Gå til innhold

Tips på kanonbra fiskeferie!


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

I fjor var jeg med Zeljko Babic som er bosnier bosatt i sverige på tur.

Vi fisket i krystallklare kalkelver i bosnia og hadde meget bra fiske. Zeljko arrangerer turer, har du lyst på en tur litt utenom det vanlige er dette absolutt verdt å tenke på.

 

Turene han arrangerer er godt lagt opp og billige sammenliknet med andre operatører. Les mer om hans opplegg på denne siden: http://www.guidepool.nu/ Du kan også laste ned en PDF på opplegget.

 

Zeljko er en svært hyggelig kar som er meget serviceinnstilt. Han snakker godt svensk og legger godt tilrette for turdeltakerenes ønsker.

 

Ta kontakt med han på hans hjemmeside. Jeg kan også svare på noen spørsmål hvis dere ønsker det.

bosniaribnik.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo spennende ut dette her' date=' men i hvilket prisleie prater vi om for en ukes fiske? Bare sånn sirkuspris holder lenge.[/quote']

 

For en ukes fiske koster det 950 EUR + Flybillett tur/retur Zagreb.

Og da er alt inkludert: Fiske, transport, mat, guiding, overnatting...

 

Det eneste man trenger å ta med penger til er diverse... og jeg klarte ikke å bruke mer enn 1000,- på ei uke! Da kjøpte jeg mye drikkevarer (vann var varmt og en del pils da) godis/frukt og middag på resturant ved elven hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis alt er så billig der nede' date=' hvorfor koster det over 1000 kr dagen utenom flybilletten?[/quote'] Det blir da fort penger av: Leiebil, mat, overnatting, fiskekort (ca. 250 - 300,- pr. dag!) også skal selvfølgelig den som arrangerer ha litt igjen for det! Man driver da ikke på med slikt bare for moro skyld....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Jo - man kan skjønne det, folk skal tjene litt penger også, men det jeg engentlig stussa mest over er hvorfor dette har havnet under "Ørretfiske" og ikke unnder "Kjøp og salg" lenger ned på siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, for noen herlige bilder. Tenkte selv på reise ned der etter å ha sett artikkelen her på forumet. det ble Finnmark i stedet, men tar nok en tur der etterhvert. 12 lapper er ikke ille for en slik opplevelse.

 

Er det mye fiskere rundt i området der, eller er man ganske alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en god del fiskere, men ikke vanskelig å finne seg en plass for seg selv.

Det er godt mulig at jeg skal dit til neste år, da kan jeg godt lufte stemningen her hvis noen er interessert i å bli med.

 

Stedet der jeg og Flemming spiser fisk var en morsom opplevelse. De hadde to ting på menyen den dagen: Fisk eller koteletter. Vi valgte fisk og den hentet de levende i fra en stor kum som de hadde kildevann som strømmet igjennom. Smakte prima! Tilbehør: Loff og pommes frites :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det hørtes ut som noen avskrekkende pris 1000' date='- pr dag er det ikke noe å si på.

Kommer ikke langt med den summen på mange andre feriemål![/quote'] Det er faktisk billig. Skal du fiske i de bedre elvene i f.eks. Østerrike, Slovenia og England så kan du regne med fiskekort til mellom 1000,- til 2000,- pr. dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Det er godt mulig at jeg skal dit til neste år' date=' da kan jeg godt lufte stemningen her hvis noen er interessert i å bli med. :D[/quote']

 

Det kan friste.......

 

Ekstremt fine forhold der ser det ut til.

 

Hadde vert fin tur det der sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfant

Ja - det der ser virkelig fristende ut. Fint man ikke trenger dra halve jorda rundt for slike forhold. Er det brukbart der nede litt utenom sesongen her i Norge? Er i grunnen helt enig i at dette ikke er speislet dyrt - slike opplegg koster fort det dobbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - det der ser virkelig fristende ut. Fint man ikke trenger dra halve jorda rundt for slike forhold. Er det brukbart der nede litt utenom sesongen her i Norge? Er i grunnen helt enig i at dette ikke er speislet dyrt - slike opplegg koster fort det dobbelte.
Sesongen er vesentlig lengre enn her hjemme. Men beste tiden er nesten som her. Skal du f.eks treffe på danica bør du reise i slutten av mai. Men det er meget bra fiske der i september også, mange jeg har snakket med skryter mest av det. Store klekkinger av små døgnfluer, utfordrende fisk og godt med action. På høsten er også harren i storform der nede og du kan virkelig oppleve harrfiske i verdensklasse. Harr på 2kg+ finnes flere steder.Jeg så et skikkelig beist som måtte være mellom 2 og 3. Det finnes harr, ørret og regnbue (vill) i de fleste elvene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...