Gå til innhold

Lanyard i bomull


Jon-Erlend Sundnes

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i lang tid lett etter lanyard laget i bomull uten hell. Har prøvd 8-9 forskjellige laget av andre ting uten at jeg er 100% fornøyd. Hvis det skulle være tvil er det lanyard laget av samme som denne brillestroppen.

 

Jeg vet det har vært laget før. De av dere som har sett eller fisket med Svein Rødbergshagen vet hva jeg snakker om. Før noen foreslår at jeg snakker med han kan jeg si at han ikke vet og ikke husker.

 

Dettte er en veldig viktig del av fiskeutrustningen min så all hjelp tas i mot med stor takk.

post-2732-0-35114200-1417522149_thumb.jpeg

Endret av Jon-Erlend Sundnes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Bærum. Kan ingen ting selv m ideen er jo god. Da kommer neste spørsmål. Noen som vet hvor jeg får kjøpt sånne bomulls greier i meter og eventuelt sånne feste greier

 

 

Snora kjøper du i garnbutikker og som festepunkter til lanyarden kan du bruke svirvler med hempe slike som slukfiskere bruker. For å unngå at disse henger seg opp i hverandre kan du binde opphengsknuter på lanyarden.

 

Jeg var i det kunstrneriske hjørnet og kjøpte ei skinnrem, treperler og hemper i str harpe++. De to første kjøpte jeg i en hobbybytikk. Dette har jeg brukt som lanyard mellom festepunktene for selene på vaderne. Det funker på varme dager når jeg dropper jakka, og kun vader i t-skjorte. Jeg synes lanyarden blir slengende for mye frem og tilbake når jeg har den rundt halsen… 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk din lokale stoff-leverandør. Stjel gardinrester fra nabokjærringa. Klipp opp din utslitte favoritt-truse. Mulighetene er uendelige, egentlig <<l

Panduro.no er et tips.  sloyd-detaljer.no har òg som Panduro, både perler og stoff.

 

Kjøper selv noe stæsj her; http://www.questoutfitters.com/plastic.htm#ACETAL%20(NYLON)%20FASTENERS og her; http://www.rockywoods.com/Hardware-Zippers/Buckle-Hardware

Tar litt tid å få det fra utlandet, men da har du et kult diy-vinterprosjekt. Selv en med bærumspølser på henda klarer dette i løpet av vinteren :)

 

 

edit: Knut var før meg. Keep it simple stupid er vel det letteste.

Endret av turboleiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...