra forhndler og spør om de kan skaffe en demo stang(tundra ordner det) så får du prøve. Du får og garantert prøve en albright stang hos nærmeste seeberg forhandler. Må bare legge til at G2 stengene er utrolig vakre stenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning
Tjaa.. Liker egentlig ikke å svare på sånne "hva bør jeg kjøpe"-spørsmål' date=' men siden jeg ikke har noe sponsormerke å fiske med i sommer, og kan være helt "nøytral", så kan jeg jo fortelle at jeg har bestilt meg en G.Loomis StreamDance GLX Presentation 9'#4 til sommerens allround tørrfluefiske. Har likt aksjonen på denne stanga siden den kom, og nå kan jeg altså endelig fiske med den til sommeren. Gleder meg stort!

 

Dersom du ikke har prøvd denne Leifmorten, så kan det absolutt anbefalles!

Den er dyp men setter høy nok fart på lina, og finishen er superb! :D[/quote']

 

 

Superb? Den stanga Flemming er vel den desidert peneste stanga som er å oppdrive?RÅÅÅ.

 

 

Men den er vel jæv.. dyr i Norge vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Vet du hva- jeg ville nesten ha gjort det så enkelt at jeg ville hoppe over reklamen og kjøpe det utstyret som den forhandleren jeg liker best å snakke med anbefaler.

Saken er at det i dag er så mye bra å får tak i - det kan vel sies så sterkt som at det omtrent ikke lages dårlige stenger lenger, selv på billig utstyr. Etter mitt syn trenger man ikke gå over ca. 2000,- i dag for å få ei virkelig god stang.

Det viktigste kan fort bli hvem som gir den beste servicen og oppfølgingen ved behov for ny stangtupp f.eks., og at det er et merke man kan regne med et er der om noen år fram i tid også.

Altså; vær litt skeptisk til nye "sensasjonsmerker" og hardt markedsført utstyr. Det er nemlig vi selv som betaler for reklamen når vi kjøper nytt utstyr!

 

Jeg for min del har gode erfaringer med de rimeligste LOOP-stengene. Både Aventure, Black Line og Blue Line er gode stenger. LTS villle jeg holde meg unna - prisene virker kunstig høye. Tror man betaler mest for "imagen" der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest AndreBrun

Jeg ville ha testa ut en Loop Grey Line 490 før jeg kjøpte.

Selv om jeg er sponsa av Loop med stenger og sneller, vil jeg uansett anbefale en Loop GreyL490, og prøvd denne før jeg eventuelt bestemte meg for ei ultimat følsom lett stang.

 

Dette er ei komplett nydelig stang som gir en utrolig god følelse på kort og mellomdistanser. Og du har sikkert nok selvtillit til å kjøpe ei stang for kort og mellomdistanser. Prøv den og la magefølelsen avgjøre hvilken stang du velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo klin umulig for deg å få et fornuftig svar på siden det er så mange meninger ute å går. Folk har jo rett og slett forskjellig smak.

Syntes selv at Sage har gode stenger, og SLT er jo en bra stang i den klassen. Trur den koster rundt 5ooo og det blir kansje litt voldsomt men de forrutsettningene du fortalte om.

Sage har jo også noen billigere serier, men de vet jeg ikke hvordan er. sikkert bra, men vet ikke om aksjonen er den rette på de..

Lykke til...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Thomas år det gjelder SLT

 

Sage Launch er jo en rimelig stang i den aksjonen du er ute etter. Hvordan den takler forskjellige liner har jeg ikke noen formening om.

 

Har du spørsmål om Sage stenger, ville jeg tatt en telefon/mail til Nordisk fiskeutsyr:

 

 

http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=contact_us&zenid=598f6503acad8bfd1ce7d118ead88f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars M

Slik jeg ser det er det kun en ting å gjøre! Prøv flere stenger du har tro på.

Hvis T&T blir for dyre, havner vel både Loomis, Orvis, Sage, Scott ++ i samme kategorien.

Skal si meg enig med de andre her,... Dette er kremstenger, men etter min mening ikke så mye bedre enn andre alternativer til at de forsvarer prisen!

Tør påstå at 80 % av alle fluestenger på markedet i dag er gode.

Slate, Streamstix, HiLevel, St.Croix, GL Lpxe... U name it.... Alle sammen har fått knallkritikk i tester de har vært med i. Men som sagt, valget er ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det er mye bra på markedet!

Jeg skal hjem fra havet i dag å da venter det ei ny G-Loomis streamdance mutolius Presentation 8´ klasse 3 stang på meg!! Mutolius stanga koster 2000 mindre enn GLX .

ÅÅÅÅ , tro om jeg gleder meg. :D:D8)

Ellers så har jo Vision GTfour gledet mange , å er verdt en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...