Gå til innhold

To geniale vårfluer


Aleksander

Anbefalte innlegg

I år tror jeg vi satser på Streaking Caddis, E12 og Rackelhanen.

 

Hjortehåret i Streaking caddisen er av merket Spirit River, kjøpt hos nfisk, har brukt Uni Big fly tråd, med den kan du dra så hardt remmer og tøy kan holde uten å kappe hårene, anbefales til større fluer som SC og muddlere! :D

post-817-13949846163155_thumb.jpg

post-817-13949846201223_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik!

Det er ment som eggsekk ja, men den er ikke fluoriserende! Vet ikke om eggsekken har noe å si i det hele tatt, men jeg har litt trua på det :D

Shrimp/Caddis krok har jeg aldri prøvd til SC, men jeg vet at mange har Tmc 2312 (lett bøyd) som sin favorittkrok til denna flua. Liker selv vanlig rett krok og bruker det, men jeg får vel binde noen for moroskyld på shrimp/caddis krok og prøve det også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eirik!

Det er ment som eggsekk ja' date=' men den er ikke fluoriserende! Vet ikke om eggsekken har noe å si i det hele tatt, men jeg har litt trua på det :D

Shrimp/Caddis krok har jeg aldri prøvd til SC, men jeg vet at mange har Tmc 2312 (lett bøyd) som sin favorittkrok til denna flua. Liker selv vanlig rett krok og bruker det, men jeg får vel binde noen for moroskyld på shrimp/caddis krok og prøve det også da![/quote']

 

Hei Aleksander!

 

Fine fluer. Binder også mine fallskjermvårfluer med samme type eggsekk, bruker heller ikke fluoriserende matriell. Om det funker noe bedre vet jeg ikke, men fiska på en fin harr i fjor og den tok den varianten med eggsekken mot en uten. Str og matriellet på fluene var det samme, om det er tilfeldig vet jeg ikke, men jeg velger å tro (trua er viktig i fluefiske ;) ) at sekken var utslagsgivende :)

 

Jan Erik L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine Streaking Caddis egner seg så avgjort ikke på bilder :oops:

Å binde flua går helt greit, det er når det skal friseres jeg sliter !

Får ikke helt til det jevne, fine hodet som på bildet her !

Heldigvis har det vist seg at fisken ikke er veldig kresen på det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som mener at en vårflueimitasjon på bøyd krok, funker bra siden ræva på vårflua kommer litt tydeligere frem (sorry om jeg husker litt feil her nå), om det har noe og si vet jeg ikke.

 

Selv får jeg ikke til det der med lighter, bruker en saks. Fikk forreten et tips fra Tom Skyrud for ikke så lenge siden, han brukte barberblad til sine Grøhte muddlere, gikk visst mye fortere! Har ikke prøvd det selv, men det funker sikkert greit det og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...