Gå til innhold

Presentasjonssnøre?


petternp

Anbefalte innlegg

har kjøpt inn rio trout LT men ikke fått prøvd det ut enda, satser på att det blir konge:)

brukte Rio Perception på #4 og #6 ifjor og det er en drøm av ei line :P men kjøpte #5 og solgte #4  og #6 riggene min så prøver ut trout lt til presentasjon  også har jeg kjøpt rio dart til dager hvor bakslengen ikke har så stor plass og gudforby de dagen ejeg sku trenge en streamer knytt på riggen :P , rio indicator2 til nymfe fiske:p  

 

om Trout LT er så bra som jeg håper, så blir det ikke Perception på #5ern men så fort jeg ser antydning til att perception gjorde en bedre jobb, så blir perception kjøpt inn:p 

Endret av Sverref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde Rio Presentation på en treerstang. Likte det ikke. Spissen ble for lang og vinnglete.

 

Generelt vil jeg heller ha et "agressivt snøre" og lang fortom, enn et "presentasjonssnøre" og en fortom av mer gjennomsnittlig lengde. Det gir meg større valgfrihet..

 

Til #4 bruker jeg Rio Preseption (Takk Sverref), Airflo Scandinavian Supple Stelth og SA expert Distance.

Endret av Knut R. S.
  • Lik 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp, som er en god grunn til å knytte dem selv (fortomene altså) ;-)

 

ELLER finne/bruke ulike ferdige fortommer som tilfredsstiller kravet til graden av konveks/konkav, hvor den skal være det, lengde osv, og finjustere med å bygge opp ulike spisser etter forhold og fluer :D Slik man selv vil.

 

Men klart, jeg også har et pragmatisk forhold til å knyte fortommer selv (og jeg gjorde det i mange år også), for foruten å få fortommen slik man vil, lærer man også i praksis hvordan man vil ha fortomsoppbygging til ulike forhold. Finner man ferdige (knuteløse) fortommer som tilfredsstiller kravene, så er jo ingen ting bedre enn det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELLER finne/bruke ulike ferdige fortommer som tilfredsstiller kravet til graden av konveks/konkav, hvor den skal være det, lengde osv, og finjustere med å bygge opp ulike spisser etter forhold og fluer :D Slik man selv vil.

Seffern; men for meg er bare selvknytte fortomer billigere, "bedre", enklere og mer fleksibelt. Og som bonus lærer man seg hvordan man kan manipulere fortomen for å oppnå akkurat det man vil "on the fly". Endret av grunde
  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veksler mellom eikre evolo longbelly, zpey silence, sa sbt og royal wulff longbelly. Bytter liner ettersom hva vær og vind krever, og også etter hvilken stang jeg bruker. Noen ganger er det dagshumøret som påvirker linevalget.

Smak og behag. :)

Endret av waffern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...