Gå til innhold

Silkehansker - til sin tid


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Nei, nå i kveld har jeg switcha over til North Country Spiders  "Keep it simple stupid", "Less is more" og så videre. Kan til tider være glimrende klekkere. Kaster litt ovenfor, lar den synke rett under overflata...

 

Selull-kropp synes jeg forresten aldri burde dubbes med voks - det er fyfy - blå swix og slike nymotens jeg-kan-ikke-dubbe-triks  :)  Vokser du tråden/selulla, så mister den jo glansen, som jo er hovedgrunnen til at vi bruker selull? Right? Her har jeg dubba rett på tråden - uten noe voks. Det funker jo helt fint. Jeg lurte inn en liten "klar antron"-ende for å illudere en svulmende klekker. Mest for egen "trua"  <<l

 

 

16011916825_bac5f63ef1_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkehansker hindrer at fett og skitt fra hendene smitter over på silken. Enkelte "konkurransebinderer" av fulldressede laksefluer bruker også dette. 

 

Har selv bundet fluer med møkkete never og oppdaget at Sulpureaen ble brungul  ssscared

 

En annen ting er at når jeg renser dubbingnåla med lighter, så glemmer jeg litt for ofte å rense den etterpå i stålspon/oppvaskskrubben. Det smitter over som pokker. 

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silkehansker hindrer at fett og skitt fra hendene smitter over på silken. Enkelte "konkurransebinderer" av fulldressede laksefluer bruker også dette. 

 

Har selv bundet fluer med møkkete never og oppdaget at Sulpureaen ble brungul  ssscared

 

En annen ting er at når jeg renser dubbingnåla med lighter, så glemmer jeg litt for ofte å rense den etterpå i stålspon/oppvaskskrubben. Det smitter over som pokker. 

 

 

Eller, for ikke å flise opp den fine flossen. DET er jo grunnen  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...