Gå til innhold

Hallingdalselva


Fazer600

Anbefalte innlegg

er ikke spes. lokalkjent i de traktene.... men et spm... Når gjedda har kommet så langt. kan den gå helt til Hemsil?
Det skal være umulig. Det er en voldsom stigning i fra Gol og opp til hemsedal. Flere fosser o.l.

 

 

Gjedda må da i tillegg forsere demningen for å komme seg til Hemsil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei!

Har tilfeldigvis barndomshjemmet mitt 100 meter fra elvebredden, rett over brua i Nesbyen (Sagstryket). Kunne få 20 ørreter der mellom 400g og 1kg på kvelden(vårfluer) der for 6 år siden. Nå er det dårligere tider, men forsatt har jeg både sett og tatt kilosfisk i sagstryket. Har fisket der i 15 år nå, og det størst kjangs til og få storfisk når det regner kraftig rundt St. Hans ( aurivilli). Vil gjerne høre litt om andre som har vært der de siste åra.

 

Har dykka der med svømmeføtter og snorkel, og store ørreter ser jeg hver gang, og masse 200 grams også selvfølgelig. Dykker ofte når det regner og da er det masse storfisk der, både dypt, og langs kantene.

 

Men det virker som om de står mest langs bredden med busker og trær.

Tror det fortsatt er mulig og få stor fisk der, :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet6 ikke hvordan det er nå, men jeg har tatt en del fin fisk nedenfor Gol også jeg :)

 

Fra svenkerud og nedover langs gamleveien til Nesbyen :)

 

Ikke akkuratt utpreget som fluefiskeplasser, men det er som oftest her jeg har fått de store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Morn!!

En liten oppdatering her fra hallingdalselva.

Tok på lørdag 4 juni 2 stk ørret på hendholdsvis 1kg og 600g. Kilosen tok en Rhodani str 14. 6 hekton slukte i seg en Marginata str 12. Disse ble tatt i sagstryket ved Nesbyen, 300m ovenfor brua. Det beste er at jeg observerte flere veldig lovende vak. Venta på regn men måtte ta til takke med sol og litt vind i ny og ne..

Moro!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...